Kako do pasivnih prihoda?

by Nela Kačmarčik-Maduna
104 views

Sve dok imaš volje, snage i discipline da žongliraš sa svim obavezama i zadacima majke, prijateljice, poslovne partnerice i bossice, pasivni prihodi su lijepa ideja o kojoj ćeš razmišljati jednog dana. Kad se taj dan desi, pa istovremeno moraš dijete odvesti liječniku, jednom klijentu poslati fakturu a drugom ponudu – a tebe virus obori u krevet, pasivni prihodi su jedino moguće rješenje. U protivnom se (opet) primičeš burnoutu, pitaš se zašto nisi bogata nasljednica ili bar supruga milijunaša…

Digitalni prihodi su najbolji izvor pasivnih prihoda

Divno je ako imaš nekretninu koja ti donosi pasivni prihod (iako će se i tu tražiti aktivnost!), ili ako si već ranije odlučia igrati kripto, ulagati u investicijske fondove ili otvoriti webshop. to su potencijalni pasivni prihodi i možda već znaš koliki je iznos koji od toga zarađuješ. Ako si ipak u većini, koja tek razmišlja o digitalnim proizvodima koji će donositi pasivne prihode, nastavi čitati!

Zapravo, kreiranje digitalnih proizvoda više nije nikakva tajna. Već za nekoliko minuta možeš složiti ebook, kreirati seriju edukacija uz pomoć AI ili otvoriti vlastiti kanal ili platformu za online edukacije. Čak ni tehničko znanje više nije problem, jer se sve može naučiti uz nekoliko besplatnih tutorijala ili na besplatnim webinarima. Ono gdje problem nastupa je pitanje s početka. Kako od digitalnih proizvoda doći do prihoda?

Kako prodati svoje digitalne proizvode?

Kad bih naplaćivala samo jedan EUR svaki put kad sam dobila ovo pitanje, do sad bih to mogla pretvoriti u izvor pasivnih prihoda. Zaozbiljno, čini se da umjetna inteligencija i besplatni savjeti stvaraju lažnu sliku o tome kako “ništa lakše nego napraviti AI video i prodati online edukaciju za pasivni prihod”. Vjerujem da svi koji su to pokušali znaju da će se putem pojaviti barem 10 velikih pitanja:

  • Kakav proizvod da napravim: edukaciju, webinar, ebook, radionicu, online tečaj…?
  • Zašto bi netko baš od mene kupio online edukaciju?
  • O čemu da pričam/pišem/podučavam?
  • Ako nisam ekspert, kako da pobijedim strah kad se trebam izložiti javno?
  • Ako ja ponudim edukaciju, tko bi to kupio?
  • Koliko da naplatim ebook ili tečaj?
  • Gdje i na kojoj platformi da postavim, a na kojoj da prodam svoj digitalni proizvod?
  • Kako da znam kome je potrebno ono što želim ponuditi?
  • Šta sve da uvrstim u svoju edukaciju?
  • Kako da se odnosim prema kritičarima na internetu?

Kako znanje pretvoriti u pasivne prihode?

Naravno da sam i sama imala sva ova pitanja, i da sam investirala tisuće EUR u razne edukacije – o kreiranju online tečaja, pozicioniranju, digitalnim platformama, online zajednicama, sve to nakon doktorata iz ekonomije, MA financijskog menadžmenta i nekoliko međunarodnih poslovnih škola!

Učenje o kreiranju i prodavanju digitalnih proizvoda zapravo nikad ne prestaje. Ono što sigurno znam je da imam i znanje, i iskustvo i volju da drugima pomognem. Ipak su mi nedostajale i vještine i znanja da to upakiram i prodam. Znam koji tečajevi su meni pomogli i za što je koji edukator bio koristan, i rado ih preporučujem. Najvažnije – znam da su pasivni prihodi od digitalnih proizvoda najbolji način da se monetizira znanje, iskustvo i osobnost svake od nas.

Rado o svemu tome prenosim znanje (u besplatnim i plaćenim programima), sklapam partnerstva i kreiram zajedničke ponude. Jedna od njih je i besplatni masterclass “Kako do pasivnih prihoda”, kreiran zajedno sa financijskom savjetnicom Marinom Dubravčić.

Put od ideje do prodaje digitalnog proizvoda prolazi kroz nekoliko definiranih faza.

  1. Faza usklađivanja i pozicioniranja. Nekima najteža, iako se može proći unutar 48 sati, jer se jednostavno radi o – odluci. Kome se obraćamo kroz bespuća online prostora? S kim želimo raditi i kako? Za što imamo znanje, iskustvo, zvanje ili poziv? Nije to samovježba o idealnom klijentu. Nije to samo niša. Nije to samo autentičnost. To je sposobnost da našim objavama, glasom i pojavom privučemo što više klijenata s kakvima želimo raditi, koji cijene to što imamo ponuditi i koji baš s nama žele raditi.
  2. Faza razvoja neodoljive ponude. Umjesto da se fokusiramo na ono što mi želimo, što mi znamo da “njima” treba i što namjeravamo prodati – pitamo ih, radimo s njima i usklađujemo svoju ponudu dok ne postane neodoljiva za sve slične klijente. Formula se sastoji od sedam elemenata, od kojih svaki daje određenu dimenziju, vrijednost i doprinosi neodoljivosti: obećanje, proces, cijena, dodana vrijednost, umanjivanje rizika, granice i motivacija.
  3. Faza usavršavanja prodajnog procesa. Kad znamo KOME i ŠTA prodajemo, moguće je širiti krug potencijalnih kupaca, i istovremeno usavršavati proces u kome oni donose odluku da kupe baš od nas, baš po cijeni koju smo postavili. Kao i prethodne faze, traje sve dok ne naučimo sve potrebne lekcije koje nam otvaraju “naredni nivo igrice”.
  4. Faza skaliranja. Tek kad je ponuda neodoljiva, kad je znamo prodati i kad je možemo isporučiti bezbroj puta, vrijeme je za – pasivne prihode. To je faza u kojoj povećavamo broj klijenata bez umanjivanja kvalitete za bilo koga od njih. To je faza u kojoj nema izgaranja i u kojoj su koraci jasni – točno znamo kad, šta, kako i zašto se radi da privučemo nove kupce, jačamo povjerenje sa postojećim klijentima i razvijamo naše usluge tako da su otporne na tehnološke, socijalne i ekonomske promjene u okruženju. To je faza u kojoj postižemo sve veće efekte, i u kojoj biznis možemo čak i prodati ako tako odlučimo.

Svaka faza ima svoje pokazatelje, mjerljive rezultate, proces i lekcije koje treba savladati do prelaska u narednu fazu – baš kao u video igrici, prelazeći iz jednog nivoa u drugi.

Lako se na tom putu izgubiti i upravo zato postoje mentorski savjeti, edukacije i zajednice poput BYOB, koje pomažu proći put od ideje do prvog digitalnog proizvoda.

You may also like

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More