Sadržaj online edukacije – kako da odrediš što će biti dio tvoje edukacije

by Maja Martinez
256 views

Jedna od najvažnijih odluka u tvom biznisu je odluka da napraviš vlastitu edukaciju. Možda si je upravo donijela i želim ti čestitati na tome. Sama odluka već je ogromna stvar jer većina poduzetnica tu ideju nosi u glavi godinama, mašta o njoj, priča o njoj, ali rijetko napravi prvi korak. Ti si ga upravo napravila i to je trenutak vrijedan slavljenja.

No što se obično dogodi nakon te odluke? Vrlo brzo pojavi se osjećaj preplavljenosti. Odjednom kreće lavina pitanja: Odakle da krenem? Trebam li već sada birati platformu? Kako ću odrediti cijenu? Što sve moram snimiti? I iako si krenula s velikim entuzijazmom, lako se dogodi da opet staneš.

Da se to ne bi ponovilo, važno je imati jasne prve korake. Ono što će ti dati sigurnost i smjer je da posložiš osnovni sadržaj online edukacije. Kada znaš temu, publiku i okvir, sve ostalo postaje puno lakše.

1. Odaberi glavnu temu i obećanje edukacije

Prva stvar koju tvoja edukacija treba imati je jasnu temu. Tema je ono što tvoje buduće polaznice prvo vide i što im odmah govori je li ona za njih ili nije.

Tu mnoge poduzetnice naprave prvu grešku jer pokušaju u prvu edukaciju ugurati sve što znaju. Žele napraviti sveobuhvatan priručnik koji pokriva mindset, alate, tehnike, prodaju i organizaciju. Na kraju se dogodi da se same izgube u količini sadržaja, a polaznice ne mogu jasno shvatiti što će točno dobiti.

Zato umjesto da razmišljaš “što sve mogu uključiti”, postavi si jednostavno pitanje: koji problem želim riješiti i koju transformaciju želim omogućiti?

Pogledaj u svoj dosadašnji rad. Koje pitanje ti klijentice stalno postavljaju? Koji trenutak u radu s njima uvijek vodi do najvećeg pomaka? Upravo tamo se krije najbolja tema.

Tema sama po sebi nije dovoljna već uz nju ide i obećanje iliti transformacija edukacije. To je jasna rečenica koja kaže: “Ako prođeš kroz ovaj program, ovo će biti rezultat.” Primjerice: “Moja edukacija pomaže poduzetnicama da…” (postignu neki rezultat).

Ako možeš rečenicu pročitati naglas i jasno odgovoriti na pitanje što rješavaš i što polaznica dobiva, onda znaš da imaš i dobru temu i jasno obećanje.

2. Definiraj kome je edukacija namijenjena

Nakon teme i obećanja, idući ključni korak je definirati za koga radiš edukaciju. Ako pokušavaš napraviti program koji je “za sve”, vrlo brzo ćeš shvatiti da zapravo nije za nikoga.

Kada se svi trebaju prepoznati, nitko se zapravo ne osjeti pozvanim. Zato si postavi pitanja: Tko je osoba kojoj najviše želim pomoći? Na kojoj je točki puta ona sada? S kojim se problemom bori i što joj je trenutno najvažnije?

Odgovor je često bliži nego što misliš. To može biti tip klijentice s kojom već najviše uživaš raditi. Može biti netko tko ti se stalno javlja s istim pitanjem ili osoba koja te gleda kao primjer i traži da joj pokažeš kako ti to radiš.

Najlakši način je zamisliti jednu konkretnu osobu – pravog klijenta ili pratiteljicu – i kreirati edukaciju baš za nju. Kada u glavi imaš stvarnu osobu, sve postaje jednostavnije: sadržaj, marketing i način na koji pričaš o edukaciji.

3. Napravi grubu strukturu edukacije

Treći korak je napraviti grubi okvir edukacije. To ne znači da odmah moraš imati cijeli plan, sve lekcije i workbooke. Dovoljno je napraviti kostur.

Zamisli si tu edukaciju kao most. Na jednoj strani mosta stoji tvoja polaznica sada, s problemom koji želi riješiti. Na drugoj strani mosta stoji ista osoba, ali s rezultatom i transformacijom koju si joj obećala. A tvoji moduli su daske tog mosta – oni je vode sigurno od točke A do točke B.

Na primjer, ako je edukacija o izradi online programa, koraci mogu izgledati ovako:

  1. Odabir teme i publike
  2. Kreiranje strukture i sadržaja
  3. Izrada ponude i prodajne stranice
  4. Priprema i isporuka edukacije
  5. Lansiranje i prvi polaznici

Tvoji koraci mogu biti drukčiji, ovisno o temi, ali važno je da jasno pokažeš kojim putem vodiš svoje polaznice. Taj okvir daje ti sigurnost i jasnoću, a detalje uvijek možeš nadograđivati kasnije.

Zašto je sadržaj online edukacije toliko važan?

Kada nemaš jasno posložen sadržaj, edukacija ostaje samo ideja u tvojoj glavi. Stalno razmišljaš o tome, ali nemaš konkretan plan. Kad jednom izvučeš temu, publiku i okvir na papir, edukacija postaje stvarna i izvediva.

Sadržaj online edukacije nije samo popis lekcija. On je most koji tvoje polaznice vodi od problema do transformacije. On je obećanje koje daješ i put koji pokazuješ. Kada to znaš, i sama osjećaš veću sigurnost jer vidiš da ne moraš imati sve odmah savršeno – dovoljno je imati kostur.

Prvi koraci u kreiranju edukacije ne moraju biti komplicirani.

  • Odaberi jednu jasnu temu i obećanje – što rješavaš i koji rezultat daješ.
  • Definiraj kome je edukacija namijenjena – zamisli stvarnu osobu kojoj pomažeš.
  • Napravi grubi okvir – most od problema do rezultata kroz nekoliko glavnih koraka.

Kad jednom napraviš ove tri stvari, sadržaj online edukacije prestaje biti samo ideja i pretvara se u izvediv plan. Sve ostalo (tehnika, marketing, detalji) dolazi kasnije.

Zanima te tema online edukacija i želiš čuti kako izgleda svaki od koraka u praksi? Dijelim sa tobom podcast Od ideje do lansiranja. podcast za poduzetnice koje žele da online edukacije budu dio njihovog biznisa.

U svakoj epizodi vodim te kroz konkretne korake, primjere i coachy uvide koji ti pomažu da prestaneš vrtjeti u krug i da napokon pokreneš edukaciju koja radi i za tebe i za tvoje klijentice.

You may also like

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More