Razmišljate o pokretanju podcasta – na pravom ste mjestu!

by Milica Drinjaković
pokretanje podcasta

Jeste li razmišljali o pokretanju podcasta? Podcasting je još jedan izvrstan način da podjelite svoje bogatstvo znanja. Iako možete jednostavno dijeliti informacije na Instagramu i svom blogu, podcast će vam pomoći da se izdvojite i razlikujete od konkurencije. A kada se dobro obavi, vaš će vam podcast pomoći da se povežete s teže dostupnom publikom unutar vaše niše. Ako je podcasting u vašim budućim planovima, možda ćete se osjećati preopterećeni procesom. Onda je ova objava za vas ako se pitate gdje uopće započeti pokretanje podcasta. U ovoj objavi provest ću vas kroz sve što trebate znati da svoj podcast pređete od planiranja do objavljivanja.

Proces pokretanja podcasta prilično je sličan pokretanju profila bilo kojeg drugog društvenog medija. Iako je medij u kojem isporučujete svoj sadržaj drugačiji, postizanje jasnoće i određivanje niše bitno je prije nego što pokrenete svoju emisiju. Da biste pokrenuli uspješan, popularan podcast, potrebno je…


Ultimativni vodič za pokretanje podcasta

Korak 1: Stavite vrijednost na prvo mjesto

Prije nego što planirate svoje podcast epizode, morate uzeti u obzir vrijednost koju nudite svojim slušateljima. Pružanje vrijednosti, zabave i inspiracije dat će vašoj ciljanoj publici razlog da se uklope u vašu emisiju. Razmislite o nekoliko ideja za epizodu – što bi svaka pojedina epizoda ostavila vašoj publici? Hoće li otići s praktičnim savjetima i inspiracijom? Pogledajte sve popularne podcaste na Apple ili Google podcastima. Svaka epizoda podcasta ili je prepuna informacija ili zabavlja svoje slušatelje kroz zanimljive priče i teme. Kada vrijednost učinite ključnom komponentom svog podcasta, stvorit ćete zajednicu vjernih slušatelja koji će se stalno vraćati po još.

Korak 2: Dizajnirajte svoju naslovnu sliku

Prvi dojmovi su jako bitni, zbog čega će vam sjajna naslovnica podcasta pomoći da date sve od sebe. Naslovnica vašeg podcasta prilika je da privučete slušatelje, stoga potrebno je obratiti pažnju na naslovnicu. Iako možete potrošiti nešto novca angažirajući dizajnera za izradu omota podcasta, možete ga dizajnirati i za sebe koristeći Canva. Koji god put odabrali, postoji nekoliko kriterija kojih se vaša naslovnica podcasta mora pridržavati.

Korak 3: Napravite svoju najavu i odjavu

Iako je ovaj korak neobavezan, uvod i kraj će vašem podcastu dodati lijepu profesionalnu notu. Općenito, vaš intro će uključivati ​​kratku glazbu koja ne bi trebala biti dulja od nekoliko sekundi. Također biste mogli uključiti i glas koji će poželjeti dobrodošlicu vašim slušateljima u vašu emisiju. Zatim, vaš outro može uključivati ​​istu glazbu i pozdravnu poruku na kraju svake epizode.

Korak 4: Odaberite format podcasta

Odabir formata za vaš podcast uvelike ovisi o ljudima koji će biti uključeni u proces. Hoćete li biti jedini voditelj podcasta ili će vam se pridružiti suvoditelj? Sadrži li vaš podcast isključivo solo epizode ili ćete u svakoj epizodi intervjuirati drugog gosta? Vaš format podcasta može biti kombinacija intervjua, solo epizoda i različitih stilova formata. Iako se ne morate držati jednog formata, stvaranje vlastitog uzorka i formata kombinacije pomoći će vašim slušateljima da znaju što mogu očekivati. Evo nekoliko najpopularnijih vrsta formata podcasta:

– Samostalna emisija

Jedna od najboljih stvari kod formata solo emisije je ta što se ne morate oslanjati ni na koga drugog za snimanje i produkciju vašeg podcasta. Međutim, za podcastere početnike, ovaj poseban format može se činiti zastrašujućim. Ako je solo vaš omiljeni format, imajte na umu da ne razgovarate sami sa sobom, već i sa svojim slušateljima. Skripta će vam pomoći da stvorite prirodniji tijek pri snimanju solo epizoda.

Format intervjua

Pozivanje stručnjaka u vaš podcast izvrstan je način da svojim slušateljima pružite vrijedan sadržaj i savjete. Format intervjua također otvara mogućnosti za sjajnu suradnju između vas i kolega ili eksperta u vašem prostoru. Intervjuiranje gosta u vašem podcastu također je izvrstan način da pridobijete više slušatelja. 

Korak 5: Planirajte svoje epizode

Bez obzira za koji format se odlučite, morate planirati svoje podcast epizode prije nego što počnete snimati. Odvojite malo vremena da isplanirate detalje svake epizode. To će vam pomoći da odredite s kojim ćete se gostima obratiti, koje ćete teme obrađivati ​​i cjelokupni sadržaj koji ćete dostavljati svaki tjedan. Planiranje unaprijed također će vam pomoći da odredite koje ćete naslove dati svakoj epizodi podcasta. Ako se trudite pronaći teme za svoju emisiju, ponovno proučite svoje “zašto” i svoju ciljanu publiku. Koji su neki od najčešćih problema s kojima se susreću vaši slušatelji podcasta? Možete li se pozabaviti jednim problemom i pružiti rješenje za njega u svakoj epizodi podcasta?

Imajte popis od najmanje 10 ideja za epizodu prije nego što pritisnete objavi na svom podcastu. Pregledajte popis i ono što treba riješiti u svakoj snimci. Na taj način možete procijeniti duljinu svake epizode, koja onda može postati osnovni model za duljinu vašeg podcasta. 

Korak 6: Odredite svoj raspored podcasta

Dosljednost je ključna kada je u pitanju proizvodnja sadržaja za bilo koji medij. Bilo da se radi o Instagramu, vašem blogu ili podcastu — ako imate raspored, vaša će publika znati kada vas može očekivati. To će olakšati svima koji slušaju vaš podcast, čak i uzbuditi ih za dan kada će nova epizoda ispasti. Hoćete li objavljivati ​​epizodu svaki tjedan? Ili ćete objavljivati ​​jedan svaki drugi tjedan? Bez obzira što odaberete, pronađite raspored podcasta koji funkcionira s onim što je trenutno izvedivo i realno za vaše trenutačno radno opterećenje.

Korak 7: Investirajte u opremu za snimanje

Prije nego što budete spremni za snimanje, morate uložiti u opremu za snimanje. Prvo što će vam trebati je mikrofon i pristup internetu. Važno je imati na umu kvalitetu zvuka kada kupujete opremu za snimanje. Međutim, ne preporučam kupnju najskuplje opreme odmah; u slučaju da shvatite da podcasting nije za vas.

 Pro-savjet: Nije važno koliko je sjajan vaš mikrofon ako u njega ne govorite izravno i jasno.

Nakon što odaberete mikrofon, potreban vam je softver za snimanje zvuka. Ako ste korisnik Maca, uvijek možete koristiti ugrađenu aplikaciju Garageband. A drugi program, veoma popularan je Audacity, besplatan softver koji će zadovoljiti sve vaše potrebe za podcastingom.

Korak 8: Napišite scenarij za svoju emisiju

Za spontano otvaranje emisije potrebno je puno vještine i samopouzdanja. Zato je pisanje scenarija vaše emisije važan dio procesa. Međutim, skriptiranje vašeg podcasta ne znači pisanje skripte od riječi do riječi koja će se čitati u eteru. To inače nikad ne funkcionira. Za početak, nevjerojatno je teško pročitati scenarij, a da ne zvučite kao da radite upravo to. Osim toga, doslovno čitanje scenarija ne služi vam ako vaš podcast slijedi format intervjua.

Jedna od najboljih stvari u vezi s podcastom je intimna priroda u kojoj možete podijeliti svoja razmišljanja, savjete i priče. Kada sjedite i pišete scenarij za svoju emisiju, razmislite o glavnim točkama koje želite pogoditi. U formi intervjua, ovo bi mogao biti popis pitanja koja želite postaviti svom gostu.

Korak 9: Editujte svoj podcast

Ako već snimate u programu kao što je Audacity ili Garageband — moći ćete uređivati ​​svoje audio datoteke izravno u programu. Proces uređivanja je taj u kojem ćete spojiti svoj uvod, kraj i glavni sadržaj vašeg podcasta. To je također mjesto gdje ćete se riješiti svih neželjenih zvukova. Bez obzira pokušavate li urediti neke “hm” ili “uh”, ili čak neku ometajuću pozadinsku buku, bilo koji od gore spomenuta programa može obaviti posao.

Korak 10: Napišite rezime

Uključivanje rezime-a za svaku epizodu nevjerojatno je važan korak. Vaše bilješke o izlaganju dat će vašim čitateljima ideju o tome što mogu očekivati ​​od svake epizode, uvjeravajući nove i stare slušatelje da se uključe. Također možete uključiti specifične vremenske oznake o tome o čemu se raspravlja u cijeloj epizodi. Posljednje, ali ne i najmanje važno, ne zaboravite dodati dodatne linkove na resurse koje mogu pomoći vašim slušateljima.

Korak 11: Odaberite svoj podcast hosting

Prije nego što podijelite svoju prvu epizodu, morate pronaći podcast ili platformu za hosting medija. Čest je nesporazum da svoj podcast možete prenijeti izravno na platforme kao što su Apple Podcasts i Spotify. Ali to nije slučaj. Prije nego što možete poslati svoj podcast u direktorije (tj. Apple Podcasts), morate ugostiti svoj podcast, prenijeti svoje bilješke i postaviti naslovnicu podcasta na platformu za hosting podcasta. Evo nekoliko sjajnih opcija hostinga:

anchor.fm – veoma popularan kod nas i u regionu, lak i intuitivan za rad. I za svakog početnika ono najvažnije je da je potpuno besplatan.   

libsyn.com  – jednostavan za postavljanje i ima sve osnove počevši od 5 USD mjesečno.

buzzsprout.com  – Dostupna je besplatna opcija, ali će izbrisati sve prethodno prenesene epizode nakon 90 dana uz ograničenje od 2 sata vremena za prijenos. Plaćeni planovi počinju od 12 USD mjesečno.

Korak 12: Pošaljite svoj podcast u direktorije

Nakon što uradite sve postavke s platformom za hosting podcasta, moći ćete poslati svoj podcast u direktorije kao što su Apple Podcast, Stitcher, Google Podcasts i Spotify. Ove platforme omogućit će slušateljima da otkriju, pretplate se, preuzmu i podijele vašu emisiju. Gore navedene platforme za hosting podcasta imaju skup alata za automatsko ili vođeno slanje podcasta na platforme za slušanje podcasta. To će učiniti postavljanje vašeg podcasta u bilo koji od glavnih direktorija jednostavnim i bez muke.

Korak 13: Promovirajte svoju epizodu podcasta

Čestitamo! Dogurali ste do ovog koraka kroz ovaj vodič korak po korak i vaša prva epizoda je konačno emitirana. Sada kada je dostupan u vašim odabranim imenicima, vrijeme je da ga promovirate i objavite svojim postojećim zajednicama. Promovisanje svog podcasta možete učiniti putem društvenih mreža ili  preko bilo kog drugog društvenog medija.

Korak 14: Zamolite svoje slušatelje da poduzmu akciju

Kada dosljedno uđete u zamah snimanja i objavljivanja epizoda podcasta, mogli biste razmisliti o dodavanju poticaja svojoj publici da ocijeni i recenzira vašu emisiju. Njihove recenzije pomoći će vam da izgradite svoju zajednicu pružajući potencijalnim slušateljima vrijedne informacije od drugih slušatelja. Nadalje, njihove recenzije samo će povećati vaš kredibilitet i autoritet u vašoj niši i prostoru za podcasting. 

Korak 15: Prikupite povratne informacije od slušatelja i implementirajte

Na kraju, ali ne i najmanje važno za pokretanje podcasta, važno je s vremena na vrijeme ispitati svoju publiku. Bilo da se obraćate pretplatnicima vaše email liste ili pratiteljima na društvenim mrežama – potrebno je osigurati da se njihovo mišljenje čuje. Napravite plan za anketiranje svoje publike svake godine. Pitajte ih što možete poboljšati i što bi više ili manje voljeli čuti u emisiji. A ako vaša emisija uključuje goste, pitajte svoje slušatelje koga bi voljeli da ugostite.

Nadamo se da vam se svidio Miličin vodič za pokretanje podcasta. Milica je pisala i o landing stranici, nemojte to propustiti!

You may also like

Leave a Comment

* By using this form you agree with the storage and handling of your data by this website.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More