zašto pokrenuti podcast

10 RAZLOGA ZAŠTO POKRENUTI PODCAST

by Milica Drinjaković
625 views

U posjlednje vrijeme mi se nekoliko ljudi obratilo i reklo da razmišljaju da pokrenu vlastiti podcast, ali nisu sigurni hoće li to biti vrijedno njihovog vremena i truda. Ako slično razmišljate, onda je ovaj članak za vas.

Evo 10 najboljih razloga zašto pokrenuti podcast:

  1. Audio sadržaj je pogodan za potrošača

Svima nam je dostupna ogromna količina informacija i sve je teže usredsrediti 100% naše pažnje na jedan određeni dio sadržaja (članak ili video na primjer).

Odlična stvar kod podcasta je to što je vaš sadržaj audio i može se konzumirati dok slušalac takođe radi nešto drugo. Oni mogu obavljati više zadataka. Neko može da sluša vaš podcast dok čisti svoju kuću, vozi se kolima, džogira ili vježba u teretani. To ih ne odvlači od njihove trenutne aktivnosti, već ih obogaćuje. Audio sadržaj je prenosiv i zgodan.

2. Da izgradite publiku

Drugi razlog zašto pokrenuti podcast je također bitan. Naime, baš kao i kod bloga, podcast je način da izgradite publiku. Kako popularnost vašeg podcasta raste, povećava se i veličina vaše publike. Neće se svi koji slušaju vašu emisiju vratiti po još, ali oni kojima se sviđa vaš stil i sadržaj postaće vijerni slušaoci. Oni će preporučiti vašu emisiju drugima, a vremenom ćete izgraditi pleme obožavalaca željnih da čuju vašu sledeću epizodu.

Hostovanje vaše emisije na platformama kao što su Apple, Spotify, Google podcast ili Sticher takođe će izložiti vašu emisiju novim slušaocima koji pronađu vašu emisiju tražeći određene teme na tim platformama. Na primjer, ako vodite emisiju o finansijama, neko ko traži podcast o finansijama će pronaći vašu emisiju ako se pojavi u rezultatima pretrage za tu ključnu reč.

3. Za početak ne košta mnogo

Da ste željeli da pokrenete podcast prije 10 godina, vjerovatno biste morali da potrošite nekoliko stotina eura na opremu samo da biste započeli. Na sreću, to više nije slučaj.

Danas vam je potrebno samo nekoliko komada opreme, a vjerujem da kod kuće već te stvari posjedujete. Prvi je, naravno, računar (ili laptop) sa internet vezom. Dalje, tu su mikrofon i slušalice. Prostorija ili kutak gdje ćete se udobno smjestiti i snimati epizode. Dakle, sa podcastom možete započeti zapravo sa 0 eura ulaganja. To je svakako i moja preporuka, jer zašto kupovati opremu ukoliko se ipak ispostavi da podcast nije vaš konačni izbor? Šta je sve potrebno za pokretanje podcasta, pisala sam u poslednjem članku Ultimativni vodič za pokretanje podcasta.

4. Da povećate veličinu i vrijednost vaše mreže

Ako vodite podcast u kojem intervjuišete različite goste, jedna od najočiglednijih prednosti toga je da možete da proširite svoju mrežu. Podcast je odlična platforma koju možete iskoristiti da doprete do ljudi do kojih inače ne biste mogli. Kako vaša publika raste, vaša sposobnost da doprete do stručnjaka visokog profila u vašoj industriji se povećava, takođe.

Svaka osoba koju pozovete da bude gost u vašoj emisiji potencijalno može postati vrijedan kontakt. U mnogim slučajevima ostvarujete poslovnu saradnju na određenim projektima ili jednostavno dijelite ideje kako biste pomogli jedni drugima da uspijete.

5. Možete zaraditi novac od svoje emisije

Podcast ne mora da bude hobi. Postoje načini na koje možete zaraditi novac od svoje emisije. O načinima kako da monetizujete svoj podcast, pisaću već u narednom članku.

6. Da se ​​pozicionirate kao autoritet u svojoj industriji

Dijeljenje korisnih savjeta o određenoj temi na doslednoj osnovi pomaže vam da se pozicionirate kao autoritet u vašoj industriji/niši. Hostovanje podcasta ima sličan efekat kao vođenje bloga ili pisanje knjige – pomaže da razvijete svoju reputaciju kao stručnjaka. Kako povećavate svoj autoritet na svom tržištu, privlačite i druge prilike (na primjer, pozivanje da govorite na događajima ili konferencijama u vašoj industriji). Takođe možete razmisliti o ponudi usluga podučavanja ili konsultacija kada ljudi počnu da vas pitaju za konkretan savjet o vašoj oblasti stručnosti.

7. Da promovirate vlastite proizvode ili usluge

Podcast može biti odličan alat za privlačenje vaših idealnih kupaca ili klijenata. Možete da koristite svoju emisiju da biste pomogli u promociji sopstvenih proizvoda i usluga kao što su knjige, kursevi ili čak konsultantske usluge. Možete pomenuti ove stvari u svojim epizodama ili jednostavno reći svojim slušaocima da posjete vašu veb lokaciju kako bi saznali više o tome šta nudite.

8. Podcasti nose pečat osobnoga

Slušaoci mogu čuti vaše uzbuđenje, vaše emocije. Može biti teško prenjeti te stvari pisanim riječima. Kada neko sluša vaš glas dok vježba u teretani ili vozi svoj auto, na primjer, najbliži osjećaj koji taj neko ima je da ste tu pored te osobe i razgovarate. Kako vaša publika sluša više vaših epizoda, počinje da razvija vezu sa vama. Ljudi će početi da vas vole ne samo zbog sadržaja koji dijelite, već i zbog vašeg specifičnog stila komunikacije.

9. Ne zahtjeva previše vremena

Postoji nekoliko podcasta koji objavljuju epizode ​​na dnevnoj bazi, i da, to može biti puno posla. Ali većina podcasta se objavljuje jednom nedeljno, ponekad i manje, i čini se da je to trenutna norma. Dobra vijest je da kada se podcast pokrene, ne zahtjeva toliko puno vremena kao što većina ljudi misli da jeste.

Postoji nekoliko koraka koji su uključeni u objavljivanje epizode. Prvo planiranje epizode, zatim njeno snimanje, zatim uređivanje, zatim kreiranje stranice za epizodu na vašoj veb stranici i za društvene mreže, zatim njeno objavljivanje i konačno promocija. Svi ovi koraci zajedno mogu da potraju oko 3-5 sata vašeg vremena, za tipičnu epizoda koja traje do 45 minuta. Ukoliko vam je to ipak previše vremena da provedete, sve tehničke stvari možete delegirati vašem virtuelnom ili podcast asistentu, a vama preostaje jedino da snimite epizodu. 

Kao domaćin podcasta, većinu svog vremena trebalo bi da potrošite na planiranje svojih epizoda (pripremanje sadržaja ili pronalaženje gostiju i pripremanje pitanja za njih) i njihovo snimanje. Delegirajte ostale korake!

10. Podcasting je zabavan!

Poslednji razlog zašto pokrenuti podcast je zato što je hostovanje podcasta veoma zabavno! Naravno, gore navedene prednosti imaju mnogo smisla, ali ako ne uživate u nečemu, zašto onda to radite?

Ako imate puno strasti i stručnosti za određenu temu, svakako biste trebali razmisliti o hostovanju podcasta na tu temu. Ako postoji tema za koju ste zainteresovani, ali o kojoj ne znate mnogo, razmislite o pokretanju podcasta zasnovanog na intervjuu i pozovite druge stručnjake da podjele svoje savjete u vašoj emisiji! Svaka opcija će sigurno biti sjajna.

You may also like

Leave a Comment

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More