Copywriting ili content writing? Često se poistovjećuju, a zapravo su razlike velike. Pisanje je moćan alat onda kada pišete ciljano.
Copywriting ili content writing? Saznajte niže glavne razlike.

Pisanje koje prodaje ono je koje je marketinški napisano, ciljano.
Content marketing (marketing sadržaja) važan je dio marketinga. Iako je sve veći utjecaj umjetne inteligencije, kvaliteta se traži.
Da bi umjetna inteligencija rangirala sadržaj, prepoznala ga kao koristan, bitno je da on bude prilagođen na marketinški način. Jasno da ga i laik razumije, jer onda će ga razumjeti i algoritmi.
Jeste li čuli za Content SEO, koja je povezanost s content writingom?
Content SEO dio je sadržajne optimizacije kojoj je cilj bolje rangiranje na pretraživačima (od kojih je najpoznatiji Google). Kada ljudi pretražuju – cilj vam treba biti da ste na prvoj stranici pretraživača jer rijetko tko lista 2,3,4,5…stranicu kada mu se žuri pronaći informaciju.
Optimizacija sadržaja uključuje korištenje ključnih riječi koje vaš idealni klijent zaista pretražuje, kombiniranje unutarnjih i vanjskih linkova na smislen način, strukturu sadržaja (bitan je naslov i podnaslovi te meta opis koji se pojavljuje u pretraživaču), korištenje slika i alt naziva. To su najbitnije stvari.
Vrijedi još reći da se bolje rangiraju duži blogovi/članci (500+riječi), ipak oni moraju biti kvalitetni. Moraju davati vrijednost – rješavati problem, pružati informaciju, izazavati emociju. To vodi u povezivanje s vama.
Koje pisanje odabrati, koja je uopće razlika? Važno je odabrati pravog content writera ali i razumijeti razlike.
5 osnovnih razlika između copywritinga i content writing:
- Dužina sadržaja
Copywriting – kraći format sadržaja
Content writing – dulji format sadržaj
- 2. Svrha
Copywriting – potiče na akciju
Content writing – više je informativni i edukativni sadržaj, prodaja dolazi indirektno, odnosno sadržaj je pisan tako da nije nametljivo i strogo prodajno
- 3. Vrsta sadržaja
Copywriting – oglas, landing stranica, newsletter, naslovi, plakati, TV oglasi
Content writing – blog, članak, sadržaj web stranice, ebook, vodiči, video sadržaj, infografike
- 4. Mjerljivost
Copywriting – mjerljiv je odmah, konverzije npr. broj klikova, prijava ili prodaja nakon čitanja oglasa
Content writing – mjerljiv kroz angažman (čitanost, vrijeme provedeno na stranici, SEO rang na pretraživaču), ipak potrebno je vrijeme za rezultate ali su rezultati dugoročniji, isplativiji
- 5. Content SEO
Copywriting – SEO sadržaj može biti prisutan
Content writing – ključan i prisutan u ovom obliku pisanja (upravo jer su rezultati dugoročni)
Kakvo pisanje prodaje?
I copywriting i content writing imaju svoju svrhu i oba mogu biti strogo prodajni.
Ipak, autor koji piše sadržaj trebao bi poznavati SEO pisanje i primijenjivati znanje marketinga, imati taj neki „grif“.
Kako izabrati pravog autora sadržaja – content writera?
Mogu vam pomoći neka od navedenih informacija:
- razumije li osoba SEO pisanje i zna li ga primijeniti na jednostavan i jasan način
- ima li autor marketinško znanje
- koje aktivnosti autor radi prije pisanja (piše samo da napiše ili strateški pristupa sadržaju?)
- kakav je stil pisanja autora
- karakter – ako je dugoročna suradnja, možda baš uz stručnost on bude presudan.
Copy writing ili content writing – oba su pisanje. Zajedničko im je da su važni za svaki biznis.
…i donose rezultat. Želite li rezultat odmah ili dugoročno?
Ja sam Katarina, marketingašica zaljubljena u pisanje.
Pomažem vam da na jednostavan način objasnite tko ste, što nudite i zašto da ljudi kupuju od vas.
Javite se za besplatne konzultacije.
Pratite me na društvenim mrežama: