Kad razmišljaš o kreiranju online edukacije, vrlo je vjerojatno da ti prvo na pamet padaju one divne fotke s Pinteresta – slike slobode, pasivnog prihoda i prestanka rada 1:1. Online tečaj koji jednom snimiš i prodaješ dok spavaš? Sigurno si već naišla na takve savršene priče.
Ali upravo zbog te idealizirane slike mnoge poduzetnice ulaze u proces s krivim očekivanjima, brzo se razočaraju i odustanu, iako imaju znanje koje stvarno može pomoći drugima.
Zato u ovom tekstu donosim koji su to najčešći mitovi o online edukacijama, oni koji stvaraju pritisak, zbunjuju i usporavaju, umjesto da te pokrenu.
Vrijeme je da ih zajedno razbijemo i da kreiranje online edukacije konačno postane jasno i ostvarivo.
1. Online edukacije su brze, lake i odmah donose novac
Napraviš edukaciju, postaviš je online i svaki dan kapne nova uplata. Genijalno, zar ne?!
E pa ovo je jedan od najraširenijih mitova o online edukacijama. Ideja da snimiš edukaciju u par dana, postaviš je online i odmah počneš zarađivati često se koristi kao marketinški mamac.
Istina je da online edukacije mogu biti fantastičan način za skaliranje poslovanja, ali nisu niti toliko brze niti toliko lake. I ne donose automatski rezultate samo jer postoje.
Da bi tvoja edukacija stvarno bila uspješna, iza nje treba stajati promišljena struktura, razumijevanje publike, jasna poruka, kvalitetan sadržaj i dobro isplanirana promocija. Znaš, onaj posao iza kulisa koji se ne vidi kad skrolamo po Instagramu.
Ne dijelim ovo da te obeshrabrim, već da te pripremim. Jer kad znaš što te čeka, lakše donosiš odluke, realno planiraš i izbjegavaš frustraciju. Kreiranje online edukacije je proces koji se gradi korak po korak, a ti joj trebaš dati prostor da nastane.
2. Moraš odmah napraviti veliki, sveobuhvatni program
Još jedan od čestih mitova o online edukacijama je da edukacija mora biti golema, puna sadržaja, trajati tjednima i uključivati sve što znaš.
Zapravo, najbolji prvi korak često je manji online tečaj. Fokusiran na jednu temu, jedan problem, jedno rješenje. Takva edukacija lakše se kreira, brže lansira i odmah ti daje konkretan feedback s tržišta.
Osim toga, manji tečaj možeš kasnije uključiti kao bonus u veći program, koristiti kao ulazni proizvod u funnelu ili ga prodavati evergreen. Manje vremenski ili obujmom ne znači manje vrijedno!
3. Duljina i broj lekcija nisu važni, rezultat je
Jedno od najčešćih pitanja koje mi klijentice postavljaju glasi: “Koliko lekcija treba imati moj online tečaj?”
Što ako ti kažem da nema pravog broja? Ne postoji magična formula. Ono što zaista važno jest da edukacija vodi osobu prema željenom rezultatu.
Ako možeš neki problem riješiti s tri jasne lekcije umjesto deset, to ne umanjuje vrijednost. Naprotiv, tvoja edukacija postaje učinkovitija. Ljudi nemaju vremena slušati dvosatna predavanja samo zato što “tako treba izgledati edukacija”.
Fokus stavi na transformaciju. Kreiranje online edukacije ne znači da moraš napuniti platformu sadržajem, već da osmisliš jasan put prema rezultatu koji osoba želi postići.
4. Prije edukacije dolazi tvoja publika
Možda najvažnija među svim istinama o online edukacijama je ova: ako nemaš publiku, nećeš imati ni kupce.
Možeš imati najbolji sadržaj, ali ako ga nitko ne vidi, nećeš ostvariti rezultate koje želiš. Zato prije nego što uložiš mjesece u kreiranje edukacije, pobrini se da gradiš odnos s publikom.
To ne znači da trebaš tisuće pratitelja. Dovoljno je imati zainteresirane ljude koji ti vjeruju, prepoznaju tvoju stručnost i osjećaju da ih razumiješ. To možeš graditi kroz newsletter, edukativan sadržaj, vođene izazove, društvene mreže i pozive na akciju.
Ako planiraš lansirati za tri mjeseca, to je više nego dovoljno vremena da istovremeno kreiraš edukaciju i gradiš bazu ljudi koji su zainteresirani baš za tu temu. No nikako ne preskači ovaj korak. Jer bez ljudi nećeš imati niti rezultate.
5. Moraš prvo završiti edukaciju da bi je mogla prodavati
Jedan od najtvrdokornijih mitova o online edukacijama je ideja da sve mora biti gotovo (snimljeno, postavljeno, upakirano) prije nego što uopće pomisliš na prodaju.
Istina je upravo suprotna: edukaciju možeš početi prodavati i prije nego što snimiš ijednu lekciju.
Dapače, pre-sale model je jedan od najpametnijih načina za validaciju tvoje ideje i testiranje interesa publike. Dovoljna ti je jasna skica programa, naziv, opis vrijednosti i rezultat koji edukacija donosi. Ako znaš kome se obraćaš i koji problem rješavaš, možeš već sada ponuditi ranu prijavu uz bonus, popust ili dodatnu podršku.
To ti omogućuje da vidiš postoji li stvaran interes i dobiješ prve prijave i to prije nego uložiš tjedne u snimanje.
Kreiranje online edukacije ne počinje od snimanja. Počinje od strukturiranja i prodaje. A onda sadržaj izrađuješ uživo, iz tjedna u tjedan, u skladu s dinamikom edukacije. Time ne samo da štediš vrijeme, već gradiš sadržaj u realnom vremenu uz povratne informacije stvarnih ljudi.
Online edukacije mogu biti iznimno moćan alat za poduzetnice koje žele podijeliti znanje, pomoći drugima i skalirati poslovanje. Ali ako uđeš u proces vjerujući u pogrešne pretpostavke, vrlo lako se možeš razočarati, zakočiti i odustati.
Zato je važno razumjeti što sve kreiranje edukacije zaista uključuje i koliko ti zapravo može donijeti kad to napraviš strateški i s podrškom.
Ako želiš da te netko vodi kroz cijeli proces – od prve ideje, preko sadržaja i prodaje, do lansiranja – moj program Od ideje do lansiranja stvoren je za tebe.
Kroz 12 tjedana dobit ćeš jasnu strukturu, konkretne zadatke, podršku i zajednicu, kako bi tvoja edukacija stvarno ugledala svjetlo dana i donijela rezultate.
Prijavi se ovdje i napravi prvi korak.