Marina Kolar

Marina Kolar: Izgradnja uspješnog biznisa je maraton, a ne sprint

by Marina Biljak
635 views

Pozdrav Marina, možeš li se za početak ukratko predstaviti našim čitateljicama!

Moje ime je Marina Kolar. Vlasnica sam Konekte i stručnjakinja za razvoj uspješnih biznisa i brendova. Privatno sam zaljubljenica u knjige, putovanja, dobre kolače i prodaju (živa istina 🙂 )

Vjerujem da svoje prilike ne treba čekati, već stvoriti.

Nakon što sam 16 godina radila kao direktorica, voditeljica EU projekata, edukatorica, voditeljica prodaje za područje HR za jedan inozeman brend i slično, nekako je prirodno došlo vrijeme da 2017. pokrenem svoj biznis i kroz Konektu nastavim rasti i živjeti svoju svrhu.

Ove godine proslavit ću šest godina u poduzetništvu i kroz ovaj period imala sam privilegiju sudjelovati u pokretanju mnogih biznisa, izgradnji snažnih brendova u koje i sama vjerujem, pomoći poduzetnicama stvoriti level-up svojih malih biznisa, predavati o uspješnom poslovanju i prodaji na učilištima i konferencijama i upoznati iznimne ljude.

Svi mi imamo svoje talente, a podučavanje “kompliciranih” poslovnih tema na jednostavan način je jedan od mojih 🙂

Jesi li imala podršku okoline kad si odlučila postati poduzetnica? Smatraš li da je to važno na početku?

Nisam odrasla u poduzetničkoj obitelji i nisam imala razumijevanje okoline ni head start, no upravo to mi je pomoglo da izgradim snažnu upornost i sposobnost da svaki put kad se nađem pred zidom sama stvorim vrata.

Podrška je važna i uz mentorstvo se puno brže napreduje, no i dalje je važno imati ključne poduzetničke kompetencije poput proaktivnosti, jer drugi nam mogu pomoći, ali ne mogu naš uspjeh stvoriti umjesto nas.

Moj je put unatrag 20 godina sadržavao puno učenja na vlastitim greškama jer tad nije bilo skoro nikakvih oblika podrške poput edukacija ili mentorstva kakve imamo danas.

Jedino što sam imala bila je vizija i uporno sam gradila priču u koju sam vjerovala. Bilo je tu puno testiranja i jedan burnout, što me u konačnici naučilo pametnijim načinima poslovanja i prodaje jer uistinu poduzetništvo ne mora biti borba i put na kojem ćemo se „ubiti” od posla i/ili odustati.

Danas imam biznis koji služi meni, a ne kojem sam ja sluga i u kojem imam i vrijeme i zadovoljstvo i profit.

Rast i poduzimanje se naravno nastavlja iz godine u godinu, promjena je stalna.

Koji su najveći izazovi s kojima si se susrela tijekom godina rada i plivanja u poduzetničkim vodama? Je li teško biti poduzetnica u Hrvatskoj?

Mislim da je danas lakše nego ikad biti poduzetnicom u Hrvatskoj jer je dostupno toliko resursa, mentorstva, podrške, sredstava samozapošljavanja i financiranja…

Moji izazovi bili su vezani uz to što sam na početku najčešće sama stvarala put i testirala, što zahtjeva puno više energije nego kad ga netko prije tebe raskrči i da ti kartu u ruke.

Poduzetništvo nam daje puno slobode, ali i puno odgovornosti i vrlo se lako zaplesti u mrežu u kojoj radiš jako puno i nema kraja.

Kroz vrijeme kako sam ja rasla i kako je rastao moj biznis, morala sam stvarati nove navike, procedure, standarde koji su taj rast mogli podržati bez da izgorim.

Ono što vidim kod poduzetnica je da kad pokreću svoj biznis, često kreću od “krivog kraja”, a to je da imaju fokus samo na svoju djelatnost koju vole raditi, no zanemaruju sve što im je van zone komfora, a to su najčešće prodaja svojih proizvoda/usluga, promocija, brendiranje.

Taj dio poslovanja istaknula bih kao jedan od najvećih poduzetničkih izazova i na tome i sama najčešće radim s klijenticama.

Bez dobre pozicije na tržištu, snažnog brenda i umijeća dobre prodaje, teško je opstati na tržištu, a kamoli svake godine rasti.

Kako organiziraš svoj dan? Koristiš li neke posebne metode planiranja?

Ja sam old-school tip, koristim se običnim papirnatim planerom i rasporedom i meni to najbolje odgovara.

Važno mi je dobro upravljati vremenom i prioritetima. Bez toga svaki poduzetnički dan postaje beskonačna “to-do” lista na kojoj se (uglavnom razvojno nevažne) aktivnosti množe poput Gremlina, a burnout postaje neizbježan.

U svoje najproduktivnije vrijeme odrađujem prioritete (i ne bježim od onih koji su mi van zone komfora).

Mobitel mi je uvijek stišan i ne dozvoljavam si da me notifikacije s mobitela ili e-maila ometaju.

Na mailu i društvenim mrežama imam automatizacije koje pošiljateljima daju obavijest da sam ih zaprimila, a meni daju rok od 24 sata za odgovaranje.

Sve to mi pomaže maknuti pritisak i reagirati proaktivno, umjesto da skačem sa zadatka na zadatak, gasim požare isl.

Skalirala sam svoj biznis, tako da vremenski radim manje, a klijenticama mogu isporučiti najveću vrijednost, to je win-win situacija za sve uključene.

Općenito, moj način rada je maksimalno pojednostaviti stvari u biznisu, kako bi maksimizirala utjecaj i rezultate. To učim i svoje klijentice.

Spomenula si ranije da si doživjela i burnout. Možeš li nam više reći o tome.

Poduzetnici vječito plešu na tankoj liniji između flowa i burnouta. Ni ja nisam izuzetak i nakon što sam doživjela burnout prije desetak godina vodim puno više brige o svom zdravlju i dobrobiti.

Ujutro pogledam koji su mi prioriteti i njih odradim u svoje najproduktivnije vrijeme. Svoje osobne radosti poput druženja, putovanja i masaža isto planiram jer mi je iskustvo pokazalo da ako ih ne planiram – neće se ni desiti, što je dugoročno jako loše za fizičko i mentalno zdravlje.

Rekla bih da često ni sve to nije dovoljno da balansira um i tijelo koje se u poduzetništvu pojačano “troše”.

Zbog toga puno putujem jer mi je važno fizički se maknuti od mog radnog mjesta i jednostavno biti nedostupna.

Što bi voljela poručiti ženama koje žele ‘izgraditi uspješan biznis’?

Izgradnja uspješnog biznisa je maraton, a ne sprint.

Ako želite imati i vrijeme i zadovoljstvo i profit, onda je važno postaviti dobre temelje poslovanja, raditi na razvoju biznisa i na učenju prodaje, a ne samo fokusirati se na svoju djelatnost.

1. Napravi analizu (kako znaš koji je smjer za tebe najbolji, ako ne znaš od kud krećeš?)

2. Postavi dobre ciljeve iz kojih možeš izraditi i godišnje/mjesečne planove prioriteta (tako da svoje ciljeve možeš postići ubrzano).

3. Definiraj top usluge/proizvode i adekvatne cijene za njih. (Ne možeš nuditi svima sve.)

4. Definiraj idealnog klijenta tako da kad čita tvoje marketinške aktivnosti ima osjećaj da mu čitaš misli.

5. Stvaraj kredibilitet (dobro radi svoj posao, traži recenzije i sustavno ih koristi za povećanje prodaje i kredibiliteta, brendiraj se)

5. Ne bježi od prodaje, čak i ako misliš da si totalni antitalent. Uči prodaju i testiraj je dok ne napraviš efikasan prodajni sustav (tad stvari idu “same od sebe”, počinjemo radimo manje, a zarađivati više, imamo prilike skalirati biznis…)

I redovno ponavljaj sve navedeno 🙂

I za kraj, gdje te mogu pronaći žene zainteresirane za tvoje usluge?

Na https://www.konekta.hr/kako-ti-mogu-pomoci  možete pročitati o svim načinama na koje vam mogu pomoći kroz edukacije, savjetovanja i Akademiju “Izgradi uspješan biznis”.

You may also like

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More