Sanja Veletanlić: Od freelancinga do prve hrvatske konferencije za virtualne asistente

by Marina Biljak

Sve više poduzetnika postaje svjesno da im virtualni asistenti mogu pomoći pri skaliranju njihovog biznisa. No, nije oduvijek bilo tako. Prije nekoliko godina taj pojam je u Hrvatskoj bio skoro pa nepoznat. Sanja Veletanlić jedna je od pionira hrvatskih virtualnih asistenata i osoba koja je svojim radom i trudom pomogla da hrvatski virtualni asistenti pronađu put do svojih idealnih klijenata.
Pa da čujemo kako je tekao njen poslovni put!

Možeš li nam se ukratko predstaviti.

U ljeto 2019. sam otvorila obrt za poslovne usluge. Tad sam postala freelancer, a poduzetništvo je došlo malo kasnije. Te 2019. godine sam odlučila kao virtualni asistent ponuditi svoje usluge i znanje preko strane platforme za freelancere Upwork. Prije toga sam oko 17 godina radila u korporacijama i manjim poduzećima, rješavala operativu i vodila projekte kao asistent direktora, radila u customer serviceu i na kraju kratko kao sistemski analitičar. Bila sam kreativni operativac koji jako voli tehnologiju.

Virtualna asistencija mi je doslovno otvorila svijet kad sam počela raditi sa stranim klijentima i učiti od njih. Kroz dvije godine sam izgradila svoje mjesto u tom virtualnom svijetu i kad je broj upita klijenata bio veći od onog što sam sama mogla isporučiti, osnovala sam Go2human Hub.

Sad više ne radim kao virtualni asistent već kao Notion konzultant, a u Go2human Hubu spajam poduzetnike s drugim virtualnim asistentima i pomažem im izgraditi dobre i dugotrajne poslovne odnose. To je pravi početak mog poduzetništva jer je vođenje takvog sustava i briga o svim segmentima organizacije nemjerljiva s onim što sam prije radila sama kao freelancer. Sad imam veću odgovornost za druge i to bitno mijenja priču.

Za one koji ne znaju, što je točno virtualni asistent i kome on može pomoći?

Virtualni asistenti su ljudi koji putem interneta i računala pružaju razne administrativne i operativne poslovne usluge. Pomažu najčešće poduzetnicima, ali može ih angažirati i fizička osoba kao osobnog asistenta. Virtualni asistenti rade na svom računalu, najčešće od doma ili iz coworking prostora. Nisu zaposleni kod onih kojima pomažu, samostalni su i mogu imati više klijenata istovremeno.

Prema istraživanju koje smo proveli u Hrvatskoj virtualni asistenti su najčešće žene, oko 40 godina starosti, visokoobrazovane i s više od 10 godina radnog iskustva. Iz istog istraživanja znamo i da im administracija koju rješavaju za druge donosi najviše prihoda, a nakon toga slijede izrada i vođenje projekata, usluge digitalnog marketinga, prevođenje i računovodstveno-knjigovodstvene usluge.

Kako je došla ideja za Ljudomat? Mogu li se novi virtualni asistenti i dalje tamo promovirati?

Ljudomat.hr sam otvorila u trenutku kad mi se činilo da nema dovoljno medijskog prostora za virtualne asistente. Po principu “ako nečeg nema, stvori to sam” krenula sam s intervjuima kolega i kolegica, člancima i prvim istraživanjem o virtualnim asistentima. Mislim da je to sve pomoglo mnogima da konačno povežu apstraktni pojam virtualnog asistenta sa stvarnim osobama, a s druge strane i sami virtualni asistenti su se oslobodili. I to ne samo oni čije intervjue smo objavili na Ljudomatu. Vidjevši intervjue na Ljudomatu, širom zajednice virtualni asistenti kao da su se ohrabrili ispričati svoje priče. Počeli su sami više objavljivati o svom poslu na društvenim mrežama, a pomalo su uhvatili i zanimanje drugih medija, pa sad više nije takva rijetkost pročitati intervju s nekim virtualnim asistentom i van Ljudomata. Kao da smo s Ljudomatom odčepili nešto 🙂

Trenutno je Ljudomat u mirovanju, ponajviše zbog nedostatka vremena zbog drugih projekata, a i jer je ispunio svoju početnu svrhu. Možda ga ponovno aktiviram u budućnosti nekim svježim idejama kad se za to javi potreba i iskra.

Jesi li imala podršku okoline kad si odlučila postati poduzetnica?

Jesam, imala sam podršku. Ako ništa drugo, nije bilo nikog tko bi me odgovarao od te ideje. Osim privatno, imala sam podršku i poslovne zajednice na internetu. U samom početku kod otvaranja obrta su mi pomogle Facebook grupe jer sam tamo dobila odgovore na praktična pitanja. Kasnije, na LinkedInu sam počela pisati javni dnevnik u kojem sam glasno razmišljala o osnivanju Go2human Huba i tamo je podrška koju sam dobila isto bila velika.

Najteže mi je bilo dobiti financiranje za izlazak na strano tržište – i to je i danas najteži dio. Na raznim natječajima i natjecanjima nismo baš dobro prolazili. Ideja se ljudima sviđa, kažu da je dobro to što radimo, hvale nas, no nismo dovoljno skalabilni u svjetskim okvirima da bi dobili vanjsko financiranje.

Kako si došla do prvih klijenata? Radiš li s hrvatskim klijentima i/ili inozemnim?

Prvi klijent mi je bio na Upworku, jednokratni mali posao za ukupno 10 dolara. No osim 10 dolara za taj posao sam dobila i sjajnu recenziju, što mi je pomoglo doći do drugih većih poslova i klijenata.

Kao Notion konzultant radim sa stranim klijentima, najčešće su to tech startupovi i agencije. Go2human Hub pak trenutno posluje isključivo s domaćim klijentima, no to se nadam promijeniti. Ono ranije spomenuto financiranje nas malo usporava u izlasku na strano tržište, no radim na tome da krenemo s Go2human prema van.

Koji su najveći izazovi s kojima si se dosad susrela?

3 godine poduzetništva su realno jako malo, to je tek početak. Izazova ima raznih, a najveći je možda onaj koji uključuje ljudske odnose. Želja mi je izgraditi organizaciju po win-win-win principu za sve uključene: klijente, asistente i na kraju sebe, a da se pritom ne poskliznem na stvarima koje su me iritirale kad sam bila dio tuđih organizacija. Dobra je stvar što mi se ne žuri i što to sve gradim na duge staze i što se učim oprostiti si vlastite greške kad se dogode.

Dobro je poznato da je poduzetnicama teško istinski odmarati. Kako se ti nosiš s time? Jesi li kad bila na rubu burnouta?

Imam osjećaj da već neko vrijeme plešem na rubu burnouta, pa kad osjetim da bi me moglo prebaciti skroz, onda potežem ručnu. Zato sam sad preko ljeta pauzirala tjedne YouTube Live emisije, newsletter i slične aktivnosti, da si smanjim broj obaveza koje se moraju napraviti u točno određeno vrijeme i da si oslobodim vrijeme za odmor. Teško mi je to balansirati jer nove ideje i želja da se napravi još ovo ili ono stalno dolaze.

Spašava me činjenica da imam psa s kojim sam svaki dan vani u duljoj šetnji i kojeg doma treba puno češkati i maziti. To mi osigurava redovitu fizičku aktivnost, ali i smiruje i liječi.

Imaš li kakve zanimljive planove za budućnost koje bi htjela podijeliti s nama?

Upravo zbog straha od burnouta već neko vrijeme odgađam organizirati edukacije za Notion, kao i službenu certifikaciju za Notion konzultanta. To mi je velika želja, ali i prevelik zalogaj sa svim projektima koje trenutno paralelno vodim poslovno i privatno. Nadam se da ću krajem ove godine pronaći vremena i energije za to.

Što bi voljela poručiti nekom tko razmišlja o poslu virtualnog asistenta?

Neka probaju i vide kako se u tome osjećaju. Puno informacija se danas može saznati od kolega i kolegica. Dobro je sve istražiti prije same odluke, no tek vlastito iskustvo će pokazati je li to to ili nije. I neka obavezno dođu na konferenciju Virtualni asistent 21.10.2022. u Zagrebu jer ono što će tamo saznati i dobiti u jednom danu će im uštedjeti tjedne istraživanja.

You may also like

Leave a Comment

* By using this form you agree with the storage and handling of your data by this website.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More