Zašto su prodajne vještine neophodne za održiv biznis?

by Kristina Beganović
450 views
prodajne vještine

Posljednje dvije godine naših života su potpuno drugačije od svega što smo do sada doživjele i vjerujem da ne bi ni u najluđim snovima mogle pomisliti da nam se tako nešto može desiti.

Pandemija nas je primorala da provodimo vrijeme u svojim domovima i da radimo od kuće, ukoliko smo imale takvu mogućnost. One koje tu mogućnost nisu imale, iskoristile su to dodatno vrijeme kako bi istražile svoje interese i strasti ili kako bi pronašle ono što zaista vole i zaista ih ispunjava.

Kao što nam je život nebrojeno puta pokazao do tada i ovoga puta je na dijelu bila izreka „Svako zlo za neko dobro“. Tako nam je ova neočekivana situacija donijela mnogo novih ideja i biznisa i želju da sve to predstavimo online.

Osobno sam oduševljena idejama divnih žena koje su jednu životnu nepriliku iskoristile da za sebe naprave poslovnu priliku. I zaista nije važno da li su kreirale proizvode ili usluge, ta šarekolikost i jedinstvenost ideja je zaista fascinantna i dalje me oduševljava iz dana u dan.

I šta se onda dešava?

Oduševljene smo svojom idejom, naučile smo kako da je predstavimo online, uživamo u tom kreativnom procesu, možda smo i dale otkaz i – prodaje nema, pa nema. Novac koji smo odvojile na stranu se lagano topi, ukućani se pitaju šta to mi radimo, jer provodimo dane i sate za računalom i telefonom, a ništa se ne dešava, entuzijazam se lagano otapa, s njim i samopouzdanje, uspaničeno krenemo jurcati na sve strane, a rezultat izostaje. Ulažemo posljednji novac u obuku kako da obradimo fotografiju, kako da napišemo neki tekst, pojavljuje se interakcija, samo još nema prodaje. Pitamo se gdje smo pogriješile i šta trebamo napraviti kako bi pokrenule svoj posao s točke koja je niže nego što je bila kada smo posao započele.

Ono što je jako važno, a što nam niko ne kaže na samom početku našeg poslovanja, jest da šta god radile u toku dana, jedino prodaja donosi novac. Vjerujem da zvuči surovo, možda čak malo i strašno, ali je to jedina istina koja nam može pomoći da opstanemo na tržištu i da živimo život kakav smo zamislile kada smo posao i kreirale.

Možemo imati savršen marketing, sajt, tekstove, ali moramo znati prodavati. Da se razumijemo, sve gore navedeno doprinosi izgradnji našeg osobnog brenda ili brenda pod kojim radimo. Sve to možemo i ne moramo imati, ali prodajne veštine jednostavno moramo ili imati ili naučiti.

Šta sve spada pod prodajne vještine?

Prvo i osnovno – način na koji komuniciramo s našim potencijalnim kupcima. Kako dolazimo do toga da naš proizvod ili usluga rješava neki njihov problem ili zadovoljava neku njihovu potrebu. Koliko pažljivo ga slušamo i koliko mudro možemo iskoristiti ono što nam je rekao. Također je jako važno da što prije utvrdimo kakav tip osobe se nalazi ispred nas i koje riječi da koristimo u komunikaciji s njom, jer ne reagiramo svi na iste riječi na isti način. Vjerovali ili ne, na neke riječi netko uopće ne reagira, a tim istim riječima ostvarimo prodaju s nekom drugom osobom. U prodajne vještine spada i postavljanje granica sa našim potencijalnim kupcem, jer iako smo u ulozi prodavača, ipak je neophodno da sačuvamo svoje dostojanstvo.

U prodajne vještine spada i prodajni način razmišljanja i to je nešto što najduže traje, najzahtjevnije je, a daje najbolje rezultate. To je ono kada se nesvjesno prilagođavate osobi s kojom ste u komunikaciji, bez imalo muke utvrđujete njene potrebe i želje i prodajete, prodajete, prodajete, s lakoćom i uživanjem, bez da ste i vi i kupac svjesni da se nalazite u prodajnom procesu. Tada ste već došle do toga da vam je prodaja način života i na mnogo ste sigurnijem tlu nego onda kada ste mislile da je prodaja laka i da to može bukvalno svako, pa vam se dokazalo suprotno.

Kako da provjerite koliko vladate prodajnim vještinama? Vrlo lako – na računu. Prodaja je kompleksna vještina, s tim što je lako provjerljiva. Ima i tu uspona i padova, čak i ako vladate ovom vještinom koja je neophodna za opstanak i vas i vašeg posla, ali kada vladate vještinama prodaje, čak ćete i u lošim mjesecima imati pristojne prihode. I ovo možda zvuči surovo, ali je neophodno za znati – brojke nikada ne lažu.

Kako se uči prodajna vještina?

Tako što ćete jako pažljivo odabrati osobu od koje ćete učiti. Ja sam, na primjer, za jednu vrstu edukacije birala trenera pune tri godine. Kada je prodaja u pitanju, nemate toliko vremena, jer vam je zaista neophodna kako bi vaš biznis opstao. Rješenje je u tome da istražite koji su vam treneri interesantni, napravite istraživanje o njima, pa možda i kontaktirate ljude koji se pojavljuju u njihovim testimonijalima. Zašto vam ovo kažem? Zato što ljudi generalno imaju otpor prema tome da postanu prodavači onoga što su kreirali i što odabir adekvatnog trenera u mnogome može utjecati na razvoj i održivost vašeg posla.

Kada da krenete da učite prodajne vještine? Jučer ili danas. Tu nema sutra. Sjetite se da je jedini segment vašeg poslovanja koji vam donosi novac prodaja i ne odlažite odluku da počnete zarađivati baš onoliko koliko vrijedite.

Ako vam se svidio ovaj tekst, pročitajte i Ivanin tekst o tome kako napisati PR tekst.

Možda ti se svidi i....

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More