izabela laura

Izabela Laura: Smatram da naš najveći protivnik ili saveznik u ringu života jesmo mi sami

by Vaše Priče
491 views

Pozdrav Izabela, možeš li nam se ukratko predstaviti!

Moje ime je Izabela Laura, poduzetnica sam i bavim se izgradnjom brendova, kako brendova svojih klijenata tako i onih vlastitih. U biznisu sam već skoro četiri divne, izazovne, bogate, iscrpne, a prije svega transformirajuće godine.

Od malih nogu sam razmišljala i djelovala poduzetnički. Od brojnih „trgovina“ koje pokretala kao djevojčica do digitalne platforme koju sam s kolegama razvila na fakultetu, a kroz koju sam uvijek htjela spojiti „kreativno s praktičnim“.

No do 2019. nisam znala da se „posao“, koji bi mi mogao dati širine i mogućnosti koje sam trebala da zasjam, zove poduzetništvo. Niti da bi to mogla biti opcija za nekoga poput mene tko u tom trenutku nije imao nikakva vlastita sredstva. A niti znanja o biznisu kao takvom.

Ali nešto u meni je osjećalo da je to put kojim trebam krenuti. Ne mogu opisati koliko sve ostale alternative, postojeće strukture i okviri rada koji su mi se nudili nisu bili dostatni. Koje grozne osjećaje i tjelesne reakcije su u meni izazivali.

Istovremeno, u meni je kolala ogromna energija dovoljna snažna da pomiče planine ili ih pak ruši.

Imala sam izbor, okrenuti svoj brod u smjeru nepoznatog oceana na kojem pojma nema što me čeka, ili se razbiti u ledenjak preda mnom. Odabrala sam ovo prvo.

Prije poduzetništva većinu sam vremena provela kao freelancerica. Radila sam najviše u medijima i to u raznim vrstama medija, od malih, nezavisnih portala, preko televizije do poznatih časopisa poput Cosmopolitana i Playboya. Volontirala sam u području audiovizualne produkcije, s povremenim izletima u PR svijet. Od studija i visokih škola, završila sam Komparativnu književnost, Fitness učilište i PR management, sve u Zagrebu.

Jesi li imala podršku okoline kad si odlučila postati poduzetnica? Što ti je bilo najteže?

Imala sam podršku, ali imala sam i sumnju. I puno, puno straha.

Strah je jedna vrlo nezgodna, paralizirajuća emocija. Evolucijski gledano, ima svoju svrhu – da nas zaštiti od potencijalne opasnosti. Međutim, često se dogodi da u sebi imamo strahove koji uopće nisu naši. Strahove naših roditelja, partnera, bliže okoline. I naše vlastite koji kažu, radije se drži sigurnoga.

Strah je emocija koju ne treba zanemariti i koju treba poštovati. Ponekad nam može spasiti život.

No isto tako, ne treba joj se u potpunosti predati. Za mene je ključno bilo razlučiti koji strah je moj, koji je tuđi. Koji je tu da me štiti, a koji me koči da postanem ono što trebam biti.

To nije lagano, nije ugodno, zahtijeva određeni napor i traje.

 Ali jedino tako možemo otkriti što to MI želimo i početi vjerovati sebi, unatoč svoj buci sa strane i okolnostima koje nam možda nikako ne idu u prilog.

Primjera radi, kad sam pokretala posao živjela sam u maloj sobi roditeljskog doma,  nakon teškog prekida, iznimno narušenog zdravlja i uz ostatke studentskih dugova.

Nisam imala safety net ispod sebe. Znala sam da, ako želim nešto bolje, nešto drugačije od onoga što mi se nudi, to moram sama stvoriti.

Poput Rockya, i ja smatram da naš najveći protivnik ili saveznik u ringu života jesmo mi sami.


Što te inspiriralo ili potaklo da pokreneš svoj posao?

Želja da ja budem ta koja će imati konce u rukama odnosno – sama svoja šefica i u jednakoj mjeri želja da stvorim nešto svoje. Što točno želim stvoriti nisam znala u trenutku kada sam pokretala posao.

No, duboko u sebi znala da je to jedini put za mene koji mi može omogućiti da otkrijem kako da svoje potencijale pretvorim u vrijednost za druge. I ostvarim sebe, pronađem mir i sreću, što se u tom trenutku činilo miljama daleko.


Što bi rekla da te izdvaja od konkurencije?

Jedinstvena osobnost i pristup radu koji se ogledaju u kombinaciji strastvenosti, temeljitosti, pouzdanosti i prije svega – iskrenosti.


Kako si privukla prve klijente?

Opet bih rekla, svojom osobnošću, upornošću i pristupom radu koji je davao dobre rezultate i bio poprilično upečatljiv.

Prvi klijent mi je bio mali filmski festival u Betini na otoku Murteru, gdje sam upoznala i kazališnog redatelja koji me ubrzo nakon festivala, vidjevši kako radim, angažirao. Imala sam i medije za koje sam pisala, a onda sam, taman prije korone uspostavila lijepu suradnju s klijentima iz Danske.

Korona je promijenila sve, no nije sve bilo loše. Tada sam dublje ušla u područje brendiranja i content writinga što će mi postati glavne okosnice posla, ali i područje u kojem se vidim puno više nego u PR-u s kojim sam krenula.


S kojim se izazovima u poslu najčešće suočavaš? Misliš li da je ženama teže u ovom poduzetničkom svijetu nego muškarcima?

Bit ću iskrena i reći da nisam često osjetila razliku u pristupu klijenata s obzirom na to da sam žena. No jesam s nekim suradnicima. Rekla bih da postoje ljudi koji imaju problema sa ženama u poslovnom svijetu, pogotovo ženama koje imaju izražene dominantne crte, više prodornosti u sebi. Ženama koje postavljaju svoje uvjete.

Moja poruka svim ženama koje se u tome pronalaze: sjajite svojim punim sjajem. Zbog nikoga se nemojte smanjivati, zbog nikoga se nemojte stišavati. Ništa i nitko nije vrijedno toga.

Što se tiče izazova, najviše sam ih imala sama sa sobom. Kada sam ja iznutra složena, kada znam tko sam, prema čemu i zašto idem, sama realizacija i ostvarivanje cilja je lakši dio posla.

Zato sam presretna i iznimno, iznimno zahvalna što sam dio programa BOND2 koji pruža mentorsku podršku poduzetnicima. Radim sa svojom divnom mentoricom Andrejom Rambrot Malenicom, s kojom sam i započela poduzetničko putovanje.

Možda zato što sam i tek sad zrela za to, ali napokon, u 32 godine svog života imam osjećaj da sam složila svoje interese i potencijale u konkretna područja i izvedive projekte.

Projekte i područja rada kroz koje ću dati najbolje od sebe drugima, ali i ostvariti sebe te imati mogućnost napokon disati.


Kakvo je tvoje dosadašnje iskustvo kao poduzetnica?

Iako je moje tijelo to odavno znalo, tek je nedavno moja glava prihvatila činjenicu da je poduzetništvo moj put, čime se god bavila.

Spoznaja koja mi je otklonila pritisak i širom otvorila nove prozore je ta da ono što ja želim raditi u životu jest otkrivati i stvarati vrijednosti koje će pronaći svoje mjesto na tržištu. Po mogućnosti imati i dobar utjecaj na zajednicu.

Druga bitna spoznaja bila je ta da ja sigurnost pronalazim u radu za sebe. Jer, sebe poznajem, na sebi radim i sebi vjerujem. Ako će se tko pobrinuti za mene, onda ću to biti ja.

Ono što ne volim i što me ljuti, a što često viđam na internetu, pogotovo na socialu, jesu instant rješenja. Pet minuta za ravan trbuh, pet dana da postanete ekspert u nekom području. To ne postoji, instant rješenja, za razliku od kave, nema! K tome, svjesni ste razlike okusa instant kave i onu u čije spremanje utrošite malo truda.

Za sve kvalitetno što želimo stvoriti, za sve promjene koje želimo kod sebe, treba vremena. Uvjerenja koja vas koče kojih se želite riješiti, postavljanje granica, izrada proizvoda – sve je to proces i sve to traje.

Kako balansiraš svoj privatni i poslovni život kao poduzetnica?

Moj privatni život najviše je patio zbog i nakon burnouta. Klijenti posljedice nisu osjetili, ali moj društveni i partnerski život, kao i moje tijelo jesu.

To je jedno stanje koje zaslužuje članak za sebe no reći ću samo da košta, frustrira i udara strašno pa ako se osjećate da vam kuca na vrata, stanite na vrijeme. Ja se već godinu dana nosim s posljedicama i mislim da će mi za puni oporavak, ako budem te sreće, trebati još minimalno jedna.

No, ja sam ga shvatila kao vrlo skupu lekciju i odlučila da ću iz nje nešto naučiti. Promijeniti način na upravljam vremenom, na koji radim, što sve radim besplatno, a trebala bih naplatiti.

Boriš li se s imposter sindromom?
Jesam neko vrijeme i pri određenim projektima, ali sve rjeđe. U nošenju s imposter sindromom pomoglo mi je najviše podvlačenje crte, primarno ove radnje:

  • Napravila sam čistku svog posla i usluga koje nudim
  • Fokusirala se na ono područje u kojem osjećam da najviše doprinosim i koje mi donosi profit koji želim
  • Otpustila sam i maknula iz svog životno-poslovnog kruga sve ono i one koji su me kočili da ostvarim svoje potencijale i činili da se osjećam manje vrijednom
  • Dopustila sam si zaista čuti što moji klijenti kažu o mom radu i pronašla sjajnu mentoricu

Sve to mi je pomoglo da, s nogama čvrsto na podu, realno sagledam ono što radim i budem svjesna vrijednosti koje donosim klijentima.

Koja je najbitnija lekcija koju si naučila otkako si poduzetnica?

Instant rješenja – nema. Reelsi na socialu i lijepe slike sa savršenim osmijesima bi nas voljele uvjeriti u suprotno, no realnost je nešto drugo. Za sve dobre stvari treba vrijeme, a svatko od nas ima različitu startnu točku. I ničija staza nije bez prepreka.

Drugo, slušaj svoje tijelo. Nitko ti neće dati točnije odgovore o tome što ti treba od tvog tijela. Jedno je, jedino i najvažnije.

Imaš li neko postignuće na koje si posebno ponosna?

Najveće postignuće bilo je poslušati SEBE – svoje tijelo, intuiciju i reći NE, kada su mi mnogi sa strane govorili „ DA, to tako treba“, „izdrži“. Za odnose i način rada koji su me uništavali, umjesto da me grade. Dakle, postavljanje granica u poslu, ali i u životu.


Imaš li kakve zanimljive planove za budućnost koje bi htjela podijeliti s nama?

Imam, dugo na njima radim i jako uzbuđena! Prva je ta da ovo ljeto napokon plasiram svoj prvi digitalni proizvod iz područja brendiranja!

Riječ je o Kompletnom vodiču za izgradnju brenda i uspješno brendiranje s primjerima s našeg tržišta i puno vježbi.

Vodič je namijenjen poduzetnicama početnicama koje žele izgraditi brend – odrediti osobnost i glas svog brenda, skrojiti brend priču, definirati koji su to kupci spremni kupiti ono što oni nude. Također, svim malim poduzetnicima koji se nisu bavili brendom na taj način, a htjeli bi isplativiju nišu, veću prepoznatljivost.

Vodič za izgradnju brenda će odlično sjesti i onima koji se bave marketingom, a žele produbiti svoje znanje o tome što brend zapravo jest i kako se gradi.  

Na proizvodu radim već pola godine, a nastao je kao direktan i konkretan odgovor na probleme malih poduzetnika i poduzetnika početnika kada je u pitanju izgradnja brenda.

Većina njih nema budžete za agenciju koja bi im napravila brend strategiju, a sami ne znaju odakle krenuti.

Iako se o njemu govori na razne načine, brendiranje zapravo počinje od strategije brenda, od postavljanja temelja kuće.

Tek kada znamo kakav je naš brend, koje su njegove vrijednosti, kako taj brend govori i kome se obraća, zbog čega je poseban, možemo krenuti u akciju – na maraton zvan brendiranje.

Vodič je razumljiv i kreiran tako da ga se može lako pratiti, čak i ako nemate nikakvo prethodno znanje o brendiranju.

Sastoji se video lekcija i brend bilježnice koja kombinira teoriju, primjere i konkretne zadatke. Bit će ga moguće kupiti od kolovoza 2023. na mom web shopu, samostalno ili s konzultacijama za one koji žele dodatnu podršku u razvoju brenda. Još se neki drugi proizvodi kuhaju, no idemo „korak po korak, rundu po rundu“.

A što bi sljedeće napravila kad bi znala da je sve moguće?

Ono što ću napraviti s onim što mi je trenutno – napokon – moguće, a da ima vrijednost i za zajednicu i za mene, konferencija je i projekt Radi pametnije. Živi bolje.

Lokalno gledano, cilj projekta povezati je, informirati i educirati poduzetničku scenu u Zadru i okolnim područjima. Puno je poduzetnika u Zadru, a poduzetničkih događanja i prilika da se povežemo i družimo vrlo malo.

Htjela bih stvoriti tu priliku i htjela bih progovoriti o stvarima koje mislim da su iznimno važne. Ne samo poduzetnicima, već svima koji poduzetnički razmišljaju. Radnicima koji žele bolje poslove, plaće, uvjete.

Kako to možemo raditi pametnije i samim time živjeti bolje?

Naš posao uvelike utječe na kvalitetu našeg života. Kao što sam već rekla, nemamo svi iste startne pozicije.

Ja sam se puno mučila i još uvijek tražim načine i učim kako to sve raditi pametnije. Dakle raditi tako da budemo efikasni, produktivni, da osjetimo zadovoljstvo u poslu, a da se pritom ne smrvimo do kraja.

Druga značajka projekta je YouTube kanal koji ću pokrenuti, a koji će pratiti tu glavnu premisu. Iskren, realan i stručnim mišljenjima poduprt sadržaj koji će nam otvoriti nove prozorčiće. Kako bolje upravljati svojim vremenom, novcem, zdravljem, ljudskim resursima?

Radi pametnije. Živi bolje. upravo je u fazi razvoja, a pilot konferenciju planiram za jesen 2023. u Zadru!

Gdje te mogu pronaći žene zainteresirane za tvoje usluge?

Kolegice iz zajednice već znaju da sam veliki fan i zagovornik web stranica. Ako vam treba pomoć ili savjet vezan uz brendiranje, želite znati više o Kompletnom vodiču za izgradnju brenda i uspješno brendiranje ili vas je pak privukao moj projekt Radi pametnije. Živi bolje. više o meni i moj kontakt lako možete pronaći na mom webu. Ako ste pak osoba od društvenih mreža, možete me zapratiti na LinkedInu!

You may also like

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More