Što publika zapravo želi dobiti od nas?

I kako im to možemo osigurati?

by Maja Barišić
28 views

Svatko tko je barem jednom trebao održati webinar ili izlaganje pred većom ili manjom grupom sigurno se pitao: Što ću im reći da im bude korisno?

I istina je, publika želi čuti nešto novo i korisno ili barem zanimljivo. Moj govor, moje predavanje mora imati neki cilj. To je prvo pitanje koje si moramo postaviti prije nego što krenemo slagati govor i pripremati izlaganje – koja je tema i koji je moj cilj?

Međutim, to nije najvažnija stvar. Naši slušatelji žele dobiti od nas još nešto osim korisnih informacija i našega znanja, a to je – poštovanje.

Kako ja kao predavač i govornik mogu svojoj publici pokazati poštovanje?

Za početak – svatko tko se prijavio na moj webinar, predavanje ili sa mnom zakazao sastanak, mora na vrijeme dobiti informaciju o točnom početku i mjestu održavanja – ili ako je riječ o online događaju – dobiti na vrijeme poveznicu. Ako je riječ o događaju uživo, a riječ je zgradi ili većem poslovnom prostoru, nije dovoljno poslati samo točnu adresu – potrebno je poslati i točan kat i broj stana ili ureda u kojem se nalazimo. Poželjno je poslati i situaciju s parkingom i javiti mogu li sudionici u blizini očekivati prostor za parking ili ne, kako bi na vrijeme znali s čime mogu računati.

Slanje početka i mjesta događanja na vrijeme znači ove informacije potvrditi sudionicima minimalno tjedan dana unaprijed – svi imaju svoje obaveze, privatne i poslovne rasporede koje usklađuju, ne samo mi. 😊

Ako ste mijenjali adresu poslovanja, provjeri što kaže Google – zna se dogoditi da Google lokacija vodi na jednu lokaciju, a Vi ste vjerojatno na drugoj – adresa u potpisu e-maila kojim ste se dogovarali ne znači da su svi vidjeli tu informaciju.

Osim ako se nešto zaista hitno nije dogodilo što nas sprječava u dolasku, ne odgađamo izlaganje i ne mijenjamo termin. Ljudi su izdvojili svoje vrijeme kako bi nas slušali, kako bi od nas učili – i na taj su način oni nama pokazali poštovanje. Zato je izuzetno bitno da im ga vratimo i poštujemo njihovo vrijeme.

Nedovoljna priprema ili manjak samopouzdanja taj dan nisu razlog za odgodu.

Sama priprema već pokazuje publici poštovanje – moram znati što ću reći, koliko će trajati moje izlaganje, imati spremnu interakciju i vježbe ako je riječ o radionici na kojoj sudjeluju i polaznici. Isto tako moram imati spremne i materijale koje ću im dati, a sve što im obećam, moram im i naknadno poslati. Prava priprema kaže da za svaku situaciju koja može poći po krivu – imam plan B, koji u tom trenutku mogu izvesti i koji će mojim slušateljima dati podjednako vrijedan sadržaj.

Publika je uglavnom blagonaklona ako na nama vidi tremu, ali ako mislimo da će nam oprostiti koju pogrešku jer smo im rekli da se ”nismo baš pripremili”, neće to objeručke prihvatiti. To je kao da pozovemo goste na večeru, a onda im kažemo da nismo baš stigli nešto pripremiti za jesti – i ostavimo ih gladnima. 😊

Ako ćeš stati pred njih, pripremi se. Ako se ne osjećaš dovoljno spremno, snađi se. Samo im nemoj to govoriti. Uglavnom ispadne i bolje nego što smo očekivali. 😊

Još jedna vrlo bitna stavka je odgovaranje na pitanja. Svako pitanje koje je postavljeno – za vrijeme izlaganja, na chatu, nakon izlaganja uživo ili mailom – mora dobiti odgovor. Samo tako sudionici imaju dojam da su zaista viđeni i im je drago što su prisutni i što su nas slušali.

Za kraj, naravno, nemoj kasniti, a svojim sudionicima i sebi odmah olakšaj stvaranjem dobre atmosfere. 😊

You may also like

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More