Ponekad pravo olakšanje dođe baš onda dok se pakiraš za put. Odabereš samo ono što voliš, sve ti stane u jednu torbu i napokon dišeš. Nema “što ako”, nema “za svaki slučaj” – samo ono što ti stvarno treba. To ne mora biti rezervirano samo za putovanja. To je način razmišljanja koji možeš prenijeti u svakodnevne odluke, navike i način na koji vodiš svoj posao i život općenito.
Što ti zaista treba za dobar dan?
Ovo pitanje može biti tvoj kompas kad osjećaš da se gubiš u svojim obavezama i stvarima. U kaotičnim danima lako zaboravimo da su jednostavne stvari često najbolje – i da manje često znači više.
Zastani i pitaj se:
- Koji su moji osnovni alati za rad?
Možda je to samo laptop, jedna bilježnica i šalica kave. Sve ostalo – notifikacije, dodatne aplikacije, alati koje koristiš samo povremeno – mogu ti više odvlačiti pažnju nego ti pomoći. - Koji su moji osobni rituali koji mi pune energiju?
To može biti jutarnja šetnja, 5-minutna meditacija, lagano istezanje ili kratki trenutak tišine prije nego svi ustanu. Ne mora biti dugo, ali mora biti tvoje. - Koja odjeća mi daje osjećaj “tu sam, spremna sam”?
Ne govorim o trendovima, već o komadima koji ti daju sigurnost i udobnost dok vodiš Zoom sastanak, pišeš newsletter ili juriš između obaveza. I u odjeći možeš imati svoj “putna torba” mindset – odabrano, lako kombinirajuće, tvoje.
Zvuči jednostavno, ali često baš to zanemarimo. Umjesto da krenemo od onog što nas podržava, zatrpamo se s još zadataka, još obaveza i još stvari – i završimo dan iscrpljene, bez osjećaja pomaka.
Pravilo putne torbe: Manje, ali bolje
Kad pakiraš torbu, biraj ono što:
✔ stvarno koristiš
✔ ti je ugodno i praktično za nositi
✔ odgovara tvojem stilu (i klimi)
✔ se može lako kombinirati
Isto možeš napraviti i s:
👕 odjećom u ormaru – kreiraj svoju mini kapsulu za radni tjedan
📱 aplikacijama na telefonu – zadrži samo one koje ti služe
🗂 to-do listom – fokusiraj se na nekoliko zadatka dnevno koji te stvarno vode naprijed
🎤 komunikacijom – neka tvoj ton i poruke budu jednostavni i jasni
Lakoća kao poslovna strategija
Iz vlastitog iskustva mogu reći kako nas poduzetništvo često gurne u “moram sve stići, imati, znati” zonu. Lako je upasti u vrtlog usporedbe i pretjerivanja. A zapravo – snaga je u jednostavnosti. Kad sam to počela primjenjivati, sve je postalo jasnije. Isto vrijedi i kad makneš višak stvari iz svog doma, počneš bolje vidjeti što i koliko čega imaš.
Tvoj ormar, tvoj inbox i tvoj raspored mogu ti postati podrška – ako ih “spakiraš” s namjerom.
Mini izazov za tebe
Zamisli da sutra ideš na poslovni put od 3 dana.
Što bi ponijela sa sobom?
Što ti stvarno treba da bi se osjećala spremno, profesionalno ali i opušteno?
Zapiši odgovore – i onda ih usporedi sa svojim svakodnevnim okruženjem. Koliko toga što misliš da ti treba bi zapravo spakirala iz navike, a ne iz stvarne potrebe? Ovakvi trenuci su idealna prilika da preispitamo ono što koristimo svaki dan.
Možda je baš sada pravi trenutak da svoj radni kutak ili raspored “spakiraš” iznova – s više lakoće i više tebe. Jer kad znaš što ti treba za tri dana, znaš i što ti treba za jedan dobar radni tjedan.
Tvoje je dovoljno
U svijetu pretrpanom opcijama, najhrabrija poruka koju možeš poslati jest:
“Znam što mi treba. I biram lakoću.”
Ne zato što si manje ambiciozna, ne zato što odustaješ, nego zato što biraš ono što te stvarno podržava.
Kad se oslobodiš viška stvari (bilo u poslu ili onih fizičkih u tvom domu), možeš vidjeti stvari jasnije i s više samopouzdanja donositi neke odluke.
A sve ono što ti zaista služi – uvijek stane u tvoju metaforičku torbu.
Manje stvari, više lakoće – i više tebe u svemu što radiš.