Šalješ pakete? Saznaj 3 načina organizacije dostave

by Ivana Škegro Filipović
134 views

Kad kreneš s prodajom proizvoda, dostavu uvijek rješavaš nakon narudžbi. Sigurno misliš ma to ću kasnije i tako dođe prva narudžba, pa druga pa 50. I odjednom se ne snalaziš u narudžbama, paketima, kome je poslano i kome trebaš poslati.

Ako prodaješ fizičke proizvode putem web shopa ili društvenih mreža, moraš razmišljati o dostavi. Ako ti dostava nije organizirana kako treba sigurno te ponekad od nje boli glava.

Dostavu možeš organizirati na više načina, ali u ovom članku pokazat ću ti 3 provjerena načina kako da si olakšaš organizaciju dostave i navesti prednosti i nedostatke za svaki način ovisno o tome koliko paketa šalješ i kako posluješ.

1. NAČIN Direktno naručuješ dostavu kod kurirskih službi

  • imaš paket ili više njih i želiš ih poslati, brzo, jednostavno i po mogućnosti povoljno
  • šalješ upite na više adresa: DPD-u, Overseasu, GLS-u, DHL-u, HP-u
  • čekaš tko će ti ponuditi najbolje uvjete

PREDNOSTI:

  • možeš uspoređivati cijene i odabrati najpovoljnijeg
  • ako imaš veći broj paketa i redovite pošiljke, možeš dogovoriti bolje uvjete (niže cijene, vlastitog referenta)
  • sama odlučuješ i biraš s kojom službom ćeš raditi
  • imaš direktan kontakt s dostavnom službom

NEDOSTACI:

  • u slučaju kašnjenja ili oštećenja ti rješavaš problem, sama
  • oduzima ti vrijeme i puno je administracije (slanje upita, analiza cijena, praćenje…)
  • ručno unosiš podatke

2. NAČIN Korištenje logističkog posrednika

Ako ti se ne da gubiti vrijeme na komunikaciju s više dostavnih službi i želiš nekoga tko će to odraditi umjesto tebe, možeš koristiti usluge logističkog posrednika. Jedan od poznatijih primjera je Mail Boxes.

PREDNOSTI:

  • ne moraš pregovarati s više dostavnih službi, posrednik odrađuje
  • oni rješavaju administraciju, adresnicu i šalju ti tracking
  • možeš birati redovnu dostavu ili express
  • cijene su povoljnije ako imaš manju količinu paketa (jer oni imaju dogovorene bolje uvjete)
  • u slučaju problema, oni ga rješavaju

NEDOSTACI:

  • ne možeš birati kojom dostavnom službom će biti poslan paket
  • ako imaš velik broj paketa, može ti biti skuplje, nego da sama direktno pregovaraš s dostavnim službama
  • nemaš potpunu kontrolu

3. NAČIN Korištenje online platforme za prijevoz (npr. Eurosender)

Ako voliš digitalna rješenja i želiš da ti sve bude na klik, možeš koristiti platforme za organizaciju dostave kao što je Eurosender.

PREDNOSTI:

  • organiziraš dostavu online kroz nekoliko klikova i automatski se izračunava cijena standard ili express dostave
  • osim paketa, možeš organizirati i slanje paleta
  • pošiljku pratiš kroz njihov sustav, sve su ti pošiljke na jednom mjestu
  • automatski ti sprema prijašnje kontakt podatke, kod sljedeće narudžbe prijevoza ne moraš ponovo upisivati
  • imaju korisničku podršku na Hrvatskom tj. Slovenskom ali sporazumite se

NEDOSTACI:

  • također ne možeš birati kojoj dostavnom službom će biti poslan paket
  • u slučaju problema, oni rješavaju ali to može potrajati duže od očekivanog. Meni jednom nisu mogli odraditi prikup zbog ‘tehničkih’ problema
  • ako uneseš krive podatke paketa, mogu ti naplatiti dodatne troškove

ZAKLJUČAK

Ako imaš velik broj pošiljki, možeš pregovarati bolje cijene i uvjete – tada ti se isplati 1. NAČIN.

Ako šalješ manje paketa, i ne želiš puno administracije nego jednostavnost – za tebe je 2. NAČIN.

Ako želiš brzo i jednostavno pronaći najpovoljniju opciju – izaberi 3. NAČIN.

Dostava ne mora biti komplicirana ni skupa. Bitno je da znaš što tebi odgovara koji je tvoj način rada, broj paketa koji šalješ i tvoj jedinstveni stil poslovanja. Nadam se da ti je ovaj članak pomogao da jasnije vidiš što je najbolje rješenje za tebe i tvoj biznis.

You may also like

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More