Zašto vam treba poslovni plan, iskustvo pisanja za mjere HZZ-a

Poduzetništvo, hrabrost ili ludost? Zašto vam treba poslovni plan?

by Katarina Gudec
85 views

Poduzetništvo, hrabrost ili ludost? Zašto vam treba poslovni plan?

Poslovni plan važan je dio poslovanja. On nam daje sigurnost i fokus, smjer kamo i kako putujemo.

Zamislite si da ste na moru, otvorenome i nemate kompas. Kamo ćemo ploviti, da okvirno krenemo u neki smjer?

Neplanirano možda i je zanimljivo, ali rizik je, a možda i gubitak resursa (onih financijskih).

POSLOVNI PLAN KAO TEMELJ

On nije samo naša vizija i misija ili osnovna ideja, zapravo nije uopće to bitno koliko je bitno ono marketinški i strateški postavljeno. Temelji biznisa.

I čak, nije ni važno koliko stranica ima, ali je važno da razumijemo osnove, da imamo zapisane osnove biznisa.

Koje su to osnove?

Krenimo od istraživanja tržišta. Ono ne treba biti komplicirano.

Ako ste mala poduzetnica, možete jednostavno napraviti anketu npr. Google Sheets oblik. Čak i manji uzorak (ali ciljane skupine) može vam dati konkretne informacije, besplatno.

Važno je proučiti tržište, trendove, konkurenciju, definirati detaljno idealnog klijenta, i nas u cijelom okruženju. Često se ovdje spominje SWOT analiza (analiza snaga i slabosti, prilika i prijetnji na tržištu).

Zaključno, važno je znati po čemu smo drugačiji od svih a onda to uključiti u strategiju razvoja poslovanja.

Po čemu možete biti drugačiji?

Baš ta razlika ona je koja donosi novac (ako znate kako postaviti strategiju i komunicirati ju, marketing sadržajem).

Osim istraživanja tržišta, važno je razumjeti 4P (proizvod/uslugu, promociju, cijenu, mjesto). To je zapravo pojam koji označava cjelovit pristup vaše ponude. Koju ćete cijenu staviti, gdje ćete ju komunicirati i promovirati (važna je vidljivost), koja su obilježja vaših proizvoda i usluga + po čemu ste baš vi drugačiji?

 I naravno, brojke.

A gdje je u tome zarada?

Dobro je pratiti troškove kućnog budžeta (osnovna davanja npr. režije, hrana, potrepštine) a onda i poslovnog (npr. knjigovodstvo, edukacije, marketing, najam prostora….).

Koliko nam na kraju treba novaca, minimalno? A gdje je tu zarada?

Poslovni plan i pisanje istoga, ne treba biti kompliciran „pothvat“.

Osnovne biznisa raspisane u planu dovoljne su za sigurnost.

Uostalom, s vremenom i naše ideje i model poslovanja se mijenja, poslovni plan se mijenja.

PISANJE PLANA ZA HZZ mjere samozapošljavanja

Pisanje plana za mjere samozapošljavanja nešto je drugačiji od standardnog plana, ali sadrži bitne stavke kojim HZZ procjenjuje našu sposobnost da profitabilno poslujemo.

Poticaji su odlični za sve poduzetnice koje na početku žele sigurnost kojom pokriju barem nužnu opremu za rad te doprinose.

Oni se ne daju svima. Važno je da u poslovnom planu konkretno odgovarate na pitanja i pokažete da ste sposobni i da je vaša ideja održiva i profitabilna. Vi zapravo prodajete sebe i svoju ideju. Planovi ne prolaze svima.

Ove godine, vrlo su strogi, potrebno je raspisati i potvrditi dokazom posebice obrazovanje i radno iskustvo, a onda i detaljno analizirati tržište i prikazati da je neto dobit veća od prosječne hrvatske plaće.

Ako vam već daju novac, da ide u „prave ruke“.

SAVJETI ZA PISANJE POSLOVNOG PLANA

Ako ramišljate o poticajima, evo nekoliko ključnih savjeta.

  • Pišite jasno

Da vas razumije netko tko uopće ne razumije biznis, ne poznaje vas i vašu ideju.

Konkretno, bez „švrljanja“

  • Pišite prodajno

Vi stvarno prodajete. Radi se o novcima, za koje potpisujete ugovor. Pametno pišite, da se vidi vaša namjera širenja, ambicija.

Npr. u pitanjima suptilno spomenite da po potrebi planirate zaposliti dodatne djelatnike ili da krećete lokalno ali većim interesom širite se na zemlje EU, i naravno, u brojkama budite realni ali u drugoj godini pokažite rast 20-30 % (neto dobit).

  • Detaljna analizirajte konkurente i opišite vaše usluge

Vidi se da ste istražili tržište i analizirali kada ubacujete brojke konkretnih istraživanja, pojmove vezane uz konkurenciju, detaljno opisujete što sve sadrži vaša usluga i umjesto „personalizirano“ pišete točno što i kako radite drugačije.

Poslovni plan vaša je sigurnost, možete si ju olakšati mjerama HZZ-a, ili nevezano uz poticaje pisati kako biste imali jasan smjer, kompas.

Na tom putu, hrabrosti ili ludosti, poduzetništvo nas gradi. Poslovni plan testira.

You may also like

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More