Što sam naučila kroz moj mentorski program “Kome i za što da te preporučim”

by Nela Kačmarčik-Maduna
13 views

U posljednjih nekoliko tjedana kroz besplatni mentorski ciklus “Kome i za što da te preporučim?” razgovarala sam s dvadesetak sjajnih poduzetnica iz Be Your Own Boss zajednice. I iako su njihove usluge, osobnosti i poduzetničke priče bile različite, gotovo sve ih je povezivao otpor prema prodaji.

Neke su rekle da se ne znaju “prodati”, neke da im prodaja zvuči “nametljivo”, a neke su priznale da osjećaju nelagodu čim trebaju govoriti o cijeni ili vrijednosti onoga što nude.

Zato želim podijeliti četiri savjeta iskusnih poduzetnika koji su nam pomogli da drugačije razmišljamo o prodaji. Nisu to marketinški trikovi. Nisu propisane norme. Ovo su smjernice koje pomažu da prodaja postane prirodan nastavak poduzetničke misije, a ne nešto što “moraš” raditi da bi preživjela.

Ne “prodaješ sebe”. Pokazuješ što se mijenja kad ljudi rade s tobom.

Jedno od prvih pitanja u programu bilo je: “Kome i za što da te preporučim?”

Odgovor na to pitanje rijetko je bio: “Za ovu uslugu ili taj proizvod.” Češće je bio: “Za podršku kad zapne.” “Za ideje koje pokreću.” “Za energiju koja podigne tim.”

To je upravo to: ne prodajemo alat. Prodajemo promjenu koju on donosi.

Ljudi ne kupuju tvoju uslugu ili vrijeme. Oni kupuju osjećaj sigurnosti.

Puno puta smo u mentorskim sesijama pričale o tome kako ljudi “ne kliknu” odmah, jer im treba vrijeme da ti povjeruju. Povjerenje se ne stvara popustima, već pokazivanjem tko si, kako razmišljaš i kako pomažeš i kad ti ne plate.

To ne znači da se moraš iscrpljivati! To znači da gradiš odnos, a ne samo prodajni lijevak.

Tvoja misija je jača od bilo kojeg oglasa.

Kad znaš zašto to radiš i kad to znaš jasno reći – ljudi te žele podržati.

Na sesijama sam primijetila da najviše interesa nastaje kad poduzetnice pričaju s iskrom u oku: o tome zašto su pokrenule biznis, kome žele pomoći, što im je u životu važno.

Kad se prestane pričati “prodajnim jezikom”, a krene iz srca – prodaja se događa prirodno.

Ako želiš da te preporučim – daj mi priču, ne samo informaciju.

Baš zato sam kroz mentorski program stalno pitala: “Imaš li primjer? Konkretno? Zamisli da me netko pita zašto da radi s tobom:  što da mu kažem?”

Brojke su dobre. Ali ono što ljude najviše pokrene je:

👉 “Zahvaljujući njoj sam se nakon porodiljnog vratila s idejom i odmah krenula.”

👉 “Onaj razgovor s njom mi je bio prekretnica. Samo 45 minuta, ali mi je sve sjelo.”

Tko ima priču – ima preporuku.

Ako se i ti osjećaš kao da nisi “rođena za prodaju”, znaj da nisi sama. I znaj da ne moraš mijenjati svoju osobnost da bi bila uspješna poduzetnica. Možda samo trebaš drugačiji pogled na prodaju.

Jer prodaja nije prodavanje sebe. Prodaja je poziv u tvoj svijet, u tvoju viziju.

A kad znaš kome i za što da te preporučim – onda više ne prodaješ. Samo pozivaš ljude da ti se pridruže.

Na kraju, moram dodati i poziv svim bossicama – da mi preporuče sve što je vrijedno, i da MENE preporuče svima za koje misle da im mogu biti korisna kao mentorica.

You may also like

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More