Nela Marasović: Ostanite svoji i budite iskreni u onome što radite

by Danijela
29 views

Zovem se Nela Marasović. Živim u Ivanić-Gradu u kojem sam završila osnovnu školu i Opću gimnaziju. Nakon toga sam upisala Studij novinarstva na Fakultetu politički znanosti Sveučilišta u Zagrebu. Po završetku studija svoj sam profesionalni put odlučila usmjeriti u odnose s javnošću jer sam u njima vidjela temelj u kojem ću moći razvijati sva područja svog profesionalnog interesa, a to su verbalno i pismeno izražavanje, organizacija i upravljanje. Trenutno na Sveučilištu Vern pohađam edukaciju u području internet marketinga i brendiranja.

Nakon više od 20 godina rada u komunikacijama, odlučili ste otvoriti vlastiti obrt. Što je bio glavni poticaj za taj korak?

Prije svega želja za promjenom. Radila sam u 18 godina u Nacionalnoj i sveučilišnoj knjižnici u Zagrebu, u Odsjeku marketinga i komunikacija. Zajedno s kolegom sam oformljavala i strateški razvijala taj odsjek. U jednom trenutku sam shvatila da sam tu dosegla svoj maksimum i odlučila sam krenuti dalje. Logičan izbor bio mi je pokretanje svoga posla. Otvorila sam, TAKO, obrt za promidžbu, odnose s javnošću, izdavaštvo i grafički dizajn. I nisam požalila. I sada ne mogu vjerovati da sam se toliko zadržala u NSK-u no životne okolnosti, ali prije svega ljubav prema kulturi i baštini te sjajne kolegice i kolege držali su me toliko na tome mjestu. Bio je to izuzetan dio moga profesionalnog puta i ne bih ga nikada mijenjala.
Prije NSK-a radio sam na zagrebačkom hipodromu na promociji konjičkog sporta, u Hrvatskoj akademskoj istraživačkoj mreži – CARNet, u Vladi Republike Hrvatske i u Izdavačkoj kući VIDI.

Koja je najveća razlika između rada u velikim institucijama poput NSK-a i samostalnog vođenja posla?

Razlika je ta što ste vođenjem vlastitog obrta “sam svoj majstor”. Radite s kim želite, u vremenu u kojem želite i u potpunosti ste svoji, a ta sloboda profesionalnoga života je neprocjenjiva. To mi je osobito važno jer sam majka sedmogodišnje djevojčice i ovaj način rada omogućuje mi potpunu posvećenost njoj. Velike ustanove, poput NSK-a, naravno ne pružaju slobodu u tolikoj mjeri, a i putovala sam na posao svaki dan iz Ivanić-Grada u Zagreb što mi je oduzimalo dosta i vremena i energije.

Kako ste doživjeli tranziciju, što Vas je najviše iznenadilo u poduzetničkom svijetu?

Pa, moram priznati da me najviše iznenadilo to što nema financijskih poticaja za takve profesionalne promjene kao što je moja. Dakle, davanje otkaza u javnoj ustanovi i pokretanje vlastitog posla s 25 godina radnog iskustva i 49 godina života. Naime, imam veliko iskustvo u svim područjima poslovanja i sve radim sama, jer bih bez toga teško preživjela. Nisam imala priliku dobiti poticaje za samozapošljavanje jer nisam bila na Zavodu za zapošljavanje.
No prihvatila sam da je to tako i borim se, a ta me borba čini još jačom i sigurnijom u sebe. Muči me jedino kako financijski opstaju oni puno mlađi i s puno manje iskustva ukoliko odluče krenuti u poduzetničke vode, a nemaju mogućnost dobiti poticaje za samozapošljavanje.

Tijekom rada u NSK-u vodili ste niz projekata, kampanja i događanja. Koji Vam je od tih projekata posebno drag i zašto?

Svaki projekt, kampanje ili događanja izazov je za sebe i s vremenom mi je svaki od njih ušao pod kožu. U svaki od njih sam se na naki način zaljubila jer to je bio jedini način da dam svoj maksimum i da ono što radim bude dobro odrađeno. No postoji ipak onaj u kojeg sm sam zaljubila malo više pa je ta zaljubljenost prerasla u ljubav. Bila je to serija izložaba posvećena Faustu Vrančiću, geniju hrvatske renesanse. S vremenom sam imala osjećaj da ga i osobno poznam, iako je živio prije više od 400 godina. Užitak je bio istraživati njegov život i rad i onda to prezentirati ne samo u Hrvatskoj nego i van njenih granica.

Kako Vam sve to iskustvo danas pomaže u radu s malim poduzetnicima i brendovima?

Jako mi pomaže. Osim profesionalnog iskustva stekla sam i ono životno koje je u poslu i puno važnije. Taj spoj profesionalnog i životnog pruža mi mogućnost da znam točno što kome od njih treba. Znači ono što im nudim mora biti uklopljeno u kontekst njihovih vremenskih, ljudskih i financijskih mogućnosti te naravno osobnih preferencija. Mogu reći da im se to sviđa jer nekom malom poduzetniku koji je u svim tim mogućnostima ograničen ne mogu nuditi megalomanske projekte. Svakom klijentu ponudim ono što možemo zajedno ostvariti tako da obje strane budu na dobitku.

Često naglašavate važnost povjerenja i partnerskog odnosa. Kako ga gradite u praksi?

Naime, već pri prvom susretu s potencijalnim klijentom znam hoćemo li surađivati ili ne. Jako mi je bitno obostrano poštovanje jer jedino tako možemo ostvariti željeni cilj. Misija moga rada je da svakome pristupam s dozom empatije, poštovanja i vjere u ono što radi i očekujem povratno isto to. Ako toga nema, neće biti niti suradnje. Poštovanje i empatiju prema dugom sam oduvijek imala, ali sam s godinama i iskustvom dobila i tu čvrstoću i vjeru u sebe,a one su nužne za dobro poslovanje. Treba naplatiti svoj trud i rad. Tu ne mislim varati i obogatiti se, već sukladno uloženom dobiti traženo.

Koji je Vaš pogled na budućnost komunikacija – što se najviše mijenja i na što se poduzetnici trebaju prilagoditi?

Ja uvijek na sve gledam pozitivno. Naravno velike nam promjene u području komunikacija donosi umjetna inteligencija no mislim da niti jedan umjetni um ne može stvoriti ono što može ljudski. Divim mu se i jako se i dalje u njega pouzdam. Poduzetnici se trebaju stalno prilagođavati kako nekim novim administrativnim pravilima tako i nekim novim sociološkim aspektima. Moja poruka je da ostanu svoji i da budu iskreni u onome što rade bez obzira na ono što se događa oko njih. To je jedini način da opstanu i postanu bolji. Ako će se stalno opterećivati onime što dolazi stvorit će si strahove i mentalne blokade koji će ih paralizirati u daljnjemu rada. Evo, ja imam 49 godina i mislim da je profesionalni svijet preda mnome.:)

Kad biste morali odabrati jednu rečenicu kojom biste opisali svoju poslovnu filozofiju, koja bi to bila?

To je rečenica koju sam spomenula u odgovoru na prethodno pitanje. Filozofija moga poslovanja je da budem iskrena u onome što radim bez obzira na ono što se događa oko mene. To je jedini način da opstanem i postanem bolja.

I za kraj, gdje vas mogu pronaći osobe zainteresirane za vaše usluge?

Sve informacije mogu se pronaći na web stranici www.instinkt.hr

You may also like

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More