Interpersonalna komunikacija – 3 načina kako je unaprijediti

by Branka Juroš
komunikacija

Koliko nas uopće razmislja o komunikaciji kao vještini koja nam pomaže u svakodnevnici?

Komunikacija je još jedna u nizu vještina za koju nam nikad nisu rekli da je vještina. Odrastali smo podrazumjevajući je i lupili glavom u zid zbog toga, više puta.

Koje su to situacije?

Naprimjer, šef vam kaže da je potrebno ostati dulje na poslu, bez dodatnog objašnjenja. Klijent od vas traži više od dogovorenog. Kćer vam ponovno dolazi kući sa opaskom o neimanju zadaće. Muž nije bio u nabavci jer je mislio da ćete to vi odraditi.

Zajednička točka svim nabrojanim situacijama je nerazumjevanje, nedovoljna komunikacija kao i to da su sve navedene stuacije dio svakodnevnice.

Šef vam možda nije dovoljno dobro komunicirao zadatke koje očekuje od vas da odradite. Klijent je možda kod dogovora podrazumjevao poslove koje nije specifično naveo. Kćer se možda boji pitati pojašnjenje o zadacima koje ne zna riješiti. Muž je moguće prečuo kada ste ga zamolili da obavi kupnju.

Interpersonalna komunikacija – U nastavku su 3 jednostavna načina kako da je unaprijedite.

1. Slušajte.

Slušanje se čini jednostavno, ali postoji nekoliko situacija kod kojih se može dogoditi distrakcije kod slušanja, to može biti govor tijela sugovornika ili ton kojim govori i tako se izgubi sadržaj.

Aktivno slušanje pomaže vam preuzeti odgovornost za razumjevanje onoga što sugovornik govori ili misli.

Primjer: ako netko govori pretiho, pomislit ćete da ne govori ništa važno i prečuti. Ako netko u prostoriju ulazi sa prjetećim stavom, sigurno je da ćete se „braniti“ prije nego progovori. Što se aktivnog slušanja tiče, dobar primjer su pretplate za npr. Tele operatera na daljinu. Novi pretplatnici često ˇprečuju“ dodatne obaveze što kasnije rezultira prigovorima i lošim iskustvom generalno.

2. Objasnite.

Ne podrazumjevajte, točno definirajte što očekujete i zašto, kao i što točno možete vi napraviti u određenoj situaciji. Ako je potrebno, definirajte i koje poslove očekujete da drugi odrade i kako.

Kćeri objasnite da ako nije sigurna o tome zna li sama rješiti zadatke, da dodatno pojašnjenje zatraži odmah kod profesorice ili zamoli vas da joj pomognete. Komunicirajte i da je zadaća njena, a ne vaša odgovornost i kao takvu je treba ispoštovati ili barem naći način da je ispoštuje iako joj npr.  zadaci nisu jasni.

3. Postavljajte pitanja.

Ako vam situacija koja traži vašu reakciju nije dovoljno jasna, a kako biste dobili što širu sliku, postavljajte dodatna pitanja. Kada imate širu sliku, postoji mogućnost da ćete promjeniti mišljenje ili naći bolje rješenje od ponuđenog.

Postavljanje pitanja je iznimno bitno jer vam dodatne informacije pomažu da bolje shvatite situaciju. Nadovezuje se na prva dva alata. Postavljanjem pitanja i slušanjem odgovora, ponovno vidite širu sliku, a lakše opažate i moguće nesporazume.

Kod iznimno zahtjevnih situacija ili važnih poslovnih razgovora dodatni alat –  priprema.

Pripremite pitanja, predviđajte moguće odgovore, a time i moguće ishode. Ovo je jako bitno u poslovnim razgovorima. Kada se pripremite na većinu mogućih ishoda, vjerojatnost je da ćete biti opušteniji, prisutniji i spontanij u razgovoru, a samim time i bliže željenom ishodu.

Primjer je intervju za posao. Ako niste proučili tvrtku na čiji ste oglas poslali CV i molbu ili pitanja koje bi mogli postaviti sukladno složenosti radnog mjesta, moguće da ćete dati nepromišljen odgovor na pitanje tipa „gdje se vidite za 5 godina“ i „zašto ste se prijavili na to i to radno mjesto“. Iako se nadam da pitanja u toj formi poslodavci više ne postavljaju.

Na jednom razgovoru za posao sam „kiksala“ jer nisam znala objasniti zašto bi otišla iz radne okoline koja mi odgovara. Uvijek se osjete iskrenost i namjera u tonu i odgovoru (čak i preko Zooma). Zapravo, sviđali su mi se uvjeti u toj tvrtci, a posao mi je nudio više fleksibilnosti i bolju plaću, ali, zbilja sam uživala s ekipom na „starom poslu“ i to se osjetilo kroz komunikaciju samo zato što na to pitanje nisam bila pripremljena.

Slušajte, pitajte, objasnite, pripremite se po potrebi i bilježite svaki pa i najmanji napredak koji ste postigli unapređenjem komunikacijskih vještina.

Svidio vam se Brankin tekst i naučili ste nešto više o tome što je interpersonalna komunikacija i kako je unaprijediti? Pročitajte i što je Branka pisala o tome kako dobro organizirati vrijeme.

You may also like

Leave a Comment

* By using this form you agree with the storage and handling of your data by this website.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More