Martina Raškaj, konzultantica za CV i LinekedIn: „Slavim i velike i male pobjede da ih osvijestim i osjetim zahvalnost te se ohrabrim za nastavak putovanja“

by Paola Albertini
martina raškaj

Martina Raškaj jedna je od poduzetnica koje su unatoč korona krizi, uplovile u poduzetničke vode. Ostavila je „siguran posao“ i postala vlasnica Biztiquea gdje radi kao konzultantica za CV i Linkedin.


Martina Raškaj, konzultantica za CV i linkedin.

Predstavi nam se ukratko? Odakle si i čime se baviš?

Moje ime je Martina Raškaj i učim ljude kako napisati kvalitetan CV/životopis i motivacijsko pismo kako bi brže i lakše pronašli bolji posao, a poduzetnike kako da povećaju obujam poslovanja na LinkedInu i do preko 250 posto.

Kako je tekao tvoj poslovni put?

Deset godina sam radila za druge, počevši od agenta u call centru preko komercijalistice do direktorice firme za poljoprivredu. Tada sam radila na projektu vrijednom preko milijun eura za dobivanje bespovratnih sredstava te završila tečaj za voćara. Svih prvih pet godina radnog iskustva u slobodno vrijeme bavila sam se marketingom tj. društvenim mrežama. Zato sam odlučila preuzeti stvar u svoje ruke i promijeniti karijeru te se napokon baviti onime što mi je baš strast.

U toj potrazi za poslom u marketingu sam u godinu dana promijenila čak pet poslova, a završila sam i radeći u Briselu. Ondje sam mjesec dana radila u jednom od top deset najvećih hotelskih lanaca na svijetu. Na kraju godine sam ponovno bila nezaposlena te osmislila online kampanju „Tražim poslodavca iz snova“ u kojoj su se poslodavci javljali meni. Pronašla sam to što sam tražila i napokon se, 2017. godine, zaposlila u marketingu.

Paralelno s tim poslom prvo su me prijatelji i kolege, a zatim i nepoznati ljudi, počeli pitati za savjete iz pisanja CV-a. S obzirom na to da je to uzelo maha, 2018. godine napravila sam Facebook grupu u kojoj sam besplatno dijelila svoje znanje i savjete kako osigurati poziv na intervju. 2020. godine napravila sam web stranicu, a onda krajem godine angažirala konzultanta s kojim sam cijelo poslovanje podigla na još viši nivo. To znanje i strategija su me doslovce lansirali u nebo, što je rezultiralo time da sam nakon samo četiri mjeseca dala otkaz na sigurnom poslu s ugovorom na neodređeno, s dobrom plaćom i uvjetima te krenem u poduzetništvo. Službeno sam poduzetnica pet mjeseci i ne mogu reći kad sam više uživala u svojem poslu i životu. 🙂

Jesi li imala podršku okoline i što ti je na samim počecima bilo najteže?

Imala sam apsolutnu podršku okoline i najbližih kad sam im rekla da ću otvoriti obrt (iako je vrijeme pandemije) jer su već dugo vremena navijali za tu opciju. U nekim situacijama sam ziheraš pa sam pripremala teren i kad sam se osjećala spremno, napravila sam promjenu. Najteže mi je bilo čekati šest tjedana na pozitivnu ocjenu od HZZ-a i vijest da sam dobila bespovratna sredstava, haha. S obzirom na to da se već preko četiri godine bavim ovim poslom, neslužbeno sam već bila poduzetnica, a i inače sam poduzetna pa nekih pravih poteškoća zbog početka nisam imala.

Jesi li upoznata s terminom imposter sindromom i imaš li takvih problema?

Iskreno, „guglala“ sam značenje ovog izraza i brzo zaključila da nemam takvih problema. S obzirom na to da se moje poduzetništvo dogodilo spontano, no istovremeno i planirano jer sam si rekla da ću otvoriti obrt kad osjetim taj trenutak, ni u jednom trenu nisam osjećala imposter sindrom. U više od četiri godine rada s preko 250 klijenata koje sam naučila kako da brže i jednostavnije dođu do željenog posla, stekla sam dovoljno povjerenja i samopouzdanja u sebe i svoj rad. Iako nemam formalnu edukaciju za ovo čime se bavim, to me ni u jednom trenutku nije sputavalo ili mi ulijevalo strah kad vidim da imam rezultate, zadovoljne klijente, ali i nove koji dolaze po preporuci starih.

Na koji način radiš, kako dolaziš do klijenata?

Klijenti dolaze k meni. J Ne znam tko trenutno želi promijeniti posao pa mi je izazovno direktno targetirati takve ljude, no do klijenata dolazim redovnom i kvalitetnom komunikacijom, tj. davanjem vrijednosti u temama koje obrađujem na svojim komunikacijskim kanalima (Facebook, LinkedIn, web stranica, Instagram). Najviše ih dolazi preko LinkedIna, a zatim preko preporuka, što smatram najljepšim i najvrjednijim oblikom promocije. 🙂

Kako organiziraš svoj radni dan? Postavljaš li si neke ciljeve ili slično?

Volim unaprijed sve pripremiti i ne stvarati si stres s kašnjenjem oko nekih stvari. Koristim Google kalendar i čuvam ga kao oko u glavi jer su mi tamo zapisani sastanci, telefonski pozivi s potencijalnim klijentima, webinari, radionice i ostalo. S obzirom na to da sam friško u poduzetništvu, još uvijek znam ujutro pogledati na sat i pomisliti da kasnim na posao, haha. Većinom uživam u svojem poslu po 12 sati dnevno. Da, stvarno nije mit da odeš s posla i osmosatnog radnog vremena da bi radio više, no raditi za sebe, ono što voliš i u čemu uživaš je sasvim jedna druga priča 🙂

Bojiš li se burnout-a? Na koji način se opuštaš?

Burnout sam doživjela kad sam intenzivno razmišljala o otkazu na jednom od prvih poslova. Jako sam se vezala uz firmu i ljude, postizala izvrsne rezultate, uložila 110 posto sebe, da bi se zadnje vrijeme provedeno na poslu prije davanja otkaza odvilo na ne baš ugodan način. To me je naučilo dosta lekcija i obećala sam si da se više ne želim dovesti u sličnu situaciju. Smatram da je važno pratiti sebe i svoje tijelo, svoj bioritam te biti svjestan sadašnjeg trenutka kako bismo što bolje donosili odluke i odgovorili na situaciju u kojoj se nalazimo.

Do nedavno sam se opuštala u svojem hobiju i CV-jevima, no otkad je to postao moj full time posao, sad se opuštam cijeli dan, haha. To kažem iz razloga što se neki ljudi opuštaju korištenjem svojih talenata, radeći ono što vole, u čemu uživaju. No, u slobodno vrijeme volim putovati, organizirati izlete, pisati putopise, družiti se s prijateljima te općenito puniti svoje baterije u dobrom društvu.

Na društvenim mrežama može se vidjeti da slaviš i velike i male pobjede. Zašto ti je to važno?

Slaviti velike i male pobjede mi je bitno da ih osvijestim, da još više izgradim svoje samopouzdanje, da zastanem na trenutak i osjetim zahvalnost što sam uspjela doći do te točke te da se ohrabrim za nastavak putovanja. Jako veliki naglasak u svojem životu stavljam na uživanje u procesu, a ne samo u ostvarenju postavljenih ciljeva ili ostvarenih rezultata.

Što bi savjetovala poduzetnicama početnicama?

Poduzetnicama početnicama savjetovala bih da budu hrabre, usude se riskirati, budu strpljive i vjeruju svojem unutarnjem glasu, da ulažu u sebe u obliku edukacija, ali i networkinga, tj. okoline i ljudi koji će ih motivirati, poticati, ohrabriti, pomoći kad je potrebno. Neka vam bolji od vas budu motivacija i primjer dobre prakse, a ne usporedba zbog koje ćete se loše osjećati. Svatko od nas ima svoj put i najljepše od svega je djelovati onako kako bismo željeli da se osjećamo radosno i ispunjeno.

Inspiriralo vas je što je Martina Raškaj ispričala? Pročitajte i ostale poduzetničke priče ili nam pošaljite svoju!

You may also like

Leave a Comment

* By using this form you agree with the storage and handling of your data by this website.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More