Tanja Džido: Poduzetničke vode otvorile su mi svijet mogućnosti koji sam oduvijek priželjkivala!

by Marina Biljak
717 views

Za početak, možeš li nam se ukratko predstaviti.

Savjetnica sam osobni brending i LinkedIn marketing, specijalistica digitalnog marketinga i osnivačica portala Shhhefica. U poduzetništvu sam posljednjih 6 godina, a prije ulaska u poduzetništvo radila sam u marketinškim agencijama na digitalnim kampanjama za vodeće međunarodne i domaće brendove. Nakon što sam se suočila s izazovima na radnom mjestu, odlučila sam daljnji razvoj potražiti u dinamičnim poduzetničkim vodama koje su mi otvorile svijet mogućnosti koji sam oduvijek priželjkivala i u manje od godinu dana sam ostvarila sve svoje zacrtane ciljeve. 

Što bi rekla da te izdvaja od konkurencije?

Ma koliko možda ekonomski netočan moj odgovor bio, doista ne vjerujem u koncept konkurencije. Vjerujem da svatko od nas ima svoj jedinstven način na koji radi svoj posao i pristupa klijentima, a tržište je dovoljno veliko i široko da svatko od nas može naći klijente s kojima je dobar vrijednosni match. Nerijetko čak i isti klijenti mogu raditi s „konkurentskim biznisima“ te od svakog dobivati specifičnu vrijednost koju želi za sebe. Ono što mene izdvaja u mom pristupu je toplina, istinska briga za klijente, puno iskustva i znanja te razumijevanja svih izazova s kojima se moje klijentice suočavaju. Osim što sam prošla jako puno edukacija za posao koji radim i stekla puno iskustva, mislim da je velika vrijednost i moje osobno iskustvo koje mi pomaže da se stavim u njihove cipele jer sam i sama prošla dosta milja u njima te im mogu pomoći da zakorače na drugu, ljepšu stranu.

S kojim se izazovima u poslu najčešće suočavaš? Misliš li da je ženama teže u ovom poduzetničkom svijetu nego muškarcima?

Današnji izazovi u poduzetništvu nisu ni približno veliki kao oni kada sam radila za druge i svakodnevno se suočavala sa ograničavanjem, sputavanjem i gušenjem potencijala. Otkako radim za sebe sam procvjetala i privatno i poslovno te svakodnevne izazove prihvaćam kao prilike za razvoj, što i doista jesu. Ženama je teže općenito u poslovnom svijetu jer se najprije moraju boriti s unutarnjim kritičarem, strahom od izlaganja, a onda i za mjesto u i dalje dominantno muškom poslovnom svijetu. Zato najveći doprinos koji mogu dati ženama je osnažiti ih iznutra, pomoći im da spoznaju svoju realnu tržišnu vrijednost te dati im konkretne alate da iskoriste prilike koje postoje za njih na tržištu.

Pokrenula si novi projekt – Mission 1000. Možeš li nam reći malo više o njemu i otkud je došla ideja za to?

Nakon 6 godina rada u području osnaživanja žena upoznala sam jako puno žena koje su unatoč potpuno različitim karakterima sa sobom nosile iste obrasce. Strah od isticanja, preuzimanja zasluga, zauzimanja za sebe, proaktivnog pristupanja prilikama… Čak i onda kada bi postizale iznimne uspjehe, uvijek bi se trudile umanjiti ih, pripisati ih sreći, timu, vanjskim okolnostima.. jednostavno jer nas nitko nikada nije učio biti vidljivima, ne na neki egocentričan način, nego na zdravi, argumentirani način u skladu s onim koliko istinski vrijedimo. Zato sam odlučila pokrenuti program Mission1000 koji ženama daje vještine i znanja koje nismo mogli naučiti ni od naših mama i baka, ni na fakultetima ni na radnim mjestima, a to su vještine osobnog brendinga, umrežavanja, a onda i pozicioniranja na najvećoj poslovnoj društvenoj mreži – LinkedIn. Polaznice programa očekuje 9 tjedana digitalnog programa, preko 8 različitih predavačica, liderica u svom području, a na završnici programa uživo, moći će primijeniti svoje nove vještine na business speed networkingu. Cjelokupni program teži dosegnuti 1000 žena te kroz njihovu edukaciju doprinijeti povećanju vidljivosti žena u poslovnom svijetu i zastupljenosti na upravljačkim pozicijama.

Zvuči kao odlična podrška za rast u karijeri! Jesi li imala podršku okoline kad si odlučila postati poduzetnica?

U poduzetništvo sam ušla potpuno neplanirano, nakon što se više nisam vidjela da radim za druge i to je svima oko mene došlo kao veliki šok. Dolazim iz radničke obitelji koja na poduzetništvo gleda kao nešto visokog rizika i za nekoga malo dubljeg džepa. Iako već 6 godina uspješno poslujem, vjerujem da se moji roditelji potajno nadaju da ću se negdje zaposliti. Trebalo mi je vremena da prihvatim da je sigurnost je njihova definicija uspjeha, a moja malo drugačija – sloboda i stalan rast. Niti jedna definicija nije pogrešna, samo je važno da svatko od nas živi svoju. Najteže u poduzetničkim vodama mi je bilo suočiti se s izgubljenim prijateljstvima i ljudima na tržištu koji su na mene gledali kao na konkurenciju, iako im nikada nisam direktno konkurirala niti su me uopće imali priliku upoznati. Kada idete u posao srcem i imate dobre namjere prema ljudima, morate biti spremni na to da nećete isto dobiti i s druge strane. Istovremeno, poduzetništvo mi je donijelo jako puno iznimnih ljudi koji su mi dali vjetar u leđa i s kojima i danas surađujem i uzajamno se podržavamo. Tako da je poduzetništvo rekla bih dobar filter koji pokazuje tko su istinski naši ljudi koji dijele naše vrijednosti.

Kako ostaješ motivirana i inspirirana za rad?

Moja inspiracija i motivacija su uvijek ljudi koje srećem i klijenti s kojima radim. Kada vidim da moj rad nekome služi pa barem to bila i jedna osoba, toliko mi to daje pokretačku energiju da idem dalje. Naravno, svi mi imamo loše dane i izazove s kojima se susrećemo. Tada mi pomažu edukacije, motivacijska videa, lijepa šetnja u prirodi ili trening. Sve to mi pomaže sagledati širu sliku, biti svjesna da je moja misija daleko veća i šira od mene i mojih osobnih izazova te da dugujem svojim klijentima i svijetu dati najbolju verziju sebe te sve ono o čemu govorim pokazati i na vlastitom primjeru.

Koja je najbitnija lekcija koju si naučila otkako si poduzetnica?

Da ne moramo i ne trebamo biti svi za sve i svakoga. Na početku sam toliko silno htjela pomoći svima i osvojiti baš svakog klijenta. Ubrzo sam bila zatrpana hrpetinom posla i  klijentima s kojima uopće nisam dijelila vrijednosti, koji su me iscrpljivali i učinili da se propitujem zašto sam uopće ušla u poduzetničke vode. Što sam postala svjesnija svoje vrijednosti i važnost izgradnje osobnog brenda, počela sam komunicirati jasnije tko sam i što nudim na tržištu. Što sam ja postala jasnija sama sa sobom, to su mi počeli dolaziti točno onakvi klijenti kakve sam oduvijek priželjkivala i s kojima mogu ostvariti najbolje rezultate. Danas stvarno u radu s klijentima nemam loših iskustava jer se uvijek poklapamo po temeljnim vrijednostima.

Dobro je poznato da je poduzetnicama teško istinski odmarati. Kako se ti nosiš s time?

Doživjela sam 2 teška burnouta dok sam radila za druge i to je iskustvo koje više nikada ne bih voljela ponoviti. Došla sam par puta do ruba u poduzetničkim vodama zbog svog velikog entuzijazma prema poslu i klijentima. Posljednje upozorenje koje sam dobila prošle godine nakon što sam sama organizirala online konferenciju za 500 žena, je bilo nažalost, ono zdravstveno. Toliko sam bila narušila imunitet da sam morala napraviti drastični zaokret u svojim svakodnevnim navikama. Zahvaljujući tome, izgubila sam preko 30 kilograma u 9 mjeseci te sam u svoj raspored uvela svakodnevne šetnje, vježbanje u teretani i vegansku prehranu. Danas se osjećam daleko bolje, sretnije i ispunjenije što se reflektiralo i na moje poslovanje.

Imaš li neko postignuće na koje si posebno ponosna?


Ponosna sam da sam uspjela kao jedna mala, samostalna poduzetnica u 6 godina okupiti preko 2000 žena na svojim događanjima te održati preko 50 edukacija. U vlastitoj režiji sam izdala i svoju prvu knjigu koja je bila moj dugogodišnji san, iskusiti život u Americi i  Londonu te doista ostvariti sve snove koje sam sanjala kao dijete. Najvažnije postignuće je da sam u svemu tome ostala čovjek, vjerna svojim vrijednostima i standardima, ma koliko nekada to u današnjem svijetu bilo teško. Zadržala sam pogled male Tanje u zrcalu koja je ponosna na sve što sam postala i to je za mene najvažnije jer bez nje ništa vanjsko nikada ne bi vrijedilo.

Jako isnpirativno! Što bi voljela poručiti ženama koje tek kreću u poduzetništvo?

Sve na svijetu što želite možete ostvariti, samo ako se usudite. Ne trebate neki veliki početak niti ogroman budžet, samo trebate krenuti, malim koracima ka svojim velikim snovima i iznenadit ćete se koliko će vam oni sami krenuti u susret te ostvariti se daleko brže nego što ste ikada mogle zamisliti. Budite svjesne koliko vrijedite i kakve ljude oko sebe želite. Filtrirajte sve oko sebe i držite fokus na svojim snovima. Ne trudite se svidjeti svima jer se svi ljudi ne sviđaju ni vama. Što ste više svoje, to će vas više voljeti ljudi za vas.

I za kraj još samo jedna stvar – gdje te mogu pronaći žene zainteresirane za tvoje usluge?

Aktivna sam na gotovo svim društvenim mrežama, osobito na Instagramu i LinkedInu. Više detalja o uslugama koje nudim možete pronaći na mojoj web stranici www.tanjadzido.com, a o programu #Mission1000 na www.mission.shhhefica.com. Veselim vam se!

You may also like

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More