Nauči pecati – i ribe i ljude

by Kristina Beganović
Pecati ljude

Oduvijek sam imala želju da preko zime radim, a preko ljeta budem na nekom lijepom mjestu pored vode i ne radim apsolutno ništa. Ovog ljeta sam jako blizu ostvarenja sna, jer ću cjelo ljeto provesti u meni omiljenom kampu pored jednog predivnog jezera. Kažem blizu, jer ću ipak raditi preko ljeta, s tim što sada radim posao koji volim i živim i koji ne doživljavam kao posao.

Ovaj tekst neće biti o mojim željama i snovima, već o prodaji, kao i svi prethodni. Kakve veze ima kampiranje s prodajom, pitate se vi? Ako ste čitale moje prethodne tekstove, znate da sve povezujem sa prodajom, pa tako i boravak u prirodi.

Naime, ove godine je moj muž odlučio da peca. Iz čista mira. Ponio je svu potrebnu opremu i danima zabacivao štapove, bacao hranu, ne upecavši ništa. Već je počeo da se nervira – što je u potpunoj suprotnosti s pecanjem, koje bi trebalo da smiruje. Postao je očajan, ali i svjestan da mu je potrebna pomoć.

Sticajem okolnosti, pored nas je došao par u kojem je muškarac znao pecati. Moj muž mu se obratio za pomoć i čudo se desilo – prvog dana su zajedničkim naporima upecali 11 riba. Napravili smo lijepu večeru i žurku. Sljedećih dana je taj susjed iz kampa učio mog muža pecanju – koja je hrana za koju ribu, u koje doba dana se prihranjuje riba, a u koje doba se peca. Koja su dobra mjesta za određene ribe i tako dalje i tako bliže.

I zašto sam ja vama ispričala ovu priču? Zato što kada prodajemo svoj proizvod ili uslugu, mi isto to radimo – pecamo. Neko peca sa znanjem, a neko nema nikakvog ili iznimno malog uspjeha. Tko nema uspjeha u prodaji, vrlo brzo se demotivira, odustane i potraži posao sa sigurnom plaćom.

Koju ribu pecate? Tko su vaši idealni kupci? Kako im se obraćate? Što želite da urade? Kako im možete pomoći? Zašto da baš od vas kupe vaš proizvod ili uslugu?

Uopće niste u obavezi da znate da pecate. Ako vam se jede riba, uvijek je možete kupiti. Ako imate svoj biznis, itekako ste u obavezi da znate da prodajete. Prodaja je jedini način na koji novac može da uđe u vašu firmu, kompaniju, da vam pomogne da vaš biznis opstane i raste. Prodaja je i jedini način da dođete do novca kojim možete kupiti ribu, ako volite da je jedete.

Kada ne znamo da prodajemo, ponašamo se kao moj muž prvih par dana – trošimo vrijeme i energiju uludo, postajemo nervozni i frustrirani. Govorimo sebi „Što mi je ovo trebalo, lijepo su mi rekli da nisam ja za to?“ Ne vidimo rješenje, ne znamo ni da li smo došli ili pošli, gubimo samopouzdanje i ne vidimo način na koji možemo opstati. Odustajemo i živimo život na način na koji nikako nismo željeli.

Kada znamo da prodajemo, onda točno znamo što i kako radimo. Imamo plan, imamo cilj, imamo korake koji nas vode do cilja. Radimo to s lakoćom i s uživanjem. Prodajni proces nas ne umara i radujemo se svakom novom danu. Možemo upravljati svojom zaradom, svojim životom, svojom sadašnjošću i budućnošću.

Digitalno doba nas zbunjuje, preplavljeni smo ponudama za edukaciju sa svih strana i prosto ne znamo odakle da krenemo. Moj topli savjet svima koji čitaju ovaj tekst – savladajte vještine prodaje pre nego što pokrenete svoj biznis. Ne postoji magija koja će vam dovesti kupca na vrata – to je nešto što je vaš posao, kroz prodaju.

Često dobijem poruke kako se ljudima dopada to što ja radim i kako će mi se obratiti ako im zaškripi. Molim vas da ne čekate da zaškripi. Tada je kasno, tada nemate ni energije ni novca da platite trenera prodaje. Tada nemate energije ni novca ni za što.

Prodaja je osnova svakog poslovanja, jer od svih aktivnosti u biznisu jedino prodaja donosi novac. Prodaja je i životna vještina, jer nam donosi samopouzdanje, smirenost, mogućnost da iskomuniciramo apsolutno sa svakim i u privatnom životu. Oštri nam fokus, točno znamo što i kako hoćemo da postignemo u svim segmentima života.

Savladajte prodaju i promijenite svoj život. I da – uživajte u ljetu.

You may also like

Leave a Comment

* By using this form you agree with the storage and handling of your data by this website.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More