Kad kreneš s prodajom proizvoda, dostavu uvijek rješavaš nakon narudžbi. Sigurno misliš ma to ću kasnije i tako dođe prva narudžba, pa druga pa 50. I odjednom se ne snalaziš u narudžbama, paketima, kome je poslano i kome trebaš poslati.
Ako prodaješ fizičke proizvode putem web shopa ili društvenih mreža, moraš razmišljati o dostavi. Ako ti dostava nije organizirana kako treba sigurno te ponekad od nje boli glava.
Dostavu možeš organizirati na više načina, ali u ovom članku pokazat ću ti 3 provjerena načina kako da si olakšaš organizaciju dostave i navesti prednosti i nedostatke za svaki način ovisno o tome koliko paketa šalješ i kako posluješ.
1. NAČIN Direktno naručuješ dostavu kod kurirskih službi
- imaš paket ili više njih i želiš ih poslati, brzo, jednostavno i po mogućnosti povoljno
- šalješ upite na više adresa: DPD-u, Overseasu, GLS-u, DHL-u, HP-u
- čekaš tko će ti ponuditi najbolje uvjete
PREDNOSTI:
- možeš uspoređivati cijene i odabrati najpovoljnijeg
- ako imaš veći broj paketa i redovite pošiljke, možeš dogovoriti bolje uvjete (niže cijene, vlastitog referenta)
- sama odlučuješ i biraš s kojom službom ćeš raditi
- imaš direktan kontakt s dostavnom službom
NEDOSTACI:
- u slučaju kašnjenja ili oštećenja ti rješavaš problem, sama
- oduzima ti vrijeme i puno je administracije (slanje upita, analiza cijena, praćenje…)
- ručno unosiš podatke
2. NAČIN Korištenje logističkog posrednika
Ako ti se ne da gubiti vrijeme na komunikaciju s više dostavnih službi i želiš nekoga tko će to odraditi umjesto tebe, možeš koristiti usluge logističkog posrednika. Jedan od poznatijih primjera je Mail Boxes.
PREDNOSTI:
- ne moraš pregovarati s više dostavnih službi, posrednik odrađuje
- oni rješavaju administraciju, adresnicu i šalju ti tracking
- možeš birati redovnu dostavu ili express
- cijene su povoljnije ako imaš manju količinu paketa (jer oni imaju dogovorene bolje uvjete)
- u slučaju problema, oni ga rješavaju
NEDOSTACI:
- ne možeš birati kojom dostavnom službom će biti poslan paket
- ako imaš velik broj paketa, može ti biti skuplje, nego da sama direktno pregovaraš s dostavnim službama
- nemaš potpunu kontrolu
3. NAČIN Korištenje online platforme za prijevoz (npr. Eurosender)
Ako voliš digitalna rješenja i želiš da ti sve bude na klik, možeš koristiti platforme za organizaciju dostave kao što je Eurosender.
PREDNOSTI:
- organiziraš dostavu online kroz nekoliko klikova i automatski se izračunava cijena standard ili express dostave
- osim paketa, možeš organizirati i slanje paleta
- pošiljku pratiš kroz njihov sustav, sve su ti pošiljke na jednom mjestu
- automatski ti sprema prijašnje kontakt podatke, kod sljedeće narudžbe prijevoza ne moraš ponovo upisivati
- imaju korisničku podršku na Hrvatskom tj. Slovenskom ali sporazumite se
NEDOSTACI:
- također ne možeš birati kojoj dostavnom službom će biti poslan paket
- u slučaju problema, oni rješavaju ali to može potrajati duže od očekivanog. Meni jednom nisu mogli odraditi prikup zbog ‘tehničkih’ problema
- ako uneseš krive podatke paketa, mogu ti naplatiti dodatne troškove
ZAKLJUČAK
Ako imaš velik broj pošiljki, možeš pregovarati bolje cijene i uvjete – tada ti se isplati 1. NAČIN.
Ako šalješ manje paketa, i ne želiš puno administracije nego jednostavnost – za tebe je 2. NAČIN.
Ako želiš brzo i jednostavno pronaći najpovoljniju opciju – izaberi 3. NAČIN.
Dostava ne mora biti komplicirana ni skupa. Bitno je da znaš što tebi odgovara koji je tvoj način rada, broj paketa koji šalješ i tvoj jedinstveni stil poslovanja. Nadam se da ti je ovaj članak pomogao da jasnije vidiš što je najbolje rješenje za tebe i tvoj biznis.