Kriza u online biznisu? Evo kako preokrenuti igru

by Ivana Deak
18 views

Kad sam tek kretala u poslovno mentorstvo, tržište je izgledalo potpuno drugačije. Oporavljali smo se od karantene, ljudi su tražili virtualna druženja i usluge, isprobavale su se razne strategije. I ono najvažnije – većina nas je, zatvorena u kućama, odlučila uložiti u sebe, a taj se trend nastavio i godinama kasnije.

Mnogi online biznisi jednostavno nisu postojali prije 2021. ili 2022., a našim kupcima je svako takvo iskustvo bilo nešto novo i uzbudljivo.

Sjećaš se kako smo se radovali newsletterima, gdje su ljudi dijelili svoje iskrene priče i stavove, uz pokoji bitan savjet? Ja isto! Znala sam točno u koliko sati i koji dan mogu očekivati dozu svježine u svom Gmail inboxu.

A danas?

Odjavila sam se s većine newslettera. Većina kreatora prati istu formu, pa se inovativnost u tom procesu izgubila. Teme se nisu značajno promijenile, samo ton postaje grublji, naglašavaju se postignute brojke, poslovni i privatni uspjesi… A izgubilo se ono najvažnije – odnos s osobom koja ih prima. U većini newslettera više ne mogu pronaći onu nit koja će me s uzbuđenjem povesti na rollercoaster emocija.

Ovo se ne odnosi samo na newslettere, već i na ostale dijelove sadržaja i online biznisa općenito. Sve je već viđeno! I sada je vrijeme da ili kreiramo nezaboravno iskustvo ili će nas tržište jednostavno pregaziti.

Na kojim dijelovima možeš raditi već sada?

1. Kreiranje zajednice koja prelazi online sfere

Pod ovim ne mislim samo na tvoje virtualne followere ili subscribere na mailing listi, već na iskustvo koje želiš pružiti bivšim i novim klijentima. Svi danas volimo pripadati određenim krugovima ljudi. Tvoj je zadatak da ovu nostalgičnu priču iz newslettera pretočiš u kreiranje svojih usluga i proizvoda. Možda i ono još bitnije – gdje se ti ljudi mogu nastaviti družiti i nakon što tvoj program ili usluga završi?

2. Vrati iskru: Oživi uzbuđenje početaka

Calendly, link in bio, newsletteri, sadržaj na Instagramu, Google forme… Sve su to modeli na koje su se ljudi naviknuli. No, ako želiš skalirati svoje poslovanje i lakše privući nove klijente, trebat ćeš im vratiti onu iskru kad nam je sve bilo novo i uzbudljivo. Ako si duže vrijeme u biznisu, resursa ti se već nakupilo. Tvoje je da osmisliš kako tvoj klijent smisleno i jednostavno može proći od točke A do točke “želim tvoju glavnu ponudu!”. I to na način da maksimalno iskoristiš sve što već posjeduješ.

Ukoliko tek gradiš svoj online biznis, znaj da on mora posjedovati free resurs koji će odgovoriti na barem jednu prepreku koju tvoja ciljana skupina ima. Zatim ćeš im ponuditi nešto više za pristupačne novce, i tek tada slijedi tvoja primarna ponuda.

3. Usudi se javno izraziti svoja stajališta i mišljenja

Ovo je esencija svakog poslovnog brenda. Prije nego što kupim, želim znati imamo li ista društvena stajališta? A kako ću to znati ako ne vidim tvoje hobije, ostale interese, te vrijednosti koje podržavaš kod drugih?

Da se razumijemo, znam da ima škakljivih tema o kojima ni meni nije ugodno pisati, jer online zajednica je samo jedna od sfera. Druga na koju isto tako moramo pripaziti jest – naša lokalna sredina. I naravno da nećeš dijeliti stvari zbog kojih bi te sutra mogli prozivati, osim ako nisi dobro potkovan/potkovana da se nosiš i s tim teretom.

4. Nadogradi svoj pristup online prodaji

Prodajni carouseli i storiji koji izgledaju kao promotivni letak, su rijetkima zanimljivi.

Danas se želim osjećati uključeno i pozvano u prodajni proces. Iznesi što točno dobivam kupnjom tvoje ponude? Koje probleme mi rješavaš? Želim i volim vidjeti nešto drugačije. Ako ćeš svoju prodajnu poruku ubaciti u neki meme – ja sam za, jer volim humor!

I molim te, nemoj koristiti Instagram SAMO da prodaješ. Ima i drugih poziva na akciju, kao što su: pretplati se na moj newsletter, pokreni raspravu kroz anketu ispod objave, reci mi što misliš o ovoj temi, zaprati moj profil za još ovakvih savjeta… Kao što ni prijateljima na kavi ne prodajemo ono što nudimo, taj isti stav primijeni i na svoje pojavljivanje online. Iz mog iskustva, kad najmanje direktno prodajem, najviše prodam.

5. Gdje se izgubio duži format sadržaja u online biznisu?

Objave, kratki videozapisi i sličan sadržaj daju okvirnu sliku tvom budućem kupcu o tebi, tvojoj ponudi i brendu. Da bi netko shvatio našu ekspertizu, potrebno je ili pisati blogove/newslettere ili snimati podcast/YouTube sadržaj. Na kraju krajeva, gdje te više ljudi mogu proguglati i pronaći rješenje za svoj problem u kojem god formatu da im više odgovara – tim bolje za tebe.


Nadam se da ćeš nakon čitanja ovog članka zapisati i primijeniti neke od ovih strategija u svom online biznisu. Znam da vođenje online biznisa nikad nije bilo izazovnije, ali kao i svaki poduzetnik, na nama je da pronađemo neke nove prilike i načine – kako bismo došli do našeg ciljanog kupca. Vanjske faktore ne možemo mijenjati, možemo im se samo prilagoditi.

Više o ovakvim temama možeš saznati na mom Instagram profilu @startup_simple, gdje ću te rado usmjeriti i na neke druge formate koji su ti možda draži. 🙂

P.S. Ako si propustila, moj prethodni članak o nišama i ulogama u poduzetništvu, možeš pročitati ovdje.

You may also like

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More