Glasnija na mreži: Vidljivost u digitalnom svijetu

by Lara Karlović
201 views

Želiš li da te tvoj idealni klijent ili kupac pronađe, moraš biti vidljiva

Vrlo je vjerojatno da ti se na spomen vidljivosti u tijelu javio nekakav osjećaj; možda uzbuđenje, možda nelagoda. Možda nešto sasvim treće. I sve je to u redu. Mnoge klijentice s kojima sam imala prilike surađivati imale su izazov s time da se u javnosti pojave sa svojim iskustvom, znanjem i vještinama kojima mogu pomoći drugima.

“Ne znam kako prodati sebe.”
“Bojim se što će drugi misliti.”
“Izlažem se na milost i nemilost korisnicima na internetu.”

Zvuči poznato? 

Imam dobru i lošu vijest. Dobra vijest: negdje na tom internetu postoje osobe koje traže upravo tebe, s tvojim jedinstvenim spletom osobnosti, znanja i iskustva. Loša vijest: ako se ne izložiš, neće te pronaći – obje su strane time na gubitku.

Pa idemo, korak po korak, doći do te vidljivosti koja je u korijenu svake uspješne prodaje. Ovime i člancima koji slijede provest ću te kroz proces postavljanja temelja za vidljivost tebe (kao osobnog brenda) i tvog biznisa na online kanalima, u tvojem ritmu.

Upoznaj svog idealnog klijenta

Prije nego odlučiš na kojim ćeš kanalima biti prisutna, važno je da definiraš svog idealnog klijenta/kupca. On predstavlja osobe kojima treba točno ono što ti nudiš – tim će osobama biti usmjerena tvoja marketinška strategija, komunikacija i ponuda. Kada znaš kome prodaješ, znaš i kako mu pristupiti te kako mu pomoći da riješi svoj problem.

Primjeri idealnih klijenata

  • poduzetnica koja je tek osnovala svoj biznis, želi uštedjeti vrijeme i izbjeći skupe greške idealan je klijent za stručnjaka za brendiranje koji prodaje mentorski program za poduzetnice početnice
  • freelancer koji dobro posluje, ali mu nedostaje poslovna strategija idealan je klijent za stručnjaka koji se bavi upravo poslovnim strategijama 
  • zaposlena majka dvoje djece koja često ne stiže planirati tjedne obroke idealna je klijentica za nutricionista koji prodaje personalizirane planove prehrane 

Opis i značajke idealnog klijenta ovisit će o području u kojem posluješ, uslugama ili proizvodima koje nudiš, ali i o tvojim željama i preferencijama. Primjerice, čest je slučaj da se neka poduzetnica bavi isključivo mentoriranjem žena, pa muškarci neće upasti u skupinu njezinih idealnih klijenata.

Razmisli: kome i kako mogu pomoći svojim znanjem?

Gdje je taj idealni klijent?

Sada kada znaš kako odrediti svojeg idealnog klijenta/kupca, vrijeme je da se staviš u njegove cipele i istražiš njegove navike. 

Na kojim se mrežama nalazi? 
Gdje se informira o aktualnostima? 
Kako istražuje teme i ponude koje ga zanimaju? 
Na kojim je platformama najaktivniji? 
Na kakve promotivne poruke najčešće reagira?

Odgovore možeš dobiti pretražujući internet, mogu ti pomoći AI alati poput ChatGPT-a ili Perplexityja, možeš razgovarati s poznanicima ili kolegama iz branše, ili pak provesti anketu u skupini potencijalnih klijenata ili kupaca. Važno je da u ovom procesu fokus staviš na tu ciljanu skupinu i zaključke donosiš na temelju informacija koje prikupiš, ne na temelju vlastitih pretpostavki. Ovo je greška s kojom sam se često susretala u radu s poduzetnicima, pa je ti sad možeš izbjeći 🙂 

Primjer pretpostavke: Imam 34 godine i najčešće se informiram na Facebooku, pa ako idealne klijente želim negdje u skupini svojih vršnjaka, Facebook je sigurno jedan od mojih prodajnih kanala. 

Zašto ne mora biti točna? Možda imam vrlo vizualan proizvod i korisnici takav tip proizvoda najčešće traže na Instagramu, gdje kratkim scrollanjem mogu pregledati veći broj različitih dizajna. 

Uzmi si vremena za kvalitetno istraživanje, povezivanje informacija i zaključke. Isplatit će se dugoročno – imat ćeš jasnoću kod osmišljavanja prodajne komunikacije, tvoje će poruke lakše doprijeti do idealnog klijenta, a time će i porasti i prilike za ostvarivanje prodaje.

You may also like

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More