5 marketinških aktivnosti koje (lako) možeš delegirati

5 marketinških aktivnosti koje (lako) možeš delegirati

by Barbara Boltiš
577 views

O razlozima za (ne)delegiranje zadataka pisala sam u prošlom blog postu koji možeš pročitati klikom ovdje. Pa hajdemo malo dublje zagrebati u temu delegiranja. Konkretnije, pokazat ću ti kako izgleda delegiranje marketinških zadataka. Ostani sa mnom i saznaj kojih 5 marketinških aktivnosti možeš (lako) delegirati. Bez brige, dodala sam i savjete koje ćeš moći primijeniti i u svojem poslovanju.

1. Pisanje blog postova

Sekcija s blogovima na webu zjapi ti prazna? Ili su tamo ona 2-3 blog posta koja si nadobudno napisala kada si započela biznis? Želiš to promijeniti i istaknuti se kao provjereni izvor informacija te povećati svoju vidljivost kvalitetnim sadržajem među potencijalnim klijentima? Onda je vrijeme je da delegiraš pisanje blog postova.

Kako delegirati pisanje blog postova?

Do profesionalca za pisanje sadržaja možeš doći na različite načine. Pretraživanjem Boss Pro-files na BYOB webu u sekciji digitalnog marketinga, postavljanjem posta na Facebook grupu, kroz LinkedIn tražilicu gdje možeš unijeti i lokaciju, ali i na brojnim drugim platformama za freelancere.

Pošalji upit profesionalcima koji su ti zapeli za oko. Traži nekoliko primjera njihovih prošlih radova kako bi mogla vidjeti da li njihov stil odgovara tvojem. Uz to, probaj dogovoriti inicijalni razgovor da vidiš jeste li uopće kompatibilni.

Informiraj se o cijenama blog postova. Za pisanje, cijene se obično formiraju prema broju riječi, kartici teksta ili pak po blog postu. Blog postovi se pišu na tjednoj, polumjesečnoj ili mjesečnoj razini. Prije suradnje, ispitaj što usluga pisanja blog postova obuhvaća.

Recimo, odabrani suradnik može napraviti istraživanje i plan tema koje će obraditi, napisati tekst, ali ga i objaviti uz popraćene vizuale na tvojem webu. U tom slučaju, riječ je o kompletnoj usluzi, gdje u potpunosti cijeli proces možeš prepustiti stručnjaku. Isto tako, ako ti nije ugodno sve prepustiti, uvijek možeš sama predložiti teme o kojima želiš da se piše ili sama postaviti tekst s vizualima na svoj web.

Uz to, stručnjak(inja) za pisanje sadržaja može osvježiti tvoje stare blog postove ili druge stranice na tvojem webu koje treba ažurirati.

2. Izrada newslettera

Društvene mreže iziskuju veliki angažman i vrijeme da se povežeš sa svojim potencijalnim klijentima. Za razliku od njih, kroz newsletter stvaraš grupu ljudi koja je zaista zainteresirana za ono što nudiš te će možda prije vidjeti važne informacije.

Želiš li stvoriti komunikaciju s potencijalnim klijentima, upoznati ih sa svojim uslugama i proizvodima, novostima ili im ponuditi popuste za vjernost? Angažiraj stručnjaka za newsletter.

Kako delegirati izradu newslettera?

Zapravo, za većinu nabrojanih usluga, proces je isti ili sličan kao za pisanje blog postova. Na primjeru newslettera, važno je da razumiješ želiš li nekoga tko će se baviti cijelom automatizacijom na tvojem webu. Možda osim tog tjednog, dvotjednog ili mjesečnog newslettera, želiš nekoga tko će ti raditi landing pageve za webinar ili ebook.

Kako bi ubila dvije muhe jednim udarcem, na inicijalnom razgovoru postavi pitanja o ostalim uslugama.

3. Upravljanje podcastom

Možda se već neko vrijeme poigravaš idejom o pokretanju podcasta, ali ti se to čini kao preveliki zalogaj i ne znaš otkuda uopće početi. Što kada bi tvoja jedina zadaća bila da snimiš podcast epizode, a sve ostalo bi mogao odraditi netko drugi? Oživi svoju ideju i pozicioniraj se kao stručnjak u području u kojem djeluješ.

Kako delegirati upravljanje podcastom?

Zvuči nemoguće, ali je u potpunosti moguće delegirati upravljanje podcastom. U principu, kao i s prošle dvije marketinške aktivnosti, sama biraš koliko želiš biti uključena u proces.

Specijalist za digitalni marketing može ti pomoći u:

  • osmišljavanju strategije za podcast,
  • izradi nacrta za epizode,
  • kreiranju vizualnog identiteta,
  • komunikaciji s gostima (ako ih ima),
  • postavljanju samog podcasta na web i druge platforme,
  • uređivanju videa,
  • promociji.

Stoga, u ovom slučaju, tvoj dio posla bio bi samo snimanje podcast epizoda. A možeš i delegirati samo onaj dio koji ti zadaje najveću glavobolju.

4. Osmišljavanje i izrada ebookova, vodiča, brošura i drugih online materijala

Ponekad su neke djelatnosti i industrije malo kompliciranije od onih ostalih. Trebaš pojasniti proizvode ili usluge koje pružaš? Želiš ponuditi dodatni sadržaj potencijalnim klijentima kako bi ih zainteresirala i upoznala s onima čime se baviš? Trebala bi razmisliti o suradnji sa profesionalcem na osmišljavanju i izradi ebookova, vodiča, brošura i drugih online materijala.

Kako delegirati osmišljavanje i izradu ebookova, vodiča, brošura i drugih online materijala?

Kada pronađeš kompatibilnog profesionalca, u zajedničkom dogovoru trebate sastaviti popis ideja za izradu ebookova, vodiča, brošura i drugih online materijala. Budući da ovakva vrsta sadržaja često djeluje kao magnet za potencijalne klijente, pametno je razraditi dugoročan plan. Po mogućnosti, pokriti teme koje će biti aktualne i kroz duži period. Nema previše koristi od sadržaja koji je tu samo za određeno razdoblje.

Ako se baviš nutricionizmom, u nastavku su primjeri sadržaja usmjereni na rješavanje određenog problema:

  • 5 jednostavnih (finih) bezglutenskih recepata
  • Sve što trebaš znati o intermittent fastingu
  • Kako i koja hrana pomaže u borbi protiv akni?

Svi sadržaji mogu se prodavati, biti dostupni uz ostavljanje email adrese ili u potpunosti otvoreni i besplatni.

5. Izrada prezentacija

Ako se spremaš za važnu prezentaciju, važno je da i prezentacija koja prati tvoje izlaganje bude jednako dobra kao i ono što želiš reći. Bilo da ti treba set prodajnih prezentacija za potencijalne klijente ili želiš wow efekt za izlaganje na eventu, izradu prezentacija moguće je delegirati.

Kako delegirati izradu prezentacija?

Kao i s osmišljavanjem i izradom ebookova, vodiča, brošura i drugih online materijala, trebaš vidjeti želiš li taj proces u potpunosti prepustiti stručnjaku. Odnosno, postoji mogućnost da ti profesionalac iz temelja napiše sav sadržaj i grafički uredi prezentaciju. U suprotnom, postoji opcija da sama ispišeš sav sadržaj za prezentaciju.

Isto tako, možda imaš prezentacije koje stalno koristiš, koje su ostale u starom dizajnu ili ih jednostavno treba preformulirati i pregledati aktualnost sadržaja. Moguće je i na taj način delegirati izradu prezentacija.

Kako uspješno delegirati bilo što?

Važno je da prije nego što se odlučiš za delegiranje jedne ili više marketinških aktivnosti, budeš sigurna da si odabrala pravu osobu koja razumije tvoje poslovanje. Kao što i stara narodna kaže „priprema je pola posla“, tako je u delegiranju pronalazak kompatibilnog suradnika s kojim možeš napraviti kvalitetan plan ključan korak.

Nijednu odluku ne moraš donijeti odmah, a razgovor i način na koji će se odvijati delegiranje može ti dati dodatnu sigurnost i potvrdu da je tvoj brend u pravim rukama.

You may also like

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More