Ti već godinama radiš s klijenticama 1:1, znaš da tvoj rad donosi rezultate i osjećaš da je vrijeme da odeš korak dalje. Želiš pomoći većem broju ljudi, a u isto vrijeme stvoriti sebi više slobodnog vremena i prihoda. Već neko vrijeme razmišljaš kako bi bilo dobro kreirati svoju prvu online edukaciju, ali tu staneš…
Odjednom ti je svega previše i ne znaš otkuda niti kako krenuti, a pitanja se samo nižu. Kako odlučiti što uopće staviti u taj program? Kako to prodati? Koju platformu koristiti? Jesam li uopće spremna za svoju prvu edukaciju?!
U nastavku dijelim s tobom šest ključnih stvari koje su ti potrebne da bi svoju ideju pretvorila u stvarnu edukaciju.
Prvo trebaš donijeti odluku
Znaš ono kad kažeš da ćeš početi trenirati pa nakupuješ brdo opreme i na kraju ona stoji u ormaru? Isto je s edukacijom. Neće ti pomoći nova oprema koju ćeš kupiti, genijalna tema koje si se dosjetila ili neka magična formula za lansiranje…
Prvo trebaš stvarno odlučiti da ćeš raditi edukaciju i pronaći svoje zašto. Kada odlučiš da želiš napraviti edukaciju i ta želja je toliko jaka da protiv nje više ne možeš, onda ćeš joj doista i posvetiti vrijeme i energiju koju zaslužuje.
Zato umjesto da čekaš „pravi trenutak“, odluči kada ćeš krenuti i da ćeš to stvarno napraviti.
Trebaš temu koja rješava stvarni problem
Tema tvoje edukacije ne treba biti revolucionarna i nikad viđena, samo treba doista rješavati problem koji publika traži. Najbolje teme pronaći ćeš u svakodnevnom razgovoru s tvojim klijentima.
Što te stalno pitaju? Gdje zapinju? Koji rezultat žele, ali vidiš da nikako da ga postignu bez tvoje pomoći?
Prvo napravi strukturu, a tek onda sadržaj
Zabluda koju često čujem je da klijentice krenu s izradom edukacije od biranja platformi i izrade sadržaja. Edukacija se kreira obrnuto. Prvo je trebaš strukturirati, a tek onda krenuti s izradom sadržaja.
Što to znači? Da ćeš prvo raspisati koji moduli su potrebni da bi tvoj polaznik ostvario rezultat, a onda i koje lekcije je potrebno da svaki od tih modula sadrži. A onda razmišljaš u kojem bi formatu mogle biti te lekcije i koji dodatni materijali će im pomoći da stvarno krenu u akciju.
Dobra struktura pomaže ti da ne ulaziš u preveliku širinu i da tvoji polaznici stvarno mogu pratiti, primijeniti i završiti edukaciju.
Sadržaj je samo mali dio tvoje ponude
Ponuda nije samo sadržaj + cijena. To je način na koji komuniciraš vrijednost edukacije, za koga je namijenjena i što se može očekivati. Ime edukacije, forma (uživo ili snimljeno), trajanje, bonusi, tvoja podrška… sve to utječe na doživljaj edukacije prije nego je itko i kupi.
Ako tu kreneš komplicirati, često i prodaja zapne.
Ne kompliciraj s tehnikalijama
Tehnikalije ti nisu jača strana? Super, niti ne moraju biti. Za tvoju prvu edukaciju trebaš osnovnu opremu – računalo s kamerom ili mobitel, neki program za snimanje, možda prezentaciju i platformu koja je traži doktorat iz informatike.
Puno važnije od savršene opreme je da tvoja edukacija donosi rezultate. Uvijek je možeš (i trebaš!) nadograđivati, ali kreni s onim što imaš. Radiš prvu online edukaciju, ne svoje životno djelo.
Kako ćeš sve to prodati?
Mnoge edukacije nikad ne ugledaju svjetlo dana jer se svo vrijeme potroši na izradu, a premalo na marketing i prodaju. Važno je imati barem osnovni plan: kako najavljuješ edukaciju, kome, kroz koje kanale i s kojom porukom?
Newsletter, društvene mreže, webinari ili čak mini izazov… opcija za lansiranje je mnogo, ali ključ je u tome da budeš dosljedna i kontinuirano pričaš o svojoj ponudi.
Na kraju: sve znaš, ali ne moraš sve sama
Ako ovo čitaš, velika je vjerojatnost da već imaš znanje, iskustvo i osjećaj da je vrijeme da to pretočiš u svoju prvu edukaciju. Nije ti problem sadržaj, već struktura edukacije, odluke koje trebaš donijeti, tehnikalije koje ti stvaraju nesigurnost, vrijeme koje trebaš uložiti. I možda ti samo fali netko tko će ti pomoći sve to posložiti.
Vrijeme je da tvoja edukacija zaživi, a ne da ostane u tvojoj bilježnici. Upravo to i radimo kroz edukaciju Od ideje do lansiranja, stvorenu baš za poduzetnice koje su spremne napraviti svoju prvu online edukaciju, ali im treba jasan put, konkretni alati i podrška u svakom koraku.