Kada je vrijeme da prestaneš biti „Katica za sve“?

by Barbara Boltiš
510 views

Izdaješ sama svoje račune, vodiš društvene mreže, a u pozadini razmišljaš o blogu koji želiš objaviti i onom podcastu koji ti stoji u metaforičkoj ladici? Iako nije loše raditi sve sama, važno je da znaš da uvijek imaš opciju delegirati neki dio svojih trenutnih zadataka. Ti koja vječito radiš sve sama, ovo je tekst za tebe.

Razloga za (ne)delegiranje zadataka je mnogo, a možda se i sama prepoznaš u izdvojenima u nastavku. 

5 razloga za delegiranje

1. Jedan ili više zadataka ti oduzimaju previše vremena

Znaš ono kad si skroz sposobna napraviti određeni zadatak, ali bi ti trebao cijeli dan da se time pošteno pozabaviš? I sad, kad takav jedan zadatak radiš jednom u tri mjeseca, još nekako pregrmiš. No, ako je to nešto što radiš na tjednoj bazi ili češće, onda se to pretvori u mučenje. I tako krene odgađanje.

A taj zadatak postane personifikacija iritantne muhe ili komarca koji te probudi taman kad si utonula u san.

2. Želiš se posvetiti svojoj djelatnosti i klijentima

Recimo da je tvoja primarna djelatnost pružanje psihoterapije, masiranje ili imaš kozmetički salon. Da bi radila svoju primarnu djelatnost, nužno je da ti je računovodstvo “pod kontrolom”. Većina drugih aktivnosti nisu nužne, ali mogu pridonijeti da te klijenti uoče i požele doći baš kod tebe. Tu dolazimo do digitalnog marketinga – društvene mreže, blog, newsletter. Sve nabrojano na neki način prezentira tebe i tvoj rad.

Ako se odlučiš za bilo što od tog troje, tvoja (ne)redovitost isto šalje određenu sliku klijentima.

Možda si i krenula s društvenim mrežama, blogom ili newsletterom, ali si uvidjela da ne možeš odvajati vrijeme redovito te da bi htjela svu energiju usmjeriti prema radu s klijentima. Za to vrijeme, tvoje društvene mreže, blog ili newsletter su u zastoju, a osobe koje te prate nisu sigurni radiš li i dalje zbog neaktivnosti.

3. Vrijeme je da podigneš posao na višu razinu

Vratimo se ponovno na primjer psihoterapije, masaže i kozmetičkog salona. U sva tri slučaja postoje redoviti klijenti koji ti dolaze na zakazane termine kako bi dobili određenu uslugu.

Već neko vrijeme se time baviš pa si krenula razmišljati što dalje, kako povećati svoje prihode i proširiti svoju ponudu. Jedan od odgovora je edukacija.

Psihoterapeutkinja može držati webinar o emocionalnoj inteligenciji, maserka može imati edukaciju masiranja za parove, a kozmetičarka držati tečaj šminkanja. Ipak, treba ti pomoć oko toga da formiraš edukaciju i ne znaš otkuda bi krenula. Imaš hrpu znanja, materijala i ideja koje bi trebalo formirati u smislenu cjelinu. I upakirati da izgleda lijepo. To može biti i online vodič ili ebook koji bi ti donio zaradu, ali ne znaš kako ga posložiti i plasirati.

4. Nemaš potrebna znanja i vještine

Možda bi željela imati blog ili newsletter u kojem educiraš potencijalne ili (postojeće) klijente o učincima psihoterapije, vrstama masaža ili različitim uslugama u kozmetičkom salonu koji vodiš. No, trenutno nisi sigurna koje alate koristiti te kako uopće prenijeti svoja znanja u pisani oblik. Sve ti se to čini kao puno posla kojeg trenutno ne razumiješ.

5. Imaš ideju, ali ne znaš kako je razviti

U glavi ti stoji mentalni popis projekata u koje bi htjela ući, ali si zapela i ne znaš otkuda krenuti. I onda ta ideja stoji i govoriš si da će doći na red idući tjedan, mjesec, godinu. I nikako da dođe na red. Osjećaš da imaš nešto sjajno, ali ne znaš što bi s time. Bilo da je riječ o edukaciji, newsletteru, podcastu, blogu, vodiču, knjizi ili nečemu desetom, baš te to jako žulja i želi izaći van.

5 razloga zbog kojih nisi spremna ili ne želiš delegirati 

1. To više nisam ja i moj brend

U potpunosti realna briga je da kada netko radi nešto umjesto tebe ili ti pomaže da to više nisi ti ili tvoj brend. Kad je riječ o osobnom brendu iza različlitih biznisa koji se bave savjetovanjem, ta briga je još i realnija. Međutim, to ne mora uopće biti tako. Recimo, u slučaju da želiš napraviti edukaciju, ebook ili redovito pisati blog, moguće je za svaku od tih aktivnosti napraviti kratki sažetak onoga što ti je najbitnije.

Sama možeš dati skicu materijala koju će netko urediti da budu jasniji, vizualno ugodniji i smisleniji.

Na taj način, temelj onoga što želiš poručiti ostaje isti. Također, uvijek možeš svaki materijal koji si sama izradila, dati na analizu kako bi se utvrdilo što se može poboljšati.

2. Nemam kontrolu nad onim što se događa

Ovo je razlog koji vjerojatno sama sebi ne želiš priznati. Kada si sama u svojem biznisu nekako si sigurna što je sve odrađeno i koja je kvaliteta napravljenog. Znaš da su stvari odrađene na vrijeme. Već imaš popis svega što bih trebala i jasan plan.

Sada kada bi nekoga uvela u svoj sustav ili prepustila jedan segment poslovanja, možda bi taj tvoj red, postao totalni nered.

Za to postoje mjesečni planovi i dobra struktura s osobom koja ti može pomoći u određenom dijelu tvojeg poslovanja. Recimo, netko tko će voditi i pisati tvoj blog na webu, može ti dati mjesečni plan tema s točnim datumima kada će nešto biti objavljeno. Isto tako, možete se i dogovoriti na način da prvo sve što se napravi prođe kroz tvoje oči. Barem za početak, dok se ne stekne povjerenje.

3. Nisam spremna platiti za delegiranje

Da se razumijemo, novac nikome ne pada s neba. Ako si radila za svoj novac, želiš znati da si ga pametno rasporedila i uložila. Slično je i s vremenom, ali i s ostalim resursima.

Ovdje se trebaš zapitati isplati li se više platiti nekome da ti u zadanom roku isporuči kvalitetan blog, newsletter, ebook, podcast epizodu ili imaš dovoljno resursa da sama to redovito isporučiš svojim potencijalnim klijentima.

U slučaju da vremena ili znanja trenutno nemaš, onda se trebaš i zapitati koliko ti je važno da se to napravi. Ako nije, nikome ništa. Međutim, ako je, onda je ulaganje u osobu koja će ti to dostaviti, ulaganje i u rast tvojeg poslovanja.

4. Što ako ne budem zadovoljna napravljenim?

Događa se da nismo zadovoljni. I ja sam ove godine mijenjala kozmetičarku jer mi je uništila nokte. I bolje da sam otišla nego da sam se pretvarala da je sve u redu jer bih ostala bez noktiju. Slično je i sa drugim uslugama.

Ako netko kontinuirano radi nešto što vam se ne sviđa, bez obzira na pitanja ili primjedbe, vrijeme je za pronaći nekoga drugoga

Naći ćete nekoga boljeg. Jedna loša suradnja nije konačan odgovor na vaš problem. Moji nokti su se oporavili jer sam otišla u drugi salon koji bi sada svima preporučila.

Uz to, treba prihvatiti i da si međusobno ne moramo uvijek odgovarati. Nekome drugome salon u kojem je meni bilo loše, bit će super. Isto tako, kao i sa salonom, s uslugama poput prezentacija, blogova, ebooka, newslettera ili podcasta, uvijek možeš tražiti portfolio prošlih radova prije nego što se odlučiš za bilo što.

5. Svi oko mene rade sve sami pa moram i ja 

Svi znate ženu koja ima troje djece, svaki dan skuha ručak, vodi svoj biznis, može napraviti špagu, a onda još spašava napuštene životinje. I da, naravno da ne spava kad mora i oprati sav taj veš, otići na deset edukacija mjesečno i pročitati pet knjiga u tjednu. Iako se malo šalim, nažalost ne bi me ni čudilo da postoji zaista žena koja sve to radi. Prema ženama su očekivanja tamo gore negdje visoko pokraj Jupitera.

I onda ne pomaže činjenica što umjesto da normaliziramo da ne možemo raditi sve, idemo u krajnost dokazivanja što sve možemo.

A kada to ne uspijevamo, onda se pitamo kako Petra to sve može, a mi ne možemo. I krenemo se osjećati loše, uspoređivati, umjesto da se pohvalimo da smo uočile da nam treba pomoć i da si možemo malo rasteretiti raspored, život, um i pobrinuti se za ono što nam je bitno.

Ako si se našla u bilo kojem od ovih opisa, možda je stvarno pravo vrijeme da se odlučiš za delegiranje svojih zadataka. Bez krivnje. Bez straha da neće ispasti dobro. Bez stalne brige hoćeš li nešto stići ili ćeš ponovno morati nešto žrtvovati.

You may also like

3 comments

Eisenhowerova matrica - MB Assist December 17, 2023 - 2:37 pm

[…] Radiš li sve zadatke u svom poslu i kod kuće sam(a), možda je vrijeme da razmisliš o tome da neke zadatke “prebaciš” nekom drugom? Kad je vrijeme da prestaneš sve raditi samostalno, možda pronađeš u ovom blogu.  […]

5 marketinških aktivnosti koje (lako) možeš delegirati | Be your own boss January 12, 2024 - 5:02 am

[…] za (ne)delegiranje zadataka pisala sam u prošlom blog postu koji možeš pročitati klikom ovdje. Pa hajdemo malo dublje zagrebati u temu delegiranja. Konkretnije, pokazat ću ti kako izgleda […]

Upravljanje financijama: Doer vs. CEO | Be your own boss February 9, 2024 - 9:43 am

[…] poduzetništvu postoje tri ključne faze: Doer, CEO i Lider. Počinjemo kao Doer, preplavljeni zadacima, ali da bismo zaista napredovali, moramo prijeći na razinu CEO-a. Biti CEO ne znači samo imati […]

Comments are closed.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More