marija kos

Marija Kos – Ne čekajte savršenu priliku, jer ona vjerojatno neće ni doći!

by Marina Biljak
584 views

– Bok Marija! Možeš li nam se ukratko predstavit!

Moje ime je Marija, nedavno sam otvorila obrt za poslovne usluge i bavim se poslovima virtualnog asistenta. Prije nego što sam krenula u poduzetničke vode, završila sam stručni studij i dobila dvoje djece pa sam nakon studija odmah ostala na porodiljnom. Kako se drugi porodiljni bližio kraju, razmišljala sam što želim i shvatila da želim raditi od kuće i na taj način provesti čim više vremena sa svojom djecom. 

– Gdje si prvi put čula za zanimanje virtualni asistent i kako si se odlučila krenuti tim putem?

Za sami pojam virtualnog asistenta čula sam prije desetak godina no tada nije bilo ni vrijeme ni mjesto za takvo zanimanje. Sasvim slučajno sam vidjela da Martina Žgomba ima u svojoj ponudi online program “Postani virtualni asistent” i odmah sam znala da je to za mene! Uz tečaj sam paralelno upisala još nekoliko edukacija i još nisam stala, svaki dan naučim nešto novo, posao je jako uzbudljiv i zanimljiv te ga ne bi preporučila nekome tko voli monotoniju. Mnogo toga sam naučila kroz rad s klijentima, ipak je iskustvo najbolji način za stjecanje vještina i znanja. 

– Posao virtualnog asistenta postaje sve popularniji i mnogi misle da je to ‘jednostavan način za radit od kuće’. Što bi poručila ženama koje razmišljaju o tom poslu? Kakvo predznanje ipak trebaju imati?

Primijetila sam povećan broj virtualnih asistenata i mislim da je to odlična stvar! Svatko od nas nudi svoju jedinstvenu ponudu i ima svoje klijente kojima te usluge trebaju. Ono što bi naglasila je da ovaj posao definitivno nije za svakoga, jako je dinamičan, potrebno je biti prilagodljiv i uvijek spreman na učenje novih vještina. Ne bi se složila s izjavom da je to “jednostavan način za radit od kuće” jer zahtjeva široko znanje, skup vještina i sposobnosti. S druge strane, možete iskoristiti svoje prijašnje iskustvo i znanje u izradi svoje ponude usluga-razmislite malo o tome što ste radili prije i sigurno će se naći neka vještina koju možete uklopiti u svoju ponudu. Predznanje koje je potrebno bi bilo poznavanje rada na računalu jer se sva komunikacija i rad s klijentima odvija na taj način. Ostalo se može naučiti kroz iskustvo i svakako predlažem da čim prije krenete u stjecanje iskustava jer će Vas to dovesti do najbržih rezultata. Uz to, bitno je kontinuirano usavršavati svoja znanja i vještine kroz razne edukacije koje i sama pohađam na svakodnevnoj bazi, potrebno je pratiti sve promjene, trendove i nove programe. Ako se odlučite krenuti u ovaj posao, slobodno mi se javite ako imate bilo kakva pitanja i sretno!

– Jesi li imala podršku okoline kad si odlučila postati poduzetnica?

Imala sam sreću pa su me svi podržali u mojoj okolini, posebno u obitelji. Većini je pojam virtualnog asistenta bio nepoznat (nekima je još uvijek :)…) pa su bili malo skeptični u početku, ali sada su svi prihvatili. Ipak od svega je najteže djeci objasniti da mama radi od doma, nekad je i nemoguća misija. Srećom, osigurala sam si svoj prostor u kojem obavljam posao, a i većinu toga odradim dok nisu kod kuće.

– Kako si došla do prvih klijenata? Kakve zadatke najčešće obavljaš za svoje klijente?

Martina u svom programu nudi Internship kojeg bi preporučila svima koji žele biti virtualni asistenti, ali i svim poduzetnicima da iz osobnog iskustva isprobaju kako je raditi s virtualnim asistentom. Pošto mi se koncept Internshipa jako svidio, prve poslove prije otvaranja obrta obavila sam besplatno za nekoliko klijentica na obostrano zadovoljstvo. Radila sam razne poslove poput uređivanja Web stranica, otvaranja i vođenja društvenih mreža, administrativne poslove kao što su izrada tablica u Excelu, vođenje evidencija, izrada prezentacija i slično. Kroz praksu sam stekla iskustvo i mogu reći da su me moje prve klijentice naučile raznim vještinama, a kroz rad sam shvatila što točno želim raditi i kako voditi poslovanje. Iz tih početnih suradnja izrodili su se i prvi potpisani ugovori i klijenti. 

– S kojim se izazovima u poslu najčešće suočavaš?

Najčešće poduzetnici ne znaju na koji način im virtualni asistent može olakšati poslovanje i teško im je delegirati posao. Delegiranje je jedna vještina koju nema svatko, a potrebno ju je razvijati, s vremenom postane lakše. Kako bi se poduzetnici upoznali s pojmom virtualnog asistenta i saznali što sve mogu delegirati i na koji način, održavam besplatne konzultacije do kraja godine na koje se možete predbilježiti na linku https://calendly.com/marijakos-mva/besplatne-konzultacije?month=2022-09.

– Kako organiziraš svoj dan? 

Svoj dan organiziram prema svojoj djeci, od 9. mjeseca su u vrtiću pa je tako i moje radno vrijeme od 8:30-15:00. U tom vremenu se trudim obaviti sve što moram kako bi mogla neometano provoditi vrijeme s djecom, a često se dogodi da se nešto obavi i kada odu na spavanje. Najviše sam produktivna ujutro i navečer pa mi ovakav raspored odgovara.

– Možeš li nam otkriti nekakav dobar trik, ovako iz rukava, koji će sigurno mnogim poduzetnicima olakšati poslovanje?

Angažirajte virtualnog asistenta 😉
Osim toga, provjerite koji Vam zadaci oduzimaju puno vremena, a mogu se automatizirati. Primjerice, ako imate rezervacije termina, možete li ih postaviti automatski u neki od alata poput Calendly-a? Možete li poboljšati tablice u Excelu tako da si skratite vrijeme unosa podataka? Imate li često iste upite? Sastavite predložak i automatizirajte odgovor na upite. Ima tu još puno toga, slobodno se javite na besplatne konzultacije ako trebate savjet za konkretan problem!

– Što bi voljela poručiti ženama koje tek kreću u poduzetništvo?

Savjet bi bio da samo krenu! Nemojte čekati savršenu priliku jer vjerojatno neće doći, a vi ćete samo čekati i vrijeme će proći.

– Gdje te mogu pronaći žene zainteresirane za tvoje usluge?

Na Instagram-uFacebook-uLinkedIn-u ili na mailu marijakos.mva@gmail.com

You may also like

Leave a Comment

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More