Ja sam Mirna Huhoja-Dóczy, komunikacijska i marketinška stručnjakinja s više od 13 godina iskustva u radu s brendovima, institucijama, publikacijama i kreativnim studijima koji žele ostaviti dojam. Vodim Bits of Brand, studio specijaliziran za stratešku komunikaciju, marketinški sadržaj, brendiranje i odnose s javnošću, a kroz godine sam uglavnom radila na projektima u području dizajna, arhitekture, kulture i umjetnosti, vodeći kampanje, uređujući sadržaj i gradeći komunikacijske strategije sa svrhom.
Profesionalni put me vodio iz Zagreba, preko Amsterdama i Budimpešte, do projekata u Švicarskoj, Velikoj Britaniji, Francuskoj i SAD-u. Radila sam na međunarodnim nagradama poput International Design Awards, Global Footwear Awards i BLT Built Design Awards, surađivala s medijima poput ELLE Hrvatska i D5 MAG, te s brojnim arhitektonskim studijima, kulturnim platformama i nezavisnim brendovima.
Što te najviše inspiriralo da pokreneš vlastitu agenciju?
Sloboda da sama biram klijente, projekte i način rada. Bits of Brand je nastao iz vrlo jednostavne, ali snažne želje da radim s ljudima koji me inspiriraju, da gradim dublje, dugoročnije odnose, i da moji savjeti, rečenice i kampanje imaju smisao, svrhu i učinak. Volim kad ideja sjedne, kad ton brenda klikne i kad znamo da nismo samo “stvorili sadržaj”, nego nešto što ima stvarnu težinu.
Vratila si se iz Budimpešte u Hrvatsku – što ti je donijela ta promjena, osobno i profesionalno?
Osobno, donijela mi je mogućnost da organiziram život oko onoga što je stvarno važno. Više sam prisutna kao mama, kao partnerica, kao osoba, i to ne znači da sam se „ugasila“, dapače, ta promjena mi je zapravo dala novi prostor za rast.
Na poslovnom planu, dokazalo se da mogu imati globalne klijente i ozbiljne projekte, iako radim iz malog mjesta na sjeveru Hrvatske. Lokacija mi nije prepreka nego prednost je mi omogućuje mir i fokus, ali i fleksibilnost da se prilagodim različitim tržištima i stilovima rada. Godine provedene u Amsterdamu i Budimpešti bile su mi jedno ogromno iskustvo, radila sam s ljudima iz raznih zemalja, na raznim budžetima i u raznim fazama, i baš zato mi je danas puno lakše jer znam što tražim od suradnje, što mogu dati i što mi ne treba.
Radiš s vrlo specifičnim i estetski zahtjevnim klijentima. Kako biraš projekte i klijente s kojima surađuješ?
Prije svega mi je važno da kliknemo na ljudskoj razini. Ako osjetim da postoji međusobno povjerenje, dobra komunikacija i zajednički pogled na to što znači kvalitetna suradnja, vrlo rado ulazim u projekt. Radim najčešće s arhitektima, dizajnerima, i malim brendovima koji imaju jasan identitet ili su na dobrom putu da ga izgrade. Mislim da je važno napomenuti da ne tražim savršen projekt, ali volim kad postoji volja da se nešto napravi promišljeno i dugoročno. I da nije samo “da se odradi”, nego da svi uključeni vjeruju u ono što stvaraju.
Što ti je u poslu najvažnije – a što najizazovnije?
Najvažnije mi je da postoji povjerenje i iskrenost s obje strane. Kad klijent zna da ga slušam, ali i da ću reći iskreno ako nešto nema smisla, suradnja obično ide glatko i s puno manje stresa. Najizazovnije su mi situacije kada se nekoliko većih projekata poklopi u isto vrijeme i svi su hitni, jer iako sam navikla na multitasking, neke stvari jednostavno zahtijevaju punu pažnju. Tada pomaže postavljanje prioriteta i iskustvo koje mi je s godinama donijelo prilično dobar osjećaj za realan tempo.
Kako održavaš ravnotežu između klijentovih želja i vlastite stručne intuicije?
Tako što se trudim razumjeti širu sliku i pronaći zajednički jezik. Zanimaju me razlozi iza želja, ono što možda nije odmah izrečeno, ali osjeća se između redova. Također u svemu pokušavam zadržati dozu empatije i znatiželje, jer vjerujem da dobre odluke ne proizlaze iz suprotstavljanja, nego iz zajedničkog traganja za rješenjem koje ima smisla.
Što ti pomaže kad zapneš – kreativno, organizacijski ili motivacijski?
Najviše mi pomaže da se vratim nečemu jednostavnom i opipljivom, da izađem iz glave jer kad se pažnja prebaci s ekrana na tijelo, često se dogodi da mi se stvari same poslože i počnu sjedati na svoje mjesto. Iako volim strukturu, planiranje i jasne ciljeve, zapravo sam prilično jednostavna i naučila sam da je u redu stati, udahnuti i dati si prostor da ideje dođu kad su spremne. Vjerujem da disciplina i dosljednost grade temelje, ali kreativnost najčešće stigne kad joj makneš prepreke pa kad ne ide, ne forsiram.
Imaš li neki poslovni savjet koji ti je promijenio pogled na rad?
Jedan koji mi se često vraća je: ne moraš raditi sve ni za svakoga. Kad sam to napokon ozbiljno prihvatila, sve se počelo slagati, i način na koji biram projekte, i kako komuniciram s klijentima, i koliko štitim vlastiti raspored. Mislim da mi fokus nije suzio mogućnosti, nego ih je produbio.
Jesi li imala sumnje u sebe kao poduzetnicu? Kako si ih savladala?
Jesam, a imam ih i dalje s vremena na vrijeme, što mislim da je normalno. Ono što mi pomaže je povjerenje klijenata i činjenica da rezultati govore umjesto mene. Dugoročne suradnje, konkretan feedback, vidljiv rast, to su podsjetnici da radim dobar posao.
Kako kombiniraš ulogu majke i poduzetnice? Što ti pomaže u tom balansu?
Balansiram najbolje što mogu. Ima dana kad sve “štima”, i dana kad ništa ne ide po planu. Pomaže mi fleksibilnost u poslu, podrška obitelji i to što sam naučila spustiti ljestvicu.
Što te najviše opušta nakon radnog dana ili kad si prezasićena ekranima i zadacima?
Kad osjetim da je svega previše, najvažnije mi je fizički se maknuti od ekrana i dati si dopuštenje za mali bijeg, ne samo od posla, već i od svega digitalnog što stvara buku u glavi. Vraćam se stvarima koje su konkretne, kao što je igra s djecom, kuhanje, vrtlarenje, ili obična šetnja bez cilja. Za taj prijelaz iz glave u tijelo nisu potrebni sati, ponekad je dovoljno deset minuta nečega što miriše, šuška ili ostavlja trag pod noktima, i odmah se sve počne vraćati na svoje mjesto.
Kako izgleda tvoje idealno „prazno“ popodne?
Idealno prazno popodne ne uključuje gledanje na sat, popis zadataka ni moj laptop, provodim ga s djecom, vani, u vrtu ili oko kuće, bez plana i bez žurbe; možda nešto sadimo, možda čitamo, možda jednostavno hodamo bosi po travi. U svakom slučaju to su trenuci u kojima se podsjetim zašto radim to što radim i što mi je zapravo važno.
I za kraj, gdje te mogu pronaći osobe zainteresirane za tvoje usluge?
Najlakše preko web stranice www.bitsofbrand.com, putem maila (mirna@bitsofbrand.com) ili na LinkedInu (https://www.linkedin.com/in/mirnahd/). Volim kad mi se ljudi jave, bilo s idejom, pitanjem, dvojbom ili nečim što tek treba dobiti oblik. Radim na strateškoj komunikaciji, pisanju sadržaja, osmišljavanju kampanja i povezivanju dobrih priča s pravom publikom pa ako trebate nekoga tko će vas saslušati, postaviti dobra pitanja i pomoći vam da glas vašeg brenda zvuči uvjerljivo ali autentično, tu sam. Čak i ako niste sigurni odakle krenuti, to možemo otkriti zajedno.