5 karakteristika VA zbog kojih se klijenti vraćaju

by Danijela
240 views

Dok se na mnogim drugim mjestima i u mnogim drugim zajednicama mnogi još pitaju što je posao virtualnog asistenta, u našoj zajednici mnogo je žena koje su taj put odabrale. Ali kako pronaći i zadržati zadovoljne klijente koji će o tebi nesebično pričati i dijeliti? Nešto o tome zasigurno zna Martina Žgomba, jedna od prvih virtualnih asistentica te pokretačica programa virtualni asistent.

Što joj pomaže da klijenti s njom ostaju godinama i da lijepe riječi o njenom radu kruže društvenim mrežama?

  1. Razumijevanje klijentovih potreba

S godinama sam naučila jako dobro slušati. Naučim čime se klijent bavi i slušam i upijam na svakom sastanku. Ključne podatke sistematizirano unosim u čuvam. To mi omogućuje da bez previše pitanja obavim zadatke jako dobro te predvidim neku potrebu i znam dobro sugerirati što će mi delegirati, kako im najbolje mogu pomoći. Ponekad oni sami ne znaju što im ja mogu pomoći na prvu, a ja sama preuzmem inicijativu i sugeriram rješenje. To je trajni put učenja jer svi moji klijenti su različiti. Ali je put koji se itekako isplati.

  1. Pouzdanost

Virutualni asistent intiman je suradnik i ponekad smo u poziciji da vidimo i znamo stvari koje o biznisu klijenta nitko drugi ne zna. Zato mi je bitno biti i postati pouzdana osoba, čovjek od povjerenja, njihov igrač. Da mi mogu vjerovati u svakom trenutku. Diskrecija je etička norma, a pouzdanost i to da znaju da se mogu osloniti na mene – razlog zbog kojeg rijetko kad izađem iz biznisa u koji uđem. Odnos povjerenja kreiram svojim radom, ali i sastancima na koje povremeno pozovem klijenta da ga bolje čujem, da se povežemo.

  1. Visoka razina prilagodljivosti

Ne kažem da treba prelaziti vlastite granice. Dapače, treba ih čuvati. Ali određenu razinu fleksibilnosti zaista treba zadržati. I, ne, to nas ne čini manje vrijednima. Čini nas neprocjenjivim klijentu.

  1. Proaktivnost i samoinicijativa

“A kako bi bilo da ti ovo automatiziramo?” – često je baš to moje pitanje. Klijent je tu da iznese problem, ali na nama je da ponudimo rješenje.  Da si zna pomoći i sugerirati sam, klijent ne bi niti trebao nas. Na nama je da samoinicijativno predložimo ono što mislimo da je dobro za klijenta – nešto što će mu sačuvati vrijeme, novac ili živce. I ta inicijativa, proaktivan pristup radu je ono što mi klijente veže za mene. Znaju da neću čekati njih, nego raditi korake prema njima. Rekla bih da je ovo zaista prva stavka.

  1. Stručnost i kvalitetna podrška

Biti stručan – čini mi se i suvišno da to kažem. Ali trajno učenje, usvajanje noviteta, kretanje u korak s fazama rasta koje klijent prolazi – to su osnove osnova. Greške su normalne i dese se svima, ali neka ih bude što manje. Tako klijenti i grade to povjerenje. Mnogi klijenti kažu mi da im je najdraže što ne moraju gledati i kupiti nered za mnom. A to je, pak, učenje i rad na sebi donio u moj posao.

Martinin novi projekt je Konferencija virtualnih asistenata, mjesto gdje će povezati asistente i poduzetnike te one koji će se u ovom smjeru tek kretati. “Konferencija virtualnih asistenata 2025. namijenjena je i onima koji su već virtualni asistenti te svim onim ženama koje sanjaju o ovakvom odabiru karijere, ali i poduzetnicama koje žele delegirati, upoznati scenu i saznati kako im virtualni asistenti mogu pomoći.   Tamo će biti puno drugih VA koje mogu upoznati, poduzetnika koje mogu upoznati i ostvariti prve kontakte, a s pozornice će pljuštati savjeti prve klase i od strane poduzetnika i od strane drugih VA.” – kaže Martina koja bi sama voljela da je nekada davno imala ovakvo mjesto na samom početku.  Na konferenciji će gostovati brojni virtualni asistenti koji će podijeliti tajne svog uspjeha, poduzetnici koji će govoriti o vlastitim potrebama i VA iskustvima te stručnjaci koji stoje iza nekih od najmodernijih alata u regiji.

“Odlične ideje često nam na pamet padnu baš za stolom. To želim darovati VA zajednici i poduzetnicima. Da čuju i vide jedni druge, da bolje shvate jedni druge, da vide otpore i probleme. A sve to dok stojimo skupa uživo jer je to aspekt kojeg u ovom poslu često nedostaje.” – kaže Martina. Voljela bi, dodaje, vidjeti i iskusne virtualne asistente, ali i one koje to zanimanje privlači. Oni će, pak, mnogo profitirati jer se, odabirom svojih predavača, pobrinula za to da informacije budu korisne, izravne i bez cenzure.

“Govorit ćemo o marketingu, brendiranju, prodaji, izazovima u poslu, svakodnevici, postavljanju granica. A sve to opuštenoj atmosferi Wespe, uz finu hranu i piće. Jer sve to tvori, kako volim reći, korisničko iskustvo.” – dodaje Martina. Voljela bi, dodaje, da je ovakvu priliku imala i ona sama. Jer podrška u promjeni paradigme života i rada često ne dolazi iz obitelji i prijatelja, već od ljudi koji već žive i rade na takav način.

Ulaznice za konferenciju virtualnih asistenata možeš pronaći OVDJE, a ako te zanimanje budućnosti privlači – daj si priliku da 22. veljače provedeš na potpuno neuobičajenom mjestu, govoreći o neuobičajenom poslu. Jer izvan komfor zone često se krije – velika nagrada i veliko zadovoljstvo. Baš kao i u Martininom slučaju. Za BYOB članice aktivan je kod na popust BYOB10.

You may also like

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More