Self-care za zaposlene mame

by Maja Lončarić
zaposlene mame

Mi zaposlene mame imamo vrlo malo slobodnog vremena da čak kod kuće znamo pobjeći u kupaonicu zbog malo mira i tišine, ali ponekad ni to ne upali. Iako možda nećemo moći otići na trening svakog utorka navečer ili provesti svaku drugu subotu u najdražem kafiću s našim prijateljima, možemo si isplanirati male self-care rituale koji će nam vratiti energiju koju svakodnevno gubimo.

Sigurno vam je poznata fraza “ne možete točiti iz prazne šalice.” Zato pazite da ne postanete prazna šalica, jer znate kako se kaže – kada je mama sretna, cijela je obitelj sretna.

Mali rituali i briga o sebi trebali bi biti ciljevi koji su nam jednako važni kao i naši poslovni i obiteljski ciljevi.

Najbolji način je napraviti self-care plan. Krenimo!

Zaposlene mame – kako se brinuti za sebe

Odaberite jednu stvar koju volite raditi i uvrstite ju u raspored. Na primjer, jednom tjedno si napravite pjenušavu kupku.

Provjerite možete li izmjeriti svoj cilj nakon određenog vremena kako biste utvrdili da li se zbog njega doista osjećate bolje. Na primjer, meditirajte 5 minuta dnevno. Nakon dva tjedna možete odrediti poboljšava li vam život ili ne.

Vaši bi ciljevi trebali biti nešto što možete postići, a ne nešto za što mislite da možda nećete postići, barem ne u kratkom roku, poput trčanja maratona. Odabir realnog cilja znači da zapravo možete ići naprijed i slijediti taj cilj – da to ni na koji način nije nemoguće. Na primjer, uvrstite si vježbanje od 5 minuta dnevno. Ako uvrstite vježbanje od sat vremena, teško da će vam to ući u rutinu. Vjerojatnije je da ćete svaki dan odraditi tih 5 minuta, a to je bolje nego sat vremena para puta i onda više nikad.

I možda najvažnija stvar – naučite reći ne. Znamo zašto je to važno. Ionako nemamo dovoljno vremena, ne treba ga trošiti na ono što ne želimo.

Usporite. Uvijek se dogode neke nepredviđene stvari, kao viroze. Tada neke stvari mogu čekati, svi se trebate dobro odmoriti.

Podijelit ću s vama svoje male self-care rituale.

Ujutro ustajem prije svih da popijem kavu, tj. cikoriju u miru. Zatim obavim kratku jogu ili istezanje. Svakako mi dan bude bolji kada krećem polako.

Ponovno sam počela čitati knjige, posebno prije spavanja. San mi je puno kvalitetniji u što sam se uvjerila jer spavam sa pametnim satom pa mogu pratiti. Puno je ljepše zaspati uz knjigu nego uz mobitel.

Kada mogu, odem u šetnju. Obožavam sunce i volim glumiti turista u vlastitom gradu. Zaista šetnja odmori um.

Za početak sam se sa prijateljicama dogovorila da ćemo se naći barem jednom mjesečno na cugi. Tu nema potreba objašnjavati zašto je to dobro.

Planiram tjedni jelovnik. To je ogromna ušteda vremena, živaca i novaca.

Još radim na tome da smanjim korištenje mobitela jer sam ustanovila da na njemu provedem DVA MJESECA godišnje, a to je zaista previše.

Nadam se da ćete smisliti svoje male rituale od kojih ćete se osjećati bolje. Svakako je dobro imati mali podsjetnik što sve nekad možete učiniti za sebe. Nazvala sam ga lista želja za mame, a možete ga preuzeti ovdje uz tjedni planer jelovnika i par ideja za igranje sa djecom kada vam nedostaje inspiracije. Male stvari puno znače.

I zapamtite: briga o sebi je najbolja stvar koju možete učiniti kao biste pomogli drugima.

Sretno!

You may also like

2 comments

Ana April 29, 2022 - 8:15 am

Pozz, jako zanimljiv clanak :):)
Medjutim, kad sam kliknula na hyperlink vezano za spomenutu listu zelja, ta stranica vise ne postoji :/
Mozete li link obnoviti ili mozda mi poslati na mail,bila bih zahvalna 😉

Reply
Maja Lončarić April 29, 2022 - 9:58 am

Popravljeno 🤗
Hvala!

Reply

Leave a Comment

* By using this form you agree with the storage and handling of your data by this website.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More