Znam, dok svi pričaju o važnosti HOOKa, ja ti pričam da nije presudan za dobru objavu na društvenim mrežama. Na prvu zvuči ludo. Svi pričaju o brzim prodajama, viralnom sadržaju i 1000 prijedloga za HOOK, ja ću ti reći ČEKAJ.
TEMELJI
Što kada bi gradili kuću i krenuli stavljati predivna vrata koja se divno otvaraju a zapravo, nemaju pante. Ako nemaju „pante“ znači da se neće držati, ček….ta kuća nema ni zidove?
Razumiješ li ovaj slikoviti prikaz? Isto je s HOOK-om.
Iako ga zovu „udica“ ili ono što privlači, on nije presudan. Ako ti u nastavku teksta ne daješ vrijednost, ako ne pišeš o onome na što pozivaš u naslovu razočaraš čitatelja (svojeg potencijalnog klijenta).
HOOK privlači, vrijednost zadržava
Prve tri sekunde jesu bitne, to nitko ne osporava. Dakle nije potpuno nebitno kako kreneš pisati, moja poanta je samo…nemoj se povesti sa trendovima.
Povedi se kvalitetnom uslugom, pronađi svoj stil pisanja, sadržaju daj „dušu“, daj vrijednost, daj informaciju, ma daj upravo ono što tvoj potencijalan klijent želi i treba i ono što ga frustrira i ono što ga muči.
Što je to?
Istraživanje tržišta nemoj preskakati i znat ćeš što to možeš dati svojem idealnom klijentu. Vrijednost koju preneseš sadržajem, ona je koja će ga zadržati, dugoročno.
CTA (Poziv na akciju)
Call to action (CTA) ništa je drugo nego poziv na interakciju, na sljedeći korak. I jedno vrijeme je bilo u centru i više od HOOKA. Zašto? Jer je zaista bitno. CTA nije samo „kupi“, „preuzmi“, „skini vodič“, dapače to su i lošiji primjeri.
CTA kreiraš ovisno koji ti je cilj objave. Najbolji je CTA onaj koji je „prirodno“ uklopljen u sadržaj i onaj koji potiče interakciju (Npr. što ti kažeš za xy, piši mi svoja iskustva za xy…).
Na kraju, ispada da sadržaj jedne objave čini paketčiji dijelovi ne funkcioniraju zasebno, ali prodaju u paketu.
Odnosno HOOK, vrijednost, CTA čine paket.
Ciljano pisanje
Iako smo prošli dijelove koja dobra objava mora imati, jednako je važno kako pišeš, odnosno da pišeš „jezikom svoje publike“ : jasno i jednostavno.
Da zaista daješ vrijednost.
Ciljano pisanje znači da koristiš one riječi i rečenice koje su dobila istraživanjem tržišta i da svaka objava ima 1 cilj koji želiš ispuniti.
Kada pišeš ciljano i kombiniraš različite tipove objava (edukativne, inspirativne, prodajne ili kombinacija tipova) ti lakše dolaziš do klijenata, dugoročno.
Marketinško pisanje
Jako je važno reći da je klijentima potrebno vrijeme da te upoznaju, i zato je važno ciljano i dosljedno objavljivanje.
Kada kažem ciljano, to znači da je to pisanje koje ima temelje na istraživanju tržišta, a kada kažem dosljedno onda to znači da pišeš redovno tempom koji tebi odgovara, dakle da nisi aktivna pa nestaneš već da pišeš barem 2-3x tjedno.
Marketinško pisanje obuhvaća poznavanje temelja biznisa i puta kojim tvoj klijent ima kroz sve dodirne točke s tobom.
Da bi ti čitatelj postao klijent, potrebno je barem 20 dodirnih točaka s tobom i tvojim uslugama. Dodirne točke mogu biti kroz sav sadržaj koji stvaraš i mjesta na kojima se „pojavljuješ“. I to nisu samo objave, već i komentari, podcast gostovanja, mediji, webinari i slično. Poznavanje osnova marketinga svakako pomaže.
Da bi prodavala, prvo trebaš dobiti povjerenje, povjerenje se gradi.
Vratimo se sada na naslov i početnu ideju….Hook nije presudan, jer ti dosljednim i ciljanim pisanjem trebaš prvo steći povjerenje.
Pisanje koje prodaje, prvo treba povezivati.
Da bi povezivalo nije dovoljan samo hook, već hook koji je ciljano vezan uz ostatak sadržaja. Hook, komunikacija ciljane vrijednosti i CTA, to je paket.
Ako ti je ovo korisno, zaprati me i na društvenim mrežama.
Ja sam Katarina, podrška malim poduzetnicama u kreiranju ciljanog sadržaja koji prodaje (i povezuje).