Ljeto je idealno vrijeme za posložiti sebe i poslovanje, evo konkretnih savjeta kako!

by Maja Kos Mehmeti
15 views

Ljeto u svijetu poduzetništva često znači “business as usual”, no u nekim branšama ipak se osjeti pad prodaje i upita. Ako ne nudite proizvod ili uslugu koji su traženi ljeti ili kontinuirano tijekom godine, moguće je da vas čeka period s manje “naplativog posla”. No to ne znači da posla nema – naprotiv! Ovo je idealna prilika da se napokon posvetite onome za što tijekom godine nemate vremena, kako biste jesen dočekali spremni. Ako ste se oduvijek pitali kako posložiti poslovanje na ispravan način, slijede odgovori.

Oduvijek sam voljela jesenski period puno više od novogodišnjeg. Oba imaju “vibe novih početaka”. Stoga iskoristite ovo ljeto kako biste posložili poslovanje i sebe. Tako ćete od jeseni biti spremni za sve ono što želite postići i zbog čega ste krenuli u poduzetništvo!

Prvo posložite sebe

Bilo da ste tek krenuli u poduzetništvo ili već imate staža, uvijek je dobro napraviti “reality check” . Pitati se : gdje smo, šta smo, kamo idemo. Ponekad, od posla i života, ne stignemo zastati i pogledati idemo li uopće u smjeru u kojem želimo. Ponekad se možda i bojimo tih pitanja jer već znamo da nismo zadovoljni smjerom.

Stoga, umjesto plaže i knjige uzmite olovku i papir te odvojite vrijeme da neometano razmislite o svom biznisu. 

Ako nikada niste odredili vrijednosti, misiju i viziju za svoj brend napravite to sada. I ne, to nisu stvari rezervirane samo za korporacije. Smatram da smo mi poduzetnice svojevrsne mini korporacije i da bi se trebali ugledati na ove velike po pitanju organizacije biznisa. 

Ova pitanja mogu pomoći:

  • Koje emocije želim pobuditi kod ljudi kada pomisle na moj proizvod/uslugu? Odredite max 3, ako ih je više, smanjite na 3 (duboko u sebi znate).
  • Kojim 3 riječima želim da ljudi opisuju mene, moj biznis?

Ovo su pitanja kojima se uvijek možete vratiti i na koja se odgovor može mijenjati. Samim time što ste sjeli, razmislili i zapisali napravili ste veliki shift u načinu rada i energiji kojom pristupate poslu. Vidjet ćete i sami kroz vrijeme, obećajem!

Evo kako posložite poslovanje

Kada imate jasne odgovore na prethodna pitanja i jasne smjernice oko svog poslovanja, put do cilja bit će kraći, lakši i uz manje grešaka na putu. Kada pričamo o uspješnom poslovanju, na jedno pitanje trebali biste imati jasan odgovor: tko je moj idealan kupac/klijent?

Ovo su osnove marketing koje mnoge moje klijentice preskaču. Naprosto ne znaju kako točno odgovoriti ili misle da nije bitno za njih jer su “premale”. No, ako ne znate koga želite nećete znati kako ih privući i komunicirati svoj biznis baš njima.

Stoga uzmite ponovo papir i olovku i složite profil svog idealnog kupaca. To mogu biti pojedinačne osobe (B2C) ili tvrtke (B2B) ili oboje, ako imate različite proizvode/usluge. Pitajte se kako ta osoba živi, koje su joj navike, što želi a da vi nudite i slično. Ako se radi o B2B razmislite što nemaju, a traže ili ne nalaze adekvatno na postojećem tržištu. U svakom slučaju neka vam fokus uvijek bude na tome koji problem rješavate i koju emociju pobuđujete.

Kako posložiti poslovanje u kojem uživate

Možda već sada trošite velike količine vremena, energije i novaca i osjećate kao da sve postižete uz puno napora i ulaganja. To znači da nešto niste dobro posložili – bilo sebe ili poslovanje ili oboje. Jednom kada jasno odredite što i kako trebate raditi onda je potrebno to redovito i raditi. U radu s klijenticama često dođemo do zaključka da im problem nije ono što su mislile da jest. Obično nisu odredile (ili su krivo odredile) svog idealnog kupca pa je i sav daljnji napredak blokiran.

Ljetni period odličan je za planiranje projekata i suradnji od jeseni. Sada je prilika da zapišete i razradite sve ideje. Možda i da već kontaktirate potencijalne partnere kako biste “rezervirali” njihov raspored od jeseni. Ako planirate sponzore i slično, ljeto je također dobro vrijeme za najaviti svoje projekte. I ne, 2026. nije predaleko, javite se sada kako biste na vrijeme imali prilike ući u njihov budžet.

Ne izbjegavajte networking

Razmislite još s kime biste mogli surađivati, makar vam se na prvu činilo nespojivo. Ako se bavite izradom nakita, a netko proizvodi svijeće možda biste mogli zajedno sudjelovati na sajmu i smanjiti si trošak. Ili jedna drugu podržati objavom. Niste konkurencija, ali ste u istoj branši – idealna prilika za suradnju. Također proučite na koje biste evente, seminare i konferencije mogli otići i tako naučiti nešto novo.

kako posloziti poslovanje
Foto: Freepik

Eventi su odlični i za doći do osobe od interesa (recimo ako je panelist ili predavač). Izvrsni su i za istaknuti se kroz postavljanje pitanja predavačima (obično onda imate prilike predstaviti i svoj biznis). Plan uspješnog poslovanja svakako bi trebao sadržavati i plan za networking! 

Uz navedeno, razmislite koju biste dodanu vrijednost mogli ponuditi svojim klijentima, partnerima, gostima? Možda napraviti neki eBook, gratis konzultacije ili mini poklon dobrodošlice? Na svom webu Marolija, nudim besplatne 15-minutne konzultacije i mnoge odradim, dam savjete i osobe same krenu u realizaciju. No, često se nakon nekog vremena jave jer shvate da ne mogu sve same ili im krene posao pa ne stižu. Ponekad je dobro neke stvari odraditi iz energije davanja, a ne samo zbog zarade, ukoliko ste u mogućnosti.

Napravite plan objava za društvene mreže

Kada se radi o društvenim mrežama, jednu riječ morate zapamtiti: DOSLJEDNOST.

Dosljednost u objavama i dosljednost u načinu prenošenja poruke svog brenda. Ako “fulate” u ovome, sve što radite neće imati smisla, trošit će vam vrijeme i neće donijeti rezultate.

Što ubija svaki san i cilj? Nedostatak dosljednosti!

Bolje svaki dan po 10 minuta nego jednom tjedno 60 minuta. Formula koja vrijedi za vježbanje isto kao i za zvanje potencijalnih klijenata i redovitu objavu na društvenim mrežama.

Stoga ako ste sada u fazi da ćete odrediti neke korake za dalje, važno je da ih se pridržavate dosljedno. 

Ljeto je idealno vrijeme za napraviti plan objava na društvenim mrežama za narednih nekoliko mjeseci. Kada znate tko je vaš idealan kupac onda znate koje mreže on koristi. Možda nije na Instagramu nego je na LinkedInu. Možda je samo na Instagramu i TikToku. Još jedan dokaz da je određivanje idealnog kupca (eng buyer persona) nužan prethodni korak da biste napravili sljedeći.

Par sati posla za bezbrižan mjesec

Plan objava možete voditi u Excelu, a vizuale čuvati u Canvi. U tablicu upisujete naziv društvene mreže, datum planirane objave, tekst objave, hashtags i link na vizual u Canvi. Na taj način vizualima i tablici možete pristupiti bilo gdje i s bilo kojeg uređaja. Izbjegavajte spremanje isključivo na lokalni disk – koristite cloud alate kako biste sadržaju pristupili bilo gdje. Vizuale možete schedulirati tjednima unaprijed i tako osigurati redovitost bez svakodnevnog razmišljanja.

Ako nemate povjerenja ili financija da angažirate nekoga za društvene mreže, a nedostaje vam znanja i inspiracije, dobra opcija je kratki audit. Klijenticama nudim postavljanje plana objava za prvih 1 – 2 tjedna uz odabir idealnog klijenata, načina komunikacije i slično te im tako omogućim početne korake koje dalje mogu samostalno voditi. Povoljnije je, a sigurne su da to što objavljuju ima smisla i vodi do cilja.

Ako ljeti imate viška vremena, odvojite ga kako biste napravili i koji Reels, završili neku besplatnu edukaciju (npr Plavi ured u Zagrebu) kako biste osim dodatnog znanja imali i ideje za objave! Ukoliko ste “one woman bend” ne možete se sakrivati iza svog biznisa stoga je ljeto prava prilika da se polako, nekim svojim tempom pomalo i istaknete i povećate vidljivost.

Posvetite se prodaji – bez nje nema ni vašeg biznisa!

Čak i ako volite organizaciju, marketing, društvene mreže, velika je šansa da od prodaje zazirete. Rijetko koja osoba voli i zna raditi prodaju. No, kada imate svoj biznis od nje ne možete bježati. Naravno, možete angažirati nekoga, no to obično košta, a u počecima budžeta gotovo da i nema. Stoga je najbolje i najisplativije naučiti osnove prodaje i – krenuti.

Osim same prodaje koju vi radite, razmislite i o oglasima na društvenim mrežama i Google Ads. Ponekad i uz manja ulaganja možete doći do rezultata. Cilj ne mora uvijek biti prodaja – ako kroz mini kampanju dođete do novih pratitelja ili pretplatnika koje zanima vaš sadržaj, to je također odlično uložen novac.

Važno je zapamtiti sljedeće: osim ako nemate fizički dućan i prodaje proizvode ili webshop, ponekad je teško razlučiti rezultate vaših prodajnih ili marketinških aktivnosti. Letak koji ste ostavili na nekom eventu ili zalijepili na stup, može dovesti novog klijenta bez da znate da je došao tim putem. Tester proizvoda koji ste dali u nekom goodie bag-u može potaknuti osobu da kupi još nešto od vas i nećete to znati osim ako vam ne kažu. Case study ili uspjeh klijenta koji ste podijelili na LinkedInu možete biti razlog zašto vam se netko javio na mail za suradnju.

Nije lako uložiti novac i vrijeme u nešto što nije uvijek “opipljivo”, no to ne znači da se nije isplatilo.

Još jedna stvar koju možete napraviti ovoga ljeta ili kada imate manje posla je izrada tablica potencijalnih suradnji.

Personaliziran mail = pročitan mail

Postupak je jasan – razmislite s kim biste voljeli surađivati, tko je vaš idealan kupac, kome bi vaš proizvod/usluga koristili, sastavite tablicu, pronađite relevantne kontakte (NE info mejl) i krenite s javljanjem. Puno ćete bolji efekt imati ako zovete umjesto da samo šaljete mail. Znam da to zahtjeva više vremena a i ako zazirete od prodaje vjerojatno zazirete i od zvanja, ali djeluje. 

Ukoliko krenete samo s mailom, pobrinite se da su barem malo personalizirani i fokusirani na osobu kojoj se javljate (posebice kod B2B opcije). Možete napraviti više grupa kontakata, ovisno o gradu, zanimanju i slično pa lakše personalizirati poruke.

Ovdje je također važan dosljednost – radije svakog dana nazovite 5 osoba ili pošaljite 5 personaliziranih mailova nego 50 koji će zauvijek ostati neodgovoreni. I zapamtite da je prodaja kao vježbanje: redovitom vježbom jačamo mišiće, a redovitom prodajom postajemo u njoj vješti i prirodni. 

Spremite si ovaj tekst i uvijek mu se vraćajte. Ako ste više vizualni tip, prijavite se na newsletter i uskoro vam stiže besplatni PDF vodič Slow Summer for Stronger September i drugi mjesečni savjeti izuzetno korisni za rast poslovanja!

I dok sve ovo planirate, ne zaboravite uživati, odmarati se i puniti baterije. Jer poduzetnica koja je dobro – vodi i svoj biznis s više lakoće, jasnoće i uspjeha.

You may also like

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More