Objavljuješ, a nema prodaje? Pravilo 7-11-4 otkriva tajnu uspješnog marketinga

by Nela Kačmarčik-Maduna
56 views

Zamisli ovu situaciju: Objaviš odličnu ponudu na Instagramu, dobije 50 lajkova, par komentara tipa “super!”, a prodaja – nula. Poznat osjećaj?

Možda si pomislila da ljudi nisu zainteresirani ili da ti je cijena previsoka. Ali istina je puno jednostavnija (i zanimljivija): tvoji potencijalni kupci te tek upoznaju! (Usput, u međuvremenu: ne spuštaj cijene, zaboga!)

Što je pravilo 7-11-4?

Google je istražio kako se ponašamo kada kupujemo bilo što: od mobitela do edukacija. I otkrio je obrazac koji objašnjava zašto se kupci ponekad “razvlače” mjesecima prije nego što ti se jave.

Zove se pravilo 7-11-4, i ne, nije riječ o loto brojevima.

U prosjeku, osoba će prije kupnje:

  • Provesti 7 sati razmišljajući o tebi i tvojoj ponudi
  • Susresti te na 11 različitih mjesta (online i offline)
  • Vidjeti te na 4 različite platforme prije nego što ti se javi

Zvuči puno? Zapravo je sasvim normalno.


7 sati angažmana = Nije stalking, nego povjerenje u nastajanju

Tvoja buduća klijentica može:

  • čitati tvoje objave
  • gledati tvoje Instagram Stories
  • posjećivati tvoju web stranicu u 2 ujutro jer ne može spavati (priznaj, i ti to radiš!)
  • pregledavati sve tvoje istaknute priče
  • još jednom čitati tvoju About sekciju

11 točaka kontakta = Mora te vidjeti posvuda

Možda te vidi:

  • u komentaru kod zajedničke prijateljice
  • zatim na Facebook objavi
  • pa na tvojoj web stranici
  • u newsletteru
  • Možda u BYOB mentorskom  programu 😉
  • u Google pretrazi
  • ili čak na fizičkom plakatu u kvartu.

Sve to se broji prije nego što klikne na tvoj  “javi se”.


4 platforme = Budi tamo gdje je tvoja klijentica

Ako si samo na Instagramu, a ona koristi samo Facebook – promašile ste se.
Zato razmisli: gdje tvoja idealna klijentica zapravo provodi vrijeme?


Primjer za salon ljepote: Kako izgleda pravilo 7-11-4 u praksi?

7 sati:

  • vidi post “prije/poslije” (5 min)
  • posjećuje web stranicu (20 min)
  • gleda tvoj sadržaj tjednima (1-2 sata)
  • čita recenzije (15 min)
  • ponovno provjerava cijene (10 min)
  • pokazuje prijateljici (30 min)
  • čita detalje tretmana (1 sat)

11 kontakata:

Instagram → Web stranica → Google recenzije → Stories → Facebook → Preporuka → Newsletter → još jedan IG post → Google pretraga → reklama → WhatsApp

4 platforme:

Instagram, web, Google, WhatsApp


Primjer za online tečajeve: Kako tvoja polaznica odlučuje?

  • Vidi tvoj savjet u Facebook grupi
  • Klikne na web
  • Pretplati se na newsletter
  • Čita emailove mjesec dana
  • Gleda YouTube videe
  • Provjerava program i testimoniale
  • Postavlja pitanje u tvojoj grupi
  • Gleda IG Stories
  • Konačno – prijavljuje se!

Što znači 7-11-4 za tvoj posao?

1. Prestani biti nestrpljiva

Ako objavljuješ tjedan dana i čudiš se zašto nema prodaje, sada znaš. Ljudi te tek upoznaju.

2. Budi konzistentna (ali ne naporna)

Ako objaviš jednom mjesečno, nećeš ostati u sjećanju. Ali ne moraš ni zatrpavati feed s 15 objava dnevno. Pronađi balans.

Najbitnije od svega: pitanje nije koliko objavljuješ, nego koju vrstu sadržaja tvoju klijenti mogu naći o tebi i tvojoj ponudi.

3. Svaki sadržaj neka ima svrhu

Tih 7 sati treba biti ispunjeno vrijednim sadržajem: edukativnim, inspirativnim, korisnim, autentičnim. Ne samo “kupi, kupi, kupi” (!!!)

4. Budi na pravim mjestima

Ne moraš biti svugdje, ali moraš biti tamo gdje su tvoji klijenti. Možda Instagram + web + Google + jedan dodatni kanal (YouTube, Pinterest, FB grupe…)?

5. Olakšaj da te ljudi pronađu

Ako ti je profil privatan, nema linka u biou i ne odgovaraš na poruke – gubiš kupce prije nego što su stigli do tebe.


Ako ti se čini da je ovo previše posla na društvenim mrežama…

Istina je: pravilo 7-11-4 zvuči zahtjevno. Ali već to (donekle) radiš, samo od sada radiš svjesno. Osim toga, kad imaš dovoljno klijenata koji su spremni i voljni platiti tvoju punu cijenu, dio posla možeš i delegirati.

Zato prestani kriviti sebe kad nema odmah rezultata. Možda tvoja buduća najbolja klijentica upravo čita tvoj post, ali još je na satu broj 3 od 7.


Umjesto zaključka – mentorski savjet:

Svaki “ne” nije odbacivanje. Možda je samo “još nisam spreman/a, ali pratim te.”

To je najbolji mogući znak da gradiš pravi brend. Kad odlučiš da je vrijeme da ti ponudim pomoć (kad se ispuni 7-11-4 uvjeta, javi se! )

You may also like

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More