Jelena Drljo – Od besplatnog mentorskog programa do SEO stručnjaka

by Marina Biljak
jelena drljo

Jelenina priča je i više nego inspirativna! Naime, u našem prvom krugu besplatnog mentorskog programa Jelena Drljo osvojila je SEO mentoriranje Ilge Becker. Dvije godine kasnije i sama se bavi ovim zanimljivim poslom. Pročitajte što nam je Jelena otkrila o svom poduzetničkom putu.

Možeš li nam se ukratko predstaviti.

Bok. Moje ime je Jelena Drljo. Završila sam računarstvo na FESB-u i radim u struci kao sistem administrator od prvog dana. Danas imam 39 godina, sretno sam udana i imam dvoje djece u dobi od 4 i 7 godina.
Poduzetnicama sam sada preko 1,5 godinu i jako volim ono što radim.

Upravo zahvaljujući Facebook grupi Be Your Own Boss sam se upoznala sa SEO-om, odnosno optimizacijom web stranica za tražilice. Sudjelovala sam u prvom krugu mentorstva i na veliku sreću dobila mogućnost suradnje s vrhunskom SEO stručnjakinjom iz Berlina. Kliknule smo na prvu, a i sada, nakon više od dvije godine, i dalje surađujemo, a ona mi je bila i prvi službeni klijent.

Danas radim na odličnim SEO projektima, mentorica sam, autorica i copywriter, radim web stranice, držim radionice za pisanje bloga po SEO pravilima, ali najvažije od svega, radim s kim hoću i što volim.

Što zapravo radi SEO stručnjak?

Dobro pitanje!

Kad imate svoj web, uložili ste vrijeme i novac u kreiranje istog. Bila bi šteta da stranicu nitko ne vidi, zar ne? Upravo je povećanje vidljivosti na internetu cilj svakog SEO stručnjaka jer tako vi ostvarujete veći broj posjetitelja i potencijalnih klijenata.

SEO stručnjaci ne mogu napraviti čuda i potrebno je mnogo rada i strpljenja, no itekako je moguće i u relativno kratko vrijeme dovesti web stranicu s čak šeste stranice Google-a na prvu!
Primjerice, stranicu virtualne asistentice Klare Frančišković sam za ključnu riječ virtualni asistent u roku od samo 2 mjeseca podigla sa 60-og mjesta na treće, što možete provjeriti i na samoj stranici https://www.expertise.hr/ !
Danas ta ista stranica najveći promet ostvaruje upravo preko te ključne riječi.

Možda je u startu teško klijentu opisati potrebu za SEO-om , jer se rezultati ne ostvaruju preko noći niti imate opipljiv proizvod u rukama. No, vrlo lako ga je mjeriti te se smatra jednim od najjačih pokretača digitalnog uspjeha tvrtke.

Je li teško uskladiti svoj full-time posao i rad za svoje klijente? Kako se organiziraš?

Dobrom organizacijom i podrškom bliskih ljudi, relativno uspješno mogu uskladiti obveze majčinstva, full time posla i obrta.
Ponekad se dogode i nepredviđene situacije tako da znam imati manjih poteškoća s primjerice zadanim rokovima, ali to ne bude puno duže od planiranog.
No, često zaboravim na to da i meni treba odmor, pa i godišnji odmor bude na kraju radni…

Da, dobro je poznato da je poduzetnicama teško istinski odmarati. Kako se ti nosiš s time?

Moram priznat da prije nisam mogla razumijeti kako netko stalno razmišlja o poslu, kako posao nosi kući i slično, ali evo danas to razumijem. Događaju mi se iste stvari.
Trenutno sam na godišnjem na full part poslu, no u obrtu nisam. Odnosno dostupna sam za hitne situacije i skratila sam si godišnji za tjedan dana.

Jesi li imala podršku okoline kad si odlučila postati poduzetnica? Je li tvoj poslodavac imao primjedbe na otvaranje obrta?

Uz supruga, najveća podrška na mome putu prema poduzetništvu su mi bile moja mentorica i Marina Biljak, koja je začetnica spomenute Facebook grupe, a s kojom me veže dugogodišnje prijateljstvo. Kad mislim da ne mogu, oni su tu.
Što se tiče samog poslodavca, nismo zapravo nikad imali formalni razgovor u vezi toga..

Kako si došla do prvih klijenata?

Moja prva klijentica je bila upravo moja mentorica. Toliko je bila oduševljena mojom sposobnošću brzog učenja i odrađivanja potrebnih zadataka, da me je odlučila zaposliti.
Na početku poslovanja sam se prijavljivala na mnoge platforme za freelancere poput UPWORK-a te ostvarila suradnje i reference koje traju i dan danas.
Kako već imam veliki broj suradnji i zadovoljnih klijenata iza sebe, većina sadašnjih klijenata dolazi preko preporuke.

S kojim se izazovima u poslu najčešće suočavaš?

Kako i sama radim web stranice, smatram da su dobro postavljeni temelji ključni za uspjeh na Google tražilici. U konačnici olakšavaju i daljnju izgradnju SEO optimizacije.

Kada stranica nije dobro postavljena u startu, to znači da nedostaju ključni elementi na stranici. Najčešće greške na stranicama kod nas u Hrvatskoj budu sporo učitavanje, krivo korištenje naslova te pogrešan odabir internih poveznica/linkova.

Velike agencije mogu istovremeno pružati razne usluge poput Google Adsa, pisanja sadržaja, kreiranja newslettera, izrade web stranica… Međutim, kad si one (wo)man show, onda je itekako teško napraviti sve potrebne mjere. Tada je vrlo bitno odrediti prioritete i razmisliti o suradnji s drugim stručnjacima poput developera ili copywriter-a.

Imaš li kakve zanimljive planove za budućnost koje bi htjela podijeliti s nama?

U skorašnje vrijeme planiram nastavak održavanja individualnih i grupnih radionica za “Pisanje bloga po SEO pravilima”. Također, željela bih jednog dana ponuditi kompletan program za sve one koje žele učiti o SEO-u, a vjerujem da ih ima mnogo.

Što bi voljela poručiti ženama koje tek kreću u poduzetništvo?

Ako razmišljate jednog dana biti sama svoja šefica, imate podršku okoline i želite odgovarati samo sebi, usudite se. Nije sve med i mlijeko, postoje i prednosti i nedostatci poduzetništva, no ako ne probate, nećete znati jeli to za vas ili nije.

You may also like

Leave a Comment

* By using this form you agree with the storage and handling of your data by this website.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More