Pametni telefon u ruci osobe, a na ekranu je prikazana analitika oglašavanja na društvenim mrežama, doseg novih korisnika, posjeta profilu

OGLAŠAVANJE NA DRUŠTVENIM MREŽAMA – Vodič

Laik Edition

by Ivana Vinko
1.3K views

OGLAŠAVANJE NA DRUŠTVENIM MREŽAMA - Vodič Laik Edition

Oglašavanje na društvenim mrežama je postao must have, a koje korake trebate poduzeti da biste se mogli oglašavati na društvenim mrežama možete pronaći u ovom vodiču.

Otvorili ste svoj paušalni obrt, krenuli raditi i pokrenuli ste svoje društvene mreže, jer kako su već milenijalci definirali još dok su bili tinejdžeri – “ako nije na fejsu, nije se dogodilo”. I to je postao standard za sve poduzetnike i tvrtke – morate biti prisutni online, na Facebooku, Instagramu, Google-u, (u glavi vam se vrti bar još 5 drugih društvenih mreža). Istražili ste i definirali svoju publiku, što i kako objavljivati, pohvatali sve potrebne alate za izradu objava i kreću vaše prve objave. Bravo, uspješno ste savladali prvi korak.

ORGANSKI RAST

Zovete prijatelje i obitelj da vas zaprate, podijele vaše objave, koristite dobre hashtagove, imate kvalitetne opise objava, koristite Alt tekst na slikama, topicse na Reelovima, kako bi se pojavili osobama koje traže upravo takav sadržaj. To se zove organski rast i njime možete doseći samo određeni broj novih korisnika po objavljenom postu/reelu. Međutim, da biste dobili pristup puno većem broju korisnika koji bi možda bili zainteresirani za vaš proizvod/uslugu/sadržaj, logično, morate platiti. I tako počinje vaše putovanje zvano “Oglašavanje na društvenim mrežama”. Ali što vam sve treba i od kud krenuti?

PDV

“Poduzetnici iz Hrvatske koji primaju inozemnu uslugu dobavljača, dužni su obračunati PDV na obavljenu uslugu.”

Ako ste kao ja i sami vodite svoje poslovanje, onda ste dobro upoznati s učenjem na svakom koraku. U glavi vam se vrti: “Moram sve provjeriti, ne smijem zeznuti”. Googlate i pokušavate pronaći odgovore, postavljate pitanja po Facebook grupama (hvala Bogu na BYOB grupi), skupljate sve informacije, povezujete, … sve se čini jako komplicirano. I je li to sve na što trebate paziti?

Ovaj vodič je upravo za Vas. Proći ćemo kroz sve potrebne administrativne/porezne korake kako biste uspješno odradili oglašavanje na društvenim mrežama, bez straha da ste nešto propustili.

Korak 1: PDV ID broj

Meta (ali i Canva Creator, i sl.) koristi posebnu odredbu u pravu o porezu na promet – Reverse Charge, odnosno “prijenos porezne obveze”, koja propisuje da porez mora platiti primatelj usluge (vi), a ne izvršitelj usluge (Meta). Kako bi se moglo pratiti da li ste platili taj porez morate imati PDV ID broj. Bez PDV ID broja Meta vam neće dopustiti da oglašavate.

Ako niste u sustavu PDV-a, u poreznoj upravi ili preko e-porezna (uz vjerodajnicu sigurnosne razine 2) trebate predati zahtjev za PDV ID broj. Za dodjelu PDV ID broja morate ispuniti sljedeće obrasce, koje možete naći na sljedećim linkovima:

Primjer ispunjenog P-PDV obrasca možete pronaći na ovom LINKU.

Strane fizičke i pravne osobe moraju imati OIB, ukoliko ga nemaju ispunajvaju i zahtjev dostupan na sljedećem linku:

Prema nekim izvorima, Porezna uprava u roku od 8 dana dodjeljuje PDV ID, ali može proći i do 15 dana da PDV ID postane aktivan. Valjanost PDV ID broja možete provjeriti na stranici Europske komisije putem ovog LINKA.

Više o PDV ID broju možete naći ovdje.

Korak 2: Iznos PDV-a

Napravite svoj prvi oglas. Pripremite objavu, definirate publiku, odredite budžet i vrijeme trajanja i platite s računa obrta. Meta vam ispostavi fakturu, račun za uslugu oglašavanja. Vaša obveza je da izračunate 25% na ispostavljeni račun. Toliko iznosi PDV koji morate platiti za taj račun. Kada imate više takvih računa u mjesecu, dobar savjet je da na kraju mjeseca skupite sve račune i izračunate PDV.

Korak 3: PDV i PDV-S obrasci

Sljedeći korak je da ispunite PDV i PDV-S obrasce i dostavite ih poreznoj najkasnije do 20. u mjesecu za račune iz prethodnog mjeseca. PDV iznos iz obrazaca uplaćujete najkasnije do zadnjeg dana tog mjeseca kada ste predali obrasce. Obrasci PDV i PDV-S mogu se dostaviti samo putem e-porezne. Obrasce možete naći na sljedećim linkovima:

Primjer popunjavanja obrazaca naveden na stranicama Porezne uprave (LINK) glasi:

“Porezni obveznik je za mjesec siječanj 2018. godine od Booking.com-a (Nizozemska) zaprimio račun za obavljenu uslugu u iznosu 100,00 kn, a od Airbnb.com-a (SAD-a) račun za obavljenu uslugu u iznosu od 200,00 kn.”

I za taj se primjer PDV i PDV-S obrasci ispunjavanju na sljedeći način:

SPREMNI STE!

I to bi bilo to, opremljeni se znanjem i spremni za vaše putovanje zvano “Oglašavanje na društvenim mrežama”. Sretno i ukoliko bilo gdje zapnete, ili trebate pomoć s dizajniranjem objava, definiranjem publike, postavljanjem oglašavanja, slobodno se obratite meni osobno na mada.dizajn@gmail.com ili u BYOB grupi.

You may also like

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More