Evo kako možeš promijeniti druge ljude

by Andreja Marčec
41 views

Evo kako možeš promeniti druge ljude

Možda imaš oko sebe osobu ili više njih, čije ti se ponašanje ne sviđa.

Tko te iznova i iznova povrijeđuje. Razočara. 

Možda su to djeca na koju planeš. A poslije ti bude žao.

Možda su to tvoji roditelji, koji te ne podržavaju u tvom poslu.

Možda je to tvoj partner , koji se ne drži dogovora.

Možda su to klijenti, koji u zadnji tren otkažu poslovnu suradnju ili ne plaćaju na vrijeme, ne kupuju tvoju uslugu.

Ili su to poslovni partneri, koji su po tvom mišljenju poprilično neodgovorni.

I vjerojatno si čula da ne možeš promijeniti druge ljude, već možeš samo sebe.

No, što kad bih ti rekla da postoji “tajna” s kojom ipak možeš utjecati na ponašanje drugih, čak i onih najbližih? 

Pozivam te da zamisliš život bez iscrpljujućih svađa s partnerom, ljutnje na roditelje ili izgubljenih živaca s djecom, te poslovne frustracije.

Svi želimo harmonične odnose, jer oni su ključni za život bez stresa, zar ne?

Zlatno pravilo za promjenu

Znaš da ne možeš prisiliti partnera da upiše edukaciju ili promijeni navike, ali možeš indirektno utjecati svojim ponašanjem, načinom razmišljanja o njemu, pristupom i komunikacijom. 

Koliko god ti ovo na prvu bilo neprihvatljivo, svejedno je korisno da si zapišiš ovo zlatno pravilo osobnog rasta i razvoja i neka ti bude stalno pred očima:

Nije važno što se događa, nije važno što drugi ljudi rade ili pričaju, već je važno KAKO TI TO DOŽIVLJAVAŠ i kako na to reagiraš.

Kad počneš raditi na sebi – mijenjajući svoj doživljaj drugih, svoje navike, svoje riječi i način komunikacije prema njima – tvoj život će se zaista promijeniti na jednostavnost i lakoću. 

Povjeruj pa istražuj iz dana u dan da sve što se događa izvana, samo je odraz i rezultat onoga što se događa unutar tebe. A ne obratno, kako smo do sad mislili.

Vjerujem ti da je teško povjerovati u nešto što se još nije dogodilo, naročito kad se događa suprotno – no u tome je čarolija rasta tvoje ličnosti.

A ljudi će ponavljati svoje ponašanje sve dok im ne postaviš granice.

 

4 koraka do transformacije odnosa

Kako to možeš primijeniti u praksi?

  • Promijeni način komunikacije

Vjerujem da si puno puta čula, da komunikacija nisu samo riječ. Već je komunikacija i neverbalna : i ton i način na koji nešto kažeš – uvijek to imaj na umu.

Umjesto kritike i naređivanja (“Već sam ti sto puta rekla da opereš zube!”), pokušaj s ljubaznijim pristupom punim razumijevanja (“Ljubavi, ajmo oprati zube zajedno, može? Ili ljubavi, želiš da ja s tobom perem zube ili ćeš sama?”).

Razmisli, zašto te dijete ne sluša – možda samo traži pažnju? Stani na loptu i nemoj odmah osuđivati. Možda si puno radila ovaj tjedan i premalo te vidjelo, pa na ovaj način iskazuje da joj nedostaješ.

Promjenom tona, boje glasa i svojih emocija, mijenjaš i djetetov odgovor. 

Vjerujem da imaš iskustvo kad djetetu kažeš mirnim tonom i kad si bila strpljiva, da je rezultat i djetetov odgovor bio drugačiji od onog kad si vikala na njega.

Isto je s klijentima. Ako ne kupuju tvoju uslugu, možda ne govoriš riječi koje oni razumiju. Možda pričaš prestručno. Možda ne mogu prepoznati, koji ćeš im problem riješiti. Možda pričaš o temam , koje njih ne zanimaju, bez obzira što ti znaš da su im potrebne.

Rješenje je : promijeniti način komunikacije. (Ako ne znaš sama, pozivam te na coaching da istražimo što je najbolji pristup za tebe prema tvojim klijentima).

 

  • Oslobodi se očekivanja

Nerealna, a naročito neizrečena očekivanja vode u frustraciju i svađe. Umjesto da čekaš  da partner pogriješi, jasno izrazi što očekuješ. “Željela bih da se to i to dogodi” je mnogo efikasnije od prešutne pretpostavke da će ti partner pročitati misli / da će se sjetiti što je prošli put bilo ili da podrazumijevaš da on misli kao i ti ili da je nešto logično. Tebi jest, njemu možda nije.

Reci partneru što želiš i očekuješ na konkretan način, bez općih kritika.

Isto je s klijentima : lakše je potpisati ugovor sa poslovnim suradnicima, nego se kasnije raspravljati.

Lakše je svojim klijentima unaprijed reći svoje radno vrijeme, a ne da očekuješ da ti oni ne pišu vikendom.

Lakše je javno objaviti cjenik svojih usluga, način i dinamiku plaćanja, nego objašnjavati da ne ide na rate, jer i ti moraš platiti svoje režije.

Zar ne?

 

  • Daj konstruktivnu kritiku od koje druga osoba može rasti (feedback)

Kada se dogodi nešto što ti se ne sviđa, daj feedback u roku od 24 sata. Dok je situacija svježa. Pod uvjetom da su ti emocije smirene.

Opiši s činjenicama što si točno primijetila i ne sviđa ti se, kako si se zbog toga osjećala i kako bi željela da se druga osoba sljedeći put ponaša.

Bez diskusije. Bez tenzija. Bez rečenica : “Ti si ______”. Bez komentara : “Ne možeš se tako ponašati.”

Završi monolog sa :  “Hvala ti što si me saslušao.” 

Ovo garantirano transformira poslovne i privatne odnose.

Sama sam bila vrlo temperamentna i eksplozivna osoba. Ali, od kad primjenjujem feedback, osjećam se bolje, zrelije i svađe su nestale.

 

  • Razumijevanje ljudi je ključ

Ljudi su mnogo više od svojih trenutnih postupaka. Oni su i njihove neizrečene misli, strahovi, emocije i patnje. 

Svi imamo trenutke kada nismo u najboljem izdanju. 

I često se desi da situacija uopće nike nakva kakvom izgleda.

Vjerojatno imaš iskustvo kad si uradila nešto nepromišljeno, nekoga povrijedila nenamjerno.

Vjerujem da imaš iskustvo i kad si željela da netko čuje tvoje emocije,a ne da samo broji tvoje dobre/loše postupke.

Tako je i s drugim ljudima. 

Danas, više nego ikad, ljudi žude za time da ih se čuje/vidi/doživi kao kompletnu osobu.

A onaj tko razvije iskreno razumijevanje za druge, bez osuđivanja, taj će biti upamćen.

Razumevanje da ljudi nisu samo “radnja” koju vidiš, već da su cjelovita bića s bogatim unutrašnjim svijetom, mijenja tvoju perspektivu o njima. 

Ako u partneru vidiš potencijal, ohrabri ga! Ponašaj se prema njemu KAO DA  je već ono što želiš da postane. Potakni njegove kvalitete. 

Jer, ni tvoj ni njegov um ne znaju da li se nešto stvarno dogodilo ili još nije.

Klijentima kaži da ih razumiješ kad se izgovaraju da nemaju vremena za tvoju uslugu – moguće je da zapravo nemaju dovoljno novca. I tu je potrebno suosjećanje, a ne osuda da su neodgovorni. Važno je da si prisutna i da si osobi u glavi, pa će prije ili kasnije od tebe kupiti, kad skupi novac.

Zato i cijelo vrijeme nailaziš na ovu uputu nas edukatora osobnog rasta : kad želiš ostvariti neki cilj, već sad se ponašaj kao da se već ostvario.

Ovo je moćna tehnika iz znanonosti neurolingvističko programiranje – nije preporučljivo da je ignoriraš.

 

Tvoj 1. korak ka boljem životu

 

Šta možeš učiniti ODMAH?

  1. Svijesnost –  Postani svjesna svojih misli, riječi i ponašanja. Odaberi svoju emociju, jer svaka emocija proizlazi iz načina razmišljanja.
  2. Promjena perspektive – Prestani kritizirati, prigovarati i napadati (ili prešutjeti pa u sebi kuhati). Umesto toga, izrazi svoje želje s ljubavlju. Umjesto :  “Zašto nisi pospremio čarape?”, reci “Ljubavi, meni bi mnogo značilo kad bi odnio čarape u košaru za veš.”

Prema klijentima , umjesto : “Ovi ljudi nisu ozbiljni u poslu”, kaži : “Tu sam za vas kad budete spremni.”

Pitanja za samorefleksiju – kad ti je teško, postavi sebi pitanja:

    • Kakva ja osoba želim postati?
    • Kakva ja želim da moj partner/klijent  (ili bilo koja druga osoba) postane?
    • Što dobro vidim u njemu/njoj?
    • Šta moram  raditi, govoriti ili misliti da bi se moj partner ponašao onako kako želim?
    • Zašto mislim da on/ona to ne radi što ja želim? (Ovo će ti otkriti tvoja ograničavajuća uvjerenja.) Na primjer : što ja mislim , zašto se moji klijenti ne prijavljuju na moju edukaciju?

Ne prihvaćaj da su stvari takve kakve jesu. 

Uvijek se upitaj: “Što ja mogu  promijeniti da se situacija promijeni?” 

Čak i tvoja najmanja promena u tvom ponašanju, razmišljanju, riječima ili tonu glasa može indirektno pokrenuti lavinu pozitivnih promjena kod drugih.

Ako ne poduzmeš ove korake, odnosi se mogu pogoršati, frustracije rasti, a želje ostati neispunjene. 

Ali, kad ih primijeniš, nema šanse da se život s vremenom neće početi mjenjati na bolje.

You may also like

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More