Pozdrav svima, ja sam Maja Barišić. Po struci sam kroatistica i fonetičarka. Oduvijek sam znala da želim predavati i još sam kao mala nosila krede iz škole kući i pisala po ormaru, igrala se učiteljice. Pisanje po ormaru se baš i nije svidjelo mojoj mami. 🙂 Isto tako volim spajati različite dijelove svojih struka pa sam umjesto u školu otišla u – poduzetnike.
Danas predajem hrvatski jezik djeci, radim grupne edukacije za djecu i odrasle. Odraslima pomažem u pripremama za sve vrste javnih nastupa – od pregovora, sastanaka, prezentacija, nastupa za medije, konferencije, panele, pitcheve… Veseli me vidjeti kada moji klijenti rasture javni nastup neovisno o tome s koje su točke krenuli – od ”izlažem svaki dan, samo trebam malo vježbe” do ”bježim od govora pred drugima”.
Jako volim hrvatski jezik, posebno područje dijalektologije, što je i tema mojega doktorskog studija.
Spojila si kroatistiku i fonetiku na jedan zanimljiv način. Što te najviše privlači u javnom nastupu i poslovnoj komunikaciji?
Ovaj posao jako volim zbog toga što me veseli vidjeti oduševljenje drugih kada shvate da svatko (pa čak i oni s najvećom tremom :)) mogu biti samopouzdani i uspješni u nastupanju pred drugima. S druge strane, na to kako će nas drugi doživjeti utječe i naša retorička, ali i jezična, elegancija pa radimo na svim dijelovima nastupanja i komunikacije.
Kako radiš s djecom u debatnom klubu? Što te najviše veseli u radu s mlađim generacijama?
Djeca se danas najviše bore s tim kako će ih drugi doživjeti, pa im često zna nedostajati samopouzdanja u iznošenju vlastitih ideja i misli. Zato im u radu s njima, unatoč jasnoj strukturi i cilju, volim dati slobodu da izraze svoje mišljenje i budu svoji. Struktura debate, ali i pripreme za nju, uvijek je takva da svatko ima dovoljno prostora izraziti se. Od same debate važnije je naučiti kako se jasno izraziti, kritički promišljati, izboriti se za sebe i svoj stav, ne povući se u sebe i shvatiti da postoji i drugačije mišljenje od našega – na nama je da procijenimo slažemo li se s njima ili ipak ne, ali da ih pritom poštujemo. To je nešto što je i nama odraslima katkad teško. 🙂
Kakav je izazov rada s ljudima 1:1 u javnom nastupu u usporedbi s grupnim radionicama?
Grupne radionice bolji su format za one koji žele usavršavati svoje nastupanje pred drugima i rješavati se treme pred većom skupinom ljudi ili pak naučiti kako veći broj ljudi razmišlja kada imamo radionice argumentacije. Za vježbe brainstorminga i aktivnog slušanja uvijek je bolji veći broj ljudi. Ipak, rad 1:1 omogućava rad na konkretnijim primjerima ili za točno određenu situaciju za koju se osoba priprema (pregovori, prezentacija, panel, govor, nastup u medijima…). Na takvom se satu ni ja kao predavač ne mogu ”sakriti” pa i ja rastem skupa s klijentima. Volim smišljati uvijek nove teme i primjere, pogotovo kada radimo dulje pa imamo slobodu proći i više tema.
Što bi savjetovala osobi koja želi unaprijediti svoje prezentacijske i komunikacijske vještine?
Jasno slušaj koja je poruka iza poruke koju ti netko šalje i bit će ti lakše odgovoriti na sva njihova pitanja – čak i kada nema pitanja. 🙂
Nemoj se bojati izaći iz svoje komfor zone – samo iskustvom možemo napredovati. Nemoj se bojati ni neuspjeha – iz njih jedino i učimo. Nakon toga treba skupiti snage i pojaviti se ponovno – bolji. 🙂 To mogu samo radom na sebi i upornošću.
Što smatraš najvažnijim u održavanju kvalitetne komunikacije, bilo privatno ili profesionalno?
Slušanje i praćenje interesa iza poruke koju mi netko šalje. Zašto mi je netko nešto rekao, a ne kako mi je to rekao.
Koje ti osobine najviše pomažu u tvojem poslu?
Vjerujem da mi kreativnost i snalaženje u danom trenutku uvelike pomažu, pogotovo kada nešto treba objasniti na drugačiji način ili kada smišljam praktični dio edukacije. Volim i što me drugi prepoznaju kao toplu i duhovitu osobu jer i sama volim ići na edukacije koje spajaju učenje i zabavu – smatram da se tako lakše uči. 🙂
Kako izgleda tvoj radni dan i kako balansiraš sve svoje “uloge”?
Moj radni dan obično započne pripremom za taj dan – priprema materijala za grupnu edukaciju, priprema tema za poduke 1:1. Nakon toga odgovorim na poruke i uvijek se trudim ostaviti malo vremena za kreativni dio rada – smišljanje novih radionica, edukacija i tema za newsletter. Do kraja dan uvijek imam 2-3 poduke 1:1, a dvaput tjedno imam i grupnu edukaciju.
S kojim si izazovima susrela kao poduzetnica i kako si ih savladala?
Najveći mi je izazov bio upravljanje vremenom. Odjednom sam se našla u ulozi osobe iz marketinga, računovodstva, prodaje i edukacije. Međutim, odlučila sam jedan dan u tjednu ili barem veći dio toga dana posvetiti se upravo tim tehničkim stvarima kako ono što najviše volim raditi – predavati, ne bi zbog toga patilo.
Naravno, rad s različitim ljudima sam po sebi je izazov, ali na taj način rastem i ja i širim svoje interese i znanja. 🙂
Zaseban je izazov i izgradnja povjerenja i klijenata kada krećeš od nule, pogotovo zato što je moj proizvod posebna vrsta edukacije i ljudi znaju misliti ”ne treba mi to”, međutim od onih koji su prepoznali vrijednost proizvoda počela se širiti preporuka i sve više ljudi prepoznaje važnost ovakve vrste edukacije.
Na koji način pratiš razvoj svoje struke i usavršavaš se?
Uvijek gledam koja je dodatna edukacija koju mogu završiti, a kojom onda mogu proširiti i znanje svojih klijenata. Isto tako i ja gledajući druge predavače učim od njih, pratim što mi se svidjelo i što bih i ja voljela imati kao predavač. Upisala sam i doktorat iz Povijesti i dijalektologije hrvatskoga jezika pa se nadam i sve većem broju projekata na tom području.
I za kraj, gdje te mogu pronaći osobe zainteresirane za tvoje usluge?
Zainteresirani me mogu naći na Instagramu pod @barisicm_, ili se javiti na mail barisicmajam@gmail.com.