U posljednjih nekoliko tjedana kroz besplatni mentorski ciklus “Kome i za što da te preporučim?” razgovarala sam s dvadesetak sjajnih poduzetnica iz Be Your Own Boss zajednice. I iako su njihove usluge, osobnosti i poduzetničke priče bile različite, gotovo sve ih je povezivao otpor prema prodaji.
Neke su rekle da se ne znaju “prodati”, neke da im prodaja zvuči “nametljivo”, a neke su priznale da osjećaju nelagodu čim trebaju govoriti o cijeni ili vrijednosti onoga što nude.

Zato želim podijeliti četiri savjeta iskusnih poduzetnika koji su nam pomogli da drugačije razmišljamo o prodaji. Nisu to marketinški trikovi. Nisu propisane norme. Ovo su smjernice koje pomažu da prodaja postane prirodan nastavak poduzetničke misije, a ne nešto što “moraš” raditi da bi preživjela.
Ne “prodaješ sebe”. Pokazuješ što se mijenja kad ljudi rade s tobom.
Jedno od prvih pitanja u programu bilo je: “Kome i za što da te preporučim?”
Odgovor na to pitanje rijetko je bio: “Za ovu uslugu ili taj proizvod.” Češće je bio: “Za podršku kad zapne.” “Za ideje koje pokreću.” “Za energiju koja podigne tim.”
To je upravo to: ne prodajemo alat. Prodajemo promjenu koju on donosi.
Ljudi ne kupuju tvoju uslugu ili vrijeme. Oni kupuju osjećaj sigurnosti.
Puno puta smo u mentorskim sesijama pričale o tome kako ljudi “ne kliknu” odmah, jer im treba vrijeme da ti povjeruju. Povjerenje se ne stvara popustima, već pokazivanjem tko si, kako razmišljaš i kako pomažeš i kad ti ne plate.
To ne znači da se moraš iscrpljivati! To znači da gradiš odnos, a ne samo prodajni lijevak.
Tvoja misija je jača od bilo kojeg oglasa.
Kad znaš zašto to radiš i kad to znaš jasno reći – ljudi te žele podržati.
Na sesijama sam primijetila da najviše interesa nastaje kad poduzetnice pričaju s iskrom u oku: o tome zašto su pokrenule biznis, kome žele pomoći, što im je u životu važno.
Kad se prestane pričati “prodajnim jezikom”, a krene iz srca – prodaja se događa prirodno.
Ako želiš da te preporučim – daj mi priču, ne samo informaciju.
Baš zato sam kroz mentorski program stalno pitala: “Imaš li primjer? Konkretno? Zamisli da me netko pita zašto da radi s tobom: što da mu kažem?”
Brojke su dobre. Ali ono što ljude najviše pokrene je:
👉 “Zahvaljujući njoj sam se nakon porodiljnog vratila s idejom i odmah krenula.”
👉 “Onaj razgovor s njom mi je bio prekretnica. Samo 45 minuta, ali mi je sve sjelo.”
Tko ima priču – ima preporuku.
Ako se i ti osjećaš kao da nisi “rođena za prodaju”, znaj da nisi sama. I znaj da ne moraš mijenjati svoju osobnost da bi bila uspješna poduzetnica. Možda samo trebaš drugačiji pogled na prodaju.
Jer prodaja nije prodavanje sebe. Prodaja je poziv u tvoj svijet, u tvoju viziju.
A kad znaš kome i za što da te preporučim – onda više ne prodaješ. Samo pozivaš ljude da ti se pridruže.
Na kraju, moram dodati i poziv svim bossicama – da mi preporuče sve što je vrijedno, i da MENE preporuče svima za koje misle da im mogu biti korisna kao mentorica.