Lakoća u poslu – mit ili stvarnost

by Vaše Priče
422 views

Lakoću u biznisu  ljudi često krivo tumače.

„Andrea, pa mislila sam da ćeš me naučiti da samo manifestiram. Ja zamislim, to se dogodi. „

E pa ja nisam Abraham – još!

Ovo stanje kojeg svi željno očekuju, zove se „flow“ i u njemu se stvari događaju kao nekom čarolijom.

Nije nemoguće. Dapače, ja sam se vrlo često u svojoj karijeri oslanjala na flow i znala ga „skuhati“. Međutim, ne uvijek i u svim prilikama.

Flowu  prethodi dosta pripreme i konzistentnog rada, uspjeha i pogrešaka. Zato što ti moraš postati „čarobnjak“, maherica svoga posla prvo.

U protivnom, ako ne uložiš potreban trud, doživjet ćeš kratke uspjehe izazvane kratkim uzlazima sreće i manifestiranja kratkotrajnog uspjeha, a onda tresnuti na zemlju poput kamena.

Pa opet uhvatiti malo inspiracije, raditi dok ne izgubiš zamah. Stati. I opet upasti u laganu depresiju jer se ništa ne događa.

Ja to uspoređujem sa uzlijetanjem aviona. Da bi avion uzletio, prvo upali motore, zagrije ih, onda taksira i potrebna je ogromna snaga da se vine u zrak i dođe na visinu letenja.

Kada već dođe, treba ga znati održati gore. E, to je stanje Flowa.

Ali umjesto toga,  zato što ne želiš nešto, npr. izaći iz zone ugode i učiti ono čega te je strah ili ti se gadi – ti spustiš taj avion na pistu.

Malo se paca na pisti i krenemo sve ispočetka. A za to je potrebna ogromna količina energije.

Za uspjeh u bilo čemu – konzistencija je ključ. Dosljednost. Raditi iz dana u dan i truditi se, ne odustajati. Posustati da. Ali, odustati – ne.

Raditi ono što je ispravna stvar svakako nije lako.

Puno lakše je raditi ono „što mi se da“. Obično, ono što je ispravno i što znaš da je dobro i da treba napraviti nije najlakša stvar na svijetu.

To je teško zato što možda nešto ne znaš raditi – npr. ja sam bila luda kada sam morala naučiti Clickfunnel, e-mail sekvence, Active Campaign i webinare. Luda! Jer mrzim tehnologiju i ne kužim je.

Teško je – jer možda nešto mrziš raditi – u mom slučaju klasična prodaja. Ili  možda imaš neki treći razlog. Dosta često ljudi na početku stvaranja posla ne žele puno raditi. 3-4 sata dnevno nije dovoljno da bi razvila posao.  Ne zato što je dokaz uspješnosti količina sati koje uložiš u posao. Nipošto!

Nego zato što moraš u početku jako puno ekperimentirati, gledati kako ti launchevi propadaju, gledati kako kontent ne radi i učiti, izučavati i isprobavati.

No, kada ti je teško imaš 3 izbora:

  1. Odustati
  2. Kukati, odugovlačiti, probati pa stati (avion koji se diže i spušta)
  3. Uhvatiti se s teškim u koštac ine odustati dok ne svladaš.

Da bi se uhvatila u koštac, trebat ćeš tijekom nekog dužeg vremena raditi konzistentno na tome i učiti. Pri tom se nositi sa svojom frustracijom jer ti neće ići od prve. Normalna, ali frustrirajuća nuspojava učenja bilo čega novoga.

Vježbom do lakoće

Evo nešto što meni pomaže,  ostati motiviranom i na što se uvijek mogu vraćati kada mi je teško.

Dohvati olovku i papir i zapiši odgovore na ova pitanja, a onda ih naljepi iznad radnog stola i čitaj često:

  1. Što je to što pokušavaš napraviti ili dovesti na ovaj svijet?
    1. JA: Želim da Curiousitivity nudi kreativna, pozitivna, uzbudljiva rješenja ljudima koji imaju ogroman talent, ali ne možda dovoljno znanja ili samopouzdanja da realiziraju svoj put na svoj jedinstveni način. Nuditi to kroz grupne radionice, radionice za firme i za poduzetnice, jedan na jedan coaching za mangere i poduzetnice.
  2. Zašto ti je stalo do toga? (ako je novac, pređi na nešto dublje od toga – svima nam je u konačnici novac bitan, ali ne može ti biti jedini motiv jer – jednostavno neće biti dovoljan da bi uspjela)
    1. JA: Zato što ne podnosim kada pametni, kreativni ljudi ostanu u zapećku, zato što nemaju adekvatnu podršku. I ne podnosim da ljudi ne budu sretni radeći ono što zbilja vole, jer kada radiš ono što ne voliš, nesretan si i uskoro se i razboliš.
  3. Ako se to ostvari, kako će to promijeniti tebe, tvoju okolinu i svijet oko tebe, širi svijet?
    1. JA: Moći ću imati zajednicu pozitivnih, znatiželjnih, samouvjerenih ljudi kao podršku i sebi i drugim mlađim generacijama. Onih koji stvaraju mrak stvari koji i mene vesele. Moći ću s njima surađivati na još luđim i zanimljivijim projektima. Ljudi će se osjećati više kao ljudi i svijet to treba kao odgovor agresiji, nenormalnoj kompetitivnosti i uništenju bilo čega ljudskoga.
  4. Što će se dogoditi ako se to ne ostvari?
    1. JA: Neću imati dovoljno klijenata, morat ću zatvoriti posao.
  5. Koja ti je alternativa ako se #4 realizira? I koliko ti je prihvatljiva na skali od 0 – 10
    1. JA: Ići tražiti posao kod nekoga, a to nije opcijam dakle 0.

Ako pod 5 imaš alternativu koja ti je prihvatljiva – nemaš se čega bojati. Ako se nemaš čega bojati, možeš se opustiti i smirenije učiti.

Ako pod 5 nemaš takvu alternativu, poput mene – to će ti biti motiv da ustraješ i ne predaš se.

A tome mogu pomoći i #1 i #2 ukoliko ti je zbilja jako, jako stalo do njih. Meni je jako stalo do mojih, dakle 10 ????

I sada vidiš, ako radiš iz krivog motiva (#1 i #2) tj. motiva koji nije dovoljno snažan iz srca, tvoje strasti i načela – sve će se raspasti kao sapunica.

Jer da bi došla do stanja „flow-a“u kojem stvari se same skoro dešavaju, sinkroniciteti slažu –  moraš raditi i učiti puno stvari – da postaneš prava čarobnjakica svog biznisa.

Vrijeme je da zamahneš svojim čarobnim štapićem! Spremna?

O AUTORICI

Bok, ja sam Andrea Krkač. Godinama radim kao Marketinški strateg i Holistički Coach za žene u biznisu.

Radim i s managericama i poduzetnicama koje žele postizati veće rezultate i ostvariti jedinstvene želje svoje duše, a da pri tom ostanu svoje, samopouzdane, rade s lakoćom, te  uživanjem u biznisu – spriječe burn out.

Možeš “osjetiti” moj pristup i poslovno životnu filozofiju na www.curiousitivity.online ili

IG: https://www.instagram.com/curiousitivity_andrea/

FBu : https://www.facebook.com/curiousitivity.online/ LN: https://www.linkedin.com/in/andrea-krkac-creativestrategist/

You may also like

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More