Produktivna ili zaposlena?

by Dragica Marjanović
produktivna ili zaposlena

Sve što radiš ili ne radiš trebalo bi voditi nekom cilju. Ako je tvoja “to do” lista svakim danom sve veća, a ti sve umornija i nezadovoljnija, onda je nešto pošlo po krivom! 

Pitanje za tebe je: planiraš li sate (aktivnosti) ili rezultate (ono što želiš da ti te aktivnosti donesu)? Npr. razlika je ako si staviš na listu zadataka („to do“ listu) napraviti prezentaciju  “x” ovaj tjedan ili isplaniraš napraviti 10 slidova prezentacije u srijedu od 10-12 h. U prvom slučaju planiraš sate, a u drugom rezultate. Svi se mi često bavimo planiranjem zadataka, a zaboravimo ili ne znamo kako isplanirati rezultate takvih radnji.

Važno je znati da radnje koje (ne) poduzimamo kreiraju rezultate koje postižemo. Također, postoje aktivne i pasivne radnje; aktivne su usmjerene na rezultate-ostvarenje onoga što smo si obećali, dok nas pasivne drže u mjestu, ne produktivne su! 

Primjeri pasivnih radnji su; dokazivanje kako si u pravu, odgađanje, kontroliranje svega i svačega, ne riskiranje, igranje na sigurno, samokritiziranje, perfekcionizam, dodavanje zadataka na to do listu…

Kako bi bila produktivnija i efikasnija; čitaj imala više vremena i energije za sebe i ono što je tebi važno, vrijeme je da kreneš planirati u svom kalendaru/rasporedu rezultate koje želiš postići svojim radnjama, a ne radne zadatke. 

Zašto?

Jer „to do“ liste vode do pretrpanosti, prezaposlenosti i neefikasnosti. A biti zaposlena i biti produktivna su dvije različite kategorije (pasivne vs aktivne radnje).

U koju kategoriju se ubrajaš ti? 

Nema pravog ili krivog odgovora. Sama si postavljaš dijagnozu. A dijagnoza nije prognoza nego pokazatelj što i kako dalje! 

Kod mene to izgleda ovako (primjer za tjedan koji dolazi):

  • Planiranje za sl. tjedan radim u nedjelju kasno popodne ili prvu stvar u ponedjeljak ujutro.
  • Prvo isplaniram vrijeme samo za sebe jer znam kad sam ja dobro da će posao biti odrađen.
  • Popišem sve što ću odraditi u sl. tjedan dana na papir (male, velike stvari, i privatne i poslovne, velike zadatke razlomim na manje).
  • Prepišem sve zadatke u google kalendar na način da upisujem rezultate koje želim postići i za svaki od njih rezerviram onoliko vremena koliko smatram da mi je potrebno da to odradim, po danima.
  • One aktivnosti s papira koje ne donose rezultate ne upisujem u kalendar.
  • Ostatak kalendara ostavim praznim.
  • Svaki dan navečer pogledam što mi je u kalendaru za sutra.
  • Držim se kalendara – poštujem ono što sam si obećala i ne pregovaram sa samom sobom o tome.
  • U petak nakon radnog tjedna pogledam koliko sam bila produktivna, zahvalim se sebi i nagradim simbolično; zagrljaj, kavica, cvijeće, šetnja, masaža…

Zapamti ovo:

Najvažnija stvar nije što i koliko radiš nego da naučiš planirati unaprijed i držati obećanje dano sebi. Sva magija je u tome. A nagrada je da ćeš se prestati kritizirati, početi voljeti sebe i na kraju imati više energije i vremena.

You may also like

Leave a Comment

* By using this form you agree with the storage and handling of your data by this website.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More