Kako dobro organizirati vrijeme

by Branka Juroš
dobro organizirati vrijeme

Mnogim zaposlenim ženama, koje ujedno imaju i druge životne uloge (studentice, poduzetnice, mame, itd.) pitanje organizacije vremena ostaje neriješeno ili loše riješeno. I tako su vječno u problemu neodrađenih obaveza i manjka vremena. 

Glavni razlog je taj što nam nitko nije rekao da je time management vještina koja se uči.

Postoje  osmišljene tehnike i alati koji vam mogu pomoći dobro organizirati vrijeme.

1. Planirajte.

Planirajte i vrijeme za planiranje. Upišite i sitnice za koje smatrate da su nebitne, iako mislite da se podrazumjevaju.

Trik koji “pali “je da na večer ili rano u jutro isplanirate naredni dan.

Pritom se možete voditi tablicom:

 HITNONIJE HITNO
VAŽNOPri vrhu listePri vrhu liste
NIJE VAŽNOUklopiti u rasporedPo mogućnosti izbjeći

Npr., upaliti perilicu rublja je bitno ali ne i hitno, to uvrstite u dio dana kada vas obaveze manje pritišću.

Kada odredite prioritete za naredni dan, plan nadograđujete prema životnom ritmu i prilagođavate potrebama.

Prije planiranja odredite koje aktivnosti su bitne, a skrivene su u “nemam vremena”.

Npr., vježbanje, čitanje, meditacija, prvo ih uplanirajte u dnevni ritam, a kada ih “ubacite“ u dan, čak I na 10 minuta, lakše ćete kasnije naći dodatno vrijeme za aktivnost koju ste već uvrstili u rutinu.

Odličan primjer je planirianje odlaska u teretanu, otprilike 3 puta tjedno po cca 45 minuta. Bez uračunatog vremena utrošenog na putovanje do teretane i priprema za vježbanje, u već pretrpanom rasporedu, ovo jednostavno zvuči kao unaprijed odgođeno. I tako prođu I godine dok se ne desi. Međutim, ako uplanirate vježbanje doma po 20 min dnevno, lakše ćete odraditi zadano, tj. pronaći ćete to vrijeme i u konačnici ostvariti benefite iz aktivnosti koji su vam važne.

2. Probudite se sat, dva ranije u jutro.

Ovo zvuči gore od reklame za Persil, ranije ustajanje znači više vremena, posebno ako znamo kako ga iskoristiti. U tih sat, dva ranije, jednostavno dopustite sebi da u miru zakoračite u dan, bez buke I stresa. Preporučam knjigu Budni u 5.

Primjer: ujutro sam ustajala oko 5, 5:20 i prije polaska na posao odvježbala 20 minuta, popila kavu pripremajući se za ostatak dana, napravila doručak i spremila se za posao. Time sam “stvorila” vrijeme za navike koje su meni bitne. Njegovala ritual zbog kojeg sam opušteno, bez grča u želucu, kretala u dan, a popodne sam stigla obaviti sitnice i posvetiti se ukućanima.

3. Kada radite, radite 100 posto, kada odmarate, odmarajte 100 posto.

Najbolji savjet koji sam ikad dobila je da kada radite, radite 100 posto, a kada odmarate, odmarajte 100 posto. Ovo je moguće ako uvrstite planiranje unaprijed i tako izbjegnete košmar u glavi i brigu jeste li ili niste nešto odradili. Ovdje pomaže korištenje Google kalendara i podsjetnika.

4. Pišite.

Pišite ciljeve, planove, pišite ideje, razradite ih na papiru. Tako isključujete mogućnost da ostanu nerealizirane.

Osim ako vi odlučite da ih ne želite realizirati.

5.  Zaboravite multitasking i  vježbajte fokus.

Posvećenost jednom zadatku garantira kvalitetnije obavljanje istog, a u konačnici i kraće traje.

Pomaže ako svoje poslove podjelite u blokove po 25 minuta, znači 25 minuta radite na zadatku, a 5 minuta odmarate (tzv. Tehnika rajčica).

Za bolji fokus potrebno je isključiti nofitikacije na mobitelu.

Limitirajte vrijeme provedeno na društvenim mrežama. U postavkama Facebooka I Instagrama postoji opcija kojom ograničujete vrijeme koje želite provesti online. Namjestite je i na više vremena nego što ste procjenili da dnevno provodite na mreži, iznenaditi će vas kad već prvi dan zazvoni podsjetnik o prekoračenju.

6. Planirajte obroke unaprijed.

Na temelju planiranog jelovnika, vaš će špeceraj trajati kraće i nećete svaki dan morati donositi odluke o tome sto ćete jesti/kuhati, čime ponovno “dobivate” još vremena za aktivnosti koje vas vesele. Ili ne vesele, ali su se nametnule u dnevni ritam.

Za usvajanje nove navike potreban je 21 dan.

Za kraj, navedene tehnike i alati dokazali su djelotvornost ali samo ako ih primjenite. Da biste ih primjenili, potrebno je odgovoriti na pitanje zašto:

– Zašto bih se ustala u 5 ujutro?

– Zašto pišem  to-do listu?

Jer kad znate zašto nešto radite, tj. vidite dobit za sebe, lakše ćete usvajati navike, a tada ćete bez problema dobro organizirati vrijeme!


Jeste li dobile neku ideju kako dobro organizirati vrijeme?
Pročitajte i tekst naše Anamarije o tome kako se organizirati radeći dva posla!

You may also like

1 comment

ANĐELA RADOVIĆ June 7, 2022 - 12:48 pm

PLEASE HELP ME WITH MY FREE TIME ORGANIZATION.

Reply

Leave a Comment

* By using this form you agree with the storage and handling of your data by this website.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More