Klara Frančišković: Dobro postavljena priča u početku, olakšat će vam život kasnije!

by Marina Biljak
klara franciskovic

Klara Frančišković – virtualna asistentica i customer experience konzultant sigurno vam je već dobro poznata. Mentorica je u našem besplatnom mentorskom programu, moderatorica Be your own boss grupe, piše zanimljive tekstove, a i u grupi je već održala neke korisne radionice! Odlučili smo s njom malo popričati o poslu virtualnog asistenta i njenom poduzetničkom putu.

Možeš li nam se ukratko predstaviti!

Ja sam Klara Frančišković i poduzetnica sam od rujna 2022. Virtualna sam asistentica i Customer experience konzultantica. Posljednjih 12 godina radila sam u rent a car industriji, gdje sam od posla referenta došla do pozicije Country managera u Hrvatskoj. Vodila sam 15 poslovnica, te u periodu sezone preko 100 zaposlenika. Prošle sam godine odlučila napraviti veliku promjenu i donijela sam odluku koja mi je skroz promijenila život. Od izuzetno dinamičnog posla, odlučila sam svoj ured preseliti u svoja 4 zida i započeti nešto novo. Znanja i vještine koje sam skupljala i gradila tijekom 15 godina danas nudim mikro, malim i srednjim poduzetnicima. Moja je priča malo drugačija, jer se osim virtualnom asistencijom bavim i customer experience konzultingom – moja ljubav prema tom poslu nije mogla ostati po strani.

Posao VA još uvijek u Hrvatskoj nije toliko prepoznat. Zašto misliš da je poslodavcima teško shvatiti što sve VA za njih može napraviti? 

Najteže je delegirati poslove osoba koje ne sjede s vama u uredu. Dok se taj način razmišljanja ne promijeni, teško će se netko odlučiti delegirati posao vanjskom suradniku kao što je VA. Isto tako kada vide koliko mogu uštedjeti angažiranjem VA, mnogi će promijeniti mišljenje. I dalje se o ovoj temi malo priča, i mnogi nisu upoznati s pojmom, niti uslugama koje nude VA. Zato je dobro da si oni koji se bave ovim poslom pričaju o prednostima suradnje s VA, i kako im može olakšati posao.

Evo da i mi pomognemo u širenju priče – koje su najčešće usluge koje obavljaš za svoje klijente?

Pomažem im najčešće u administrativnim poslovima ( pripreme papira za računovodstvo, unos ulaznih/izlaznih računa, plaćanja, vođenje radnih sati i putnih naloga, izrada računa, komunikacija sa klijentima putem emaila, telefona), te marketinškim ( email marketing, kreiranje postova za društvene mreže, zakazivanje evenata,transkripcija…). Isto tako mikro i malim poduzetnicima pomažem izgraditi korisničko iskustvo koje će ih istaknuti od konkurencije, i učim ih kako razmišljati iz cipela svojih klijenata.

A možeš li nam pojasniti što je to točno korisničko iskustvo/customer experience i zašto je važno u poslovanju?

Customer experience ili korisničko iskustvo osjećaj je koji klijenti imaju prilikom korištenja naših prozvoda ili usluga. On uključuje više faza, i ne samo kupnju i u svim je fazama promijenjiv. Čak i prije odluke o kupnji klijenti dobivaju osjećaj prema našem brandu – kroz društvene mreže, web stranicu, preporuke… Ne mora značiti da će cjelokupan dojam biti dobar ili loš ako su u nekim fazama osjećaji bili drugačiji.

Customer experience gradi se duže vrijeme, i danas je jedan od najvažnijih segmenata u odabiru određenog proizvoda ili usluge.

Klijenti ne zaboravljaju gdje su doživjeli pozitivno ili negativno iskustvo. I klijenti pričaju – puno i naširoko o nama.

Tko mora razmišljati o ulaganju u customer experience?

Apsolutno svi – neovisno nude li proizvode ili usluge. Sjetite se odlaska u neki restoran gdje je usluga bila toliko dobra, a hrana jako loša – hoćete li preporučiti i prijateljima odlazak na isto mjesto? Moramo težiti kvaliteti koju bi sami htjeli doživjeti – želimo biti jedinstveni. DA, želimo biti najbolji.

Ulaganje nije samo dobar proizvod ili usluga, ili odgovor na poruku ili email u roku 24h, to je proces koji je kompleksniji i za njega treba vremena.

Kao što ulažete vrijeme za kreiranje sadržaja na društvenim mrežama, tako morate ulagati i u customer experience.

Hvala na pojašnjenju! A možeš li nam otkriti kako si došla do prvih klijenata?

Prije nego sam otvorila obrt i krenula s poslovanjem, stalno sam pričala o tome što želim raditi i čime ću se baviti. Tako sam došla do prvog klijenta, koji je čekao da započnem s radom. I dan danas surađujemo. Putem Upworka sam našla 2 klijenta za kratkoročne projekte, ali mi je to donijelo odlične recenzije za dugoročnu suradnju koju sada imam putem te platforme. Kroz Go2human hub danas imam divne suradnje, a neki su do mene došli putem društvenih mreža. Ulažem dosta u izgradnju osobnog brandinga, i to se pokazalo kao najbolja odluka.

Jesi li imala podršku okoline kad si odlučila postati poduzetnica?

Da, iako su neki možda bili skeptični, nisu to pokazali 🙂 Najveću sam podršku imala od supruga i najbližih prijatelja.

S kojim se izazovima u poslu najčešće suočavaš?

Najveći je izazov naučiti se biti sam – kada radiš s nekim u uredu, i kada nešto ne znaš brzo dobiješ odgovor ako imaš dodatna pitanja. Kada radiš kao VA, radiš sam, jer većinom su to samozaposlene osobe i onda se moraš brzo znati snaći u nekim situacijama, koje zahtjevaju brzu reakciju.

S obzirom na promjenu karijere, jesi li u poslu VA osjećala imposter sindrom? Ako da, kako se nosiš s time?

Ne, samu sebe sam dovoljno dugo pripremala na promjenu i podrška okoline je imala veliki utjecaj da do toga ne dođe.

Ovo je nešto što pitam sve mame. Kako organiziraš svoj dan – dijete, rad od kuće…?

Imam 5godišnjaka, koji je 11 mjeseci u vrtiću od 08-16, tako da mi je lako organizati dan. Ponekad se dogodi da nešto treba odraditi poslijepodne, ali to su mali zadaci koji ne iziskuju puno vremena. Ja volim svaki zadatak koji dobijem riješiti u istom danu, kako ne bi gomilala posao za sutradan – tako da na taj način organiziram i vrijeme. Izazovno je kada ljeti mjesec dana nema vrtića, pa počinjem raditi vrlo rano, kako bi uhvatila sat-dva mira prije nego se maleni probudi. Izdržali smo – i nitko nije bio zakinut 🙂 Kada organiziram radionice popodne onda imamo nona servis, ako je suprug na terenu.

Imaš li kakve zanimljive planove za budućnost koje bi htjela podijeliti s nama?

Imam – jer bi mi u protivnom bilo dosadno 🙂 Radionice koje sam pokrenula za Customer experience, širim na offline, i veselim se jako druženju s ljudima uživo. Trenutno ih pripremam na malo drugačiji način. Ono što me veseli su individualne radionice, u kojima želim pomoći mikro i malim poduzetnicima da se istaknu i da pruže svojim klijentima nezaboravno pozitivno korisničko iskustvo.

Što bi voljela poručiti ženama koje tek kreću u poduzetništvo? 
Pripremite se prije samog ulaska u poduzetništvo – educirajte se kako izraditi račun, koje su vaše obveze… Dobro postavljena priča u početku, olakšati će vam život kasnije 🙂 I pričajte, punooo pričajte o tome što radite, za koga i na koji način – jer vas u protivnom neće primjetiti nitko osim vaše najuže okoline. Budite hrabre i ponosne na sebe – jer vrijedite i posao koji radite – sigurno radite odlično!

You may also like

1 comment

jelena_drljo_seo_stručnjak September 7, 2022 - 6:44 am

[…] kratko vrijeme dovesti web stranicu s čak šeste stranice Google-a na prvu!Primjerice, stranicu virtualne asistentice Klare Frančišković sam za ključnu riječ virtualni asistent u roku od samo 2 mjeseca podigla sa 60-og mjesta na […]

Reply

Leave a Comment

* By using this form you agree with the storage and handling of your data by this website.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More