Možeš li nas vratiti na sam početak Bioandine, kako ste ti i suprug došli do ideje za osnivanje Biaoandine?
Ideja za osnivanjem tvrtke i našeg brenda bila je, iskreno, spontana i neočekivana. Zbog poslovnih obaveza suprug je često boravio u Južnoj Americi gdje je i sam osjetio snagu i dobrobit autohtonih biljaka s područja Anda i Amazone. Prvobitno smo krenuli s ponudom mace u prahu te nekih od „superhrana“namirnica (chia, quinoa, cacao itd.) te smo kasnije nastavili isključivo s najjačim suplementima prehrani. Kroz Bioandinu smo prvenstveno htjeli educirati širu javnost o prednostima I zdravstvenim dobrobitima autohtonih peruanskih biljaka i snažne moći njihove tradicionalne biljne medicine, ali i općenito biti poticaj za zdraviji način života na potpuno prirodan način. To smo sve također htjeli pokazati i kroz naziv brenda – Bio se u nazivu nalazi kako bismo dali do znanja kako su naši proizvodi visoke kvalitete i sadrže ekstrakte biljne hrane koja je isključivo ekološki uzgojena. Većina naših proizvoda nastala je od superhrane s područja Anda i Amazone, te smo ovdje iskoristili i riječ Ande, te je u konačnici nastala Bioandina, a na tržištu smo prisutni od 2018. godine.
Što te osobno najviše privuklo u svijetu ljekovitih biljaka Anda i Amazone?
Fascinira me bogatstvo biljnih pripravaka, jaka djelotvorna moć biljaka i tradicionalno znanje koje su te kulture stoljećima prenosile s generacije na generaciju. Također, inspirira me način na koji te biljke mogu podržati naše zdravlje na potpuno prirodan način, bez teških supstanci, što upravo želim približiti što većem broju ljudi.
Kako je izgledao prijelaz iz kozmetičke industrije u potpuno drugačiji sektor? Je li bilo straha ili sumnji?
Svaka branša ima svoje mane i vrline te lakše i teže strane poslovanja. Poseban izazov je bio ući u privatno poduzetništvo bez “pripreme“. Svaki novi dan je bio težak, prepun strahova, sumnji, preispitivanja, mnogo iznenađenja na svakom koraku, ali sam ustrajala i učila putem. Izazova ima i danas, najveći je sve dobro isplanirati a da nas malo toga pritom iznenadi.
Koje ste prve korake poduzeli kako biste s ideje prešli na stvaran proizvod i brend?
Najbitnije je bilo pronaći partnera od povjerenja u Peruu koji će se brinuti za cijeli proces – od polja, nasada, sjetve do same ekstrakcije i dopremanju poluproizvoda u Hrvatsku. Najzahtjevnije je bilo pripremiti i riješiti svu administraciju oko uvoza i daljnjeg plasmana ovih biljaka, jer naše sirovine dolaze s drugog kontinenta. Nadalje, registracija svakog proizvoda od Ministarstva Zdravstva je također jedan izuzetno opsežan pothvat. Nešto kao firma unutar firme. Naprimjer, jedan od izazova je bio pronaći tvrtku u RH koja radi kapsuliranje proizvoda. Jako smo puno koraka trebali napraviti da bi naš proizvod završio na polici obližnje ljekarne ili trgovine zdrave hrane.
Koliko su osobna iskustva i životna filozofija oblikovali brend Bioandina?
Moj pogled na prirodu, zdravlje i održivost temelji se na vjeri u snagu biljaka i važnost povezivanja s prirodom. Ta uvjerenja bila su neizostavni segment razvoja brenda, te je u konačnici ostvaren i cilj – pružiti autentične i kvalitetne proizvode koji odražavaju naše vrijednosti i posvećenost zdravom načinu života.
Kako birate biljke koje će postati dio vaših proizvoda i kako izgleda suradnja s peruanskim partnerima?
Osluškujemo potrebe kupaca i pratimo trendove tržišta, no pritom se trudimo zadržati svoju autentičnost. Vjerujemo da u divljini moćne prirode možemo pronaći sve što nam treba za podršku vitalnosti i zdravlja, bez kasnijih nus-pojava. Naš cilj je pronaći te odgovore i u moru sintetičkih proizvoda ponuditi potrošačima prirodnu alternativu na biljnoj bazi. Pri tome biramo najkvalitetnije biljke i prilagođavamo procese proizvodnje koji podržavaju njihovo maksimalno djelovanje. Tako je, recimo, Bioandina maca jedina termički obrađena maca na našem tržištu, što joj daje niz benefita, od lakše probavljivosti do jačeg aktiviranja djelatnih tvari. Također, kako suprug govori tečan španjolski, to nam je bio dodatni olakšavajući faktor zbog boljeg sporazumijevanja s partnerima u Peruu. Proces od ekstrakcije biljaka do trenutka kada on stiže u Hrvatsku je 2-3 mjeseca, tako da je jako važno sve dobro isplanirati.
Ima li neka biljka posebno mjesto u tvom srcu – i zašto baš ona?
Osobno, ne mogu zamisliti dan bez Camu camu i Premium mix mace, koje koristim za sve najvažnije što jednoj ženi danas treba – imunitet, hormonalni balans, energija i vitalnost. Camu Camu kao prirodni vitamin C koristimo svi u obitelji, od mojih roditelja, pa do moje djece jer je 100% prirodan. Premium Mix Maca rješava sve moje ženske i hormonske tegobe kad nastupe oni divni dani u mjesecu. Osim što je bestseller, maca je i biljka s kojom je sve počelo, tako da nju uvijek vrlo rado spominjem.
Koliko je važno educirati ljude o holističkom pristupu zdravlju i na koji način to radite kroz svoj brend?
Naš temelj je premium kvaliteta sastojaka autohtonog podrijetla. Cilj nam je informirati i educirati domaću javnosti o prednostima i zdravstvenim dobrobitima autohtonih peruanskih biljaka, ali i općenito biti poticaj za zdraviji način života na prirodan način. Također, surađujemo s brojnim stručnjacima iz područja ginekologije, nutricionizma i farmacije koji nam na tome putu pomažu.
Kako izgleda tvoj prosječan radni dan kao poduzetnica i majka dvoje djece?
Moj prosječan radni dan počinje u 06h, uz spremanje za vrtić ili školu. Nakon toga, fokusiram se na obavljanje poslovnih zadataka u uredu, jer mi fleksibilnost rada kao poduzetnice omogućava da samostalno organiziram svoje vrijeme i smanjim posao koji nosim kući. Tijekom dana trudim se biti što više učinkovita i iskoristiti sve poslovne prilike. Popodneva su rezervirana za razne izvan školske aktivnosti i vrijeme s djecom, ponekad uspijem ukrasti malo vremena i za neke tipične ženske navike – frizer, manikura i sl.a navečer se trudimo biti zajedno kao obitelj i uživati u zajedničkom druženju.
Što ti je bilo najteže naučiti kao poduzetnica, a što ti sada dolazi prirodno?
Najteže mi je bilo naučiti upravljanje s vremenom i balansiranje poslovnih obaveza s obiteljskim životom. U početku sam se često osjećala izgubljeno i prestravljeno zbog velikog broja zadataka i odgovornosti. Kroz godine sam shvatila da ne treba sve riješiti sad i odmah. Važno je izabrati prioritete u životu te naći neki svoj ritam i ostati autentičan.
Kako se nosiš s izazovima balansiranja privatnog i poslovnog života – postoji li uopće balans?
Moram priznati da mi je često jako izazovan multitasking na nekoliko polja, majka-supruga-poduzetnica te povezati sve konce privatnog i poslovnog. Mislim da sam se snašla u svemu tome, ali mi je trebalo vremena. U konačnici nije ni svaki dan isti. Najvažnija je dobra organizacija i podrška bližnjih.
Što ti najviše pomaže da se “puniš” i ostaneš motivirana, usprkos svakodnevnim izazovima?
Odlasci na sportske aktivnosti – ženske treninge, slušanje raznih podcasta kada spremam ili peglam, posjete novim fora gastro lokacijama u gradu te putovanja definitivno – bila to kratka vikend putovanja s prijateljicama ili putovanja s obitelji, nebitno gdje.
Na što si u svom dosadašnjem poslovnom putu najponosnija?
Bioandina je mala obiteljska firma od prvog dana i prati nas zdrav i smislen rast, u svim smjerovima. Prvenstveno bih rekla da sam ponosna na supruga i na sebe i na kompletan uspjeh Bioandine, na apsolutno sve naše korake od 2018. god. do danas jer smo sve postigli potpuno samostalno i svojim rukama.
Kakva je tvoja dugoročna vizija za Bioandinu – gdje vidiš brend za 5 ili 10 godina?
Stalno osluškujemo tržište i razmišljamo o novitetima, te svakodnevno radimo na dodatnom razvijanju prodaje, kroz sve kanale. Kako god, uvijek želimo ostati vjerni moćnim autohtonim biljkama Južne Amerike. Trenutačno smo u procesu razvoja nekoliko novih proizvoda za koje vjerujem da će i postojeći i novi kupci biti oduševljeni kad ih uskoro plasiramo na tržište. Fokus će nam i dalje biti na top kvaliteti, održivosti i prirodi. Također, u procesu smo širenja na nova tržišta i jačanje prisutnosti u regiji kroz ulaske u nove prodajne lance.
Koju bi poruku poslala ženama koje sanjaju o nečemu svome, ali još nisu skupile hrabrosti?
Ne moraš odmah imati sve odgovore, niti savršen plan. Dovoljno je da napraviš prvi mali korak i kreneš. Slijedite svoju strast, budite uporni i nikada nemojte odustati od svojih snova.
I za kraj, gdje naše čitateljice mogu saznati više o Bioandini ili kupiti vaše proizvode?
Uvijek nam se možete javiti putem društvenih mreža (Facebook, Instagram, LinkedIN) te na mail adrese: info@bioandina.hr; savjetovanje@bioandina.hr a proizvode možete kupiti direktno, s najboljim popustima putem našeg webshopa https://www.bioandina.hr/webshop/ i u svim ljekarnama i trgovinama zdrave hrane diljem lijepe naše.