barbara maheshwari

Barbara Maheshwari: Par puta pokušam, pa ako i dalje ne ide, prilagodim strategiju!

by Vaše Priče
1.6K views

Pozdrav Barbara! Za početak, možeš li se ukratko predstaviti našim čitateljima!

Ja sam Barbara Maheshwari, vlasnica agencije za virtualne asistente Remote Bob. Prije nego što sam započela ovu firmu, radila sam kao konzultantica u Londonu, Dubaiu i Rajasthanu te kao Startup Scout za akcelerator u Sloveniji, a od 2018. godine većina mojih projekata je remote. Strastvena sam oko građenja businessa i pomaganja ljudima. Često držim govore i edukacije vezane za poslovni rast, remote upravljanje firmom i prodaju. Usput organiziram i startups pitching evente za Americki brend Founders Live. U slobodno vrijeme putujem najčešće s mužem koji je iz Indije, idem rekreativno na satove plesa, vozim motor, radim energy healing, i volim tulumariti.  

Kako si došla na ideju za remotebob.co.uk i što te inspiriralo da to pokreneš?

Prije nego što sam započela Remote Bob radila sam kao Konzultant u Londonu sa startupovima. Vidjela sam da puno direktora u Londonu stvarno treba jednog virtualnog asistenta da im pomogne s raznim administrativnim poslovima i organizacijom. Začudila sam se kada sam vidjela koliko im je teško pronaći nekog efikasnog i od povjerenja.

S druge strane, poznavala sam puno ljudi u Hrvatskoj koji su bili jako sposobni a mučili su se s pronalaskom posla. Htjela sam pomoći mojim poznanicima i prijateljima u Hrvatskoj da nađu dobar remote posao – to je bila moja najveća motivacija.

Kako je izgledao tvoj put od ideje do stvaranja vlastitog posla? Jesi li naišla na neke neočekivane prepreke na tom putu?

Doslovno kao vožnja u lunaparku. Jedan dan mi se čini da sam osvojila Jackpot, a drugi dan da se sve raspada. To je poduzetništvo. Pokretanje Remote Boba je krenulo 100km/h nizbrdo. Prvo smo muž i ja zajedno osnovali Remote Bob. Nikako se nismo slagali u poslu pa smo odlučili da se moramo rastati ili poslovno ili privatno, i tako je on napustio Remote Bob.

Ja sam prvu godinu još radila desetak sati dnevno kao konzultant pa nisam imala puno vremena da aktivno radim na razvoju firme. To je bila godina kada sam imala novaca, ali nisam imala vremena. Uložili smo svoju ušteđevinu u zapošljavanju jedne menadžerice iz Zagreba da vodi projekt i u marketing. Nakon pola godine, ona nam je obrazložila da ideja nema smisla i da nije moguće doći do klijenata. Potrošila sam svu ušteđevinu i zaključili smo da je sve propalo.

Otputovali smo da razmislimo o svemu i da se malo odmorimo. S jednim ruksakom došli smo na par dana u Indiju. Počela je korona i dogodio se lockdown. Ostali smo zatvoreni u Indiji 6 mjeseci. Imala sam sa sobom samo laptop i 2 majce. Tada sam pak imala vremena, ali nisam imala novaca. Odlučila sam osobno pokušati još jednom s Remote Bob-om da vidim koji je točno korak bio pogrešan i gdje je krenulo nizbrdo. Ovaj put bez ikakvog ulaganja novca u marketinški budžet ni u skupe menadžere. Malo po malo, i uspjela sam pronaći prvih par klijenata organiski online i posao se počeo razvijati.

Koji je bio najveći izazov s kojim si se susrela kao poduzetnica, i kako si ga prevladala?

Svake godine u poduzetništvu se pojavljuju novi izazovi. Prvu godinu najveći je izazov bio doći do klijenata. Drugu godinu bilo je komplicirano standardizirati kvalitetu poslovanja i odraditi hrpu posla s gotovo nepostojećim resursima. Treću godinu shvatila sam da je odmor nije luksuz nego neophodna potreba i jedva preživjela burn out. I evo sada četvrtu godinu najizazovnije je postaviti pravila, granice, procjeniti što je korektno i održivo, i upravljati ljudima. Kada se sve zbroji i oduzme – najveći izazov je pronaći snagu, biti „resilient“ i raditi pametno umjesto puno.

Izazov su i neprestane promjene. Kako firma raste, tako se trebam pobrinuti i da cijeli tim uspješno prevlada stresno razdoblje promjena svaki put kada pokušavam unaprijediti poslovanje.

Moram priznati da najviše učim na vlastitim greškama. Par puta pokušam, pa ako i dalje ne ide, prilagodim strategiju. Tražim savjetnike, mentore, coacheve, čitam knjige, slušam podcaste, idem na energy healinge – trudim se na sve načine.

Kako Remote Bob funkcionira i kako se virtualni asistenti spajaju s klijentima?

Poduzetnici u Engleskoj vide naše reklame online, pa ugovore sastanak s nama. Na sastanku ih ispitamo kakvog virtualnog asistenta žele – ručno u našoj data bazi pronađemo koja osoba najbolje odgovara njihovim kriterijima i dogovorimo suradnju. Remote Bob je odgovoran asistentu da mu nađemo projekt, da svaki mjesec bude plaćen na vrijeme i da se ima kome obratiti kada zapne s nekim zadatkom ili mu je potrebna podrška. Remote Bob klijentu garantira da će posao biti odrađen dobro i na vrijeme, a ako je asistent privremeno nedostupan, mi mu pronađemo zamjenu. Naplaćujemo se od provizije. Svaki mjesec 10% od mjesecnog profita doniramo nekoj humaniratnoj udruzi – član tima koji je imao najbolje rezultate taj mjesec odabere kome točno ide donacija.

Koje su najveće prednosti korištenja virtualnih asistenata za poslovanje, a što su glavni izazovi koji se mogu pojaviti?

Najveće prednosti su to što će vam virtualni asistent pomoći da uštedite osobno vrijeme i da budete bolje organizirani. Suradnja s VA je fleksibilna, usmjerena na rezultate.
Glavni izazov je komunikacija – pošto se radi remote, jako je važno da se od početka dobro postave zadaci, očekivanja, način podnošenja izvještaja.
Kao agencija smo imali iskustvo sa stotinama projekata i mi sada već preventivno znamo koja pitanja u početku trebamo postaviti i klijentu i asistentu, da bi kasnije izbjegli potencijalne probleme i nesporazume.

Koje vrste klijenata obično koriste te usluge i kako sve tvoj tim pomaže tim klijentima?

Većina naših klijenata je u Londonu. Radimo s coachevima, konzultantima, modnim dizajnericama, direktorima tehnoloških firmi, vlasnicima marketinških agencija, doktorima, profesorima s Cambridge fakulteta, vlasnicima humanitarnih udruga – zaista razno.

Naši virtualni asistenti pomažu im s administrativnim zadacima; organizacija dokumenata, slanje mailova, istraživanja, kontaktiranje dobavljača… S osobnim zadacima; organizacijom praznika, pronalaskom dadilja, čistačica, ugovaranjem termina u restoranu… I nekim marketinškim zadacima kao što su blogovi, društvene mreže, i newsletteri.

Kako se nosiš sa stresom i pritiskom koji dolaze s vođenjem vlastite tvrtke?

Teško mi je ali dobro se držim (za sada). Abnormalna količina posla, ograničeni resursi, neočekivani problemi koje ne mogu kontrolirati ali sam za njih odgovorna, upravljanje ljudima… Puno je toga, nije lako. Stalno radim na sebi, najviše mi pomaže energy healing – Bars Access, Reikim zvučne zdjele, to je nešto što mi daje snagu. Pomaže mi i podrška žena iz ove grupe!

Planiraš li širenje posla u budućnosti? Imaš li neke nove ideje ili usluge koje namjeravaš ponuditi?

Definitivno planiram širenje. Moja je vizija da Remote Bob bude vodeća globalna firma za virtualne asistente s uredima u Londonu, San Franciscu, Dubaiu, Zagrebu i Indiji. Nećemo širiti opseg usluga koje nudimo – držat ćemo se naše niše. Ići ćemo u smjeru pronalaska investitora i razvoja tehnološkog rješenja. Do sada smo u timu bili ja i studenti, i uspjeli smo 3 godine za redom utrostručiti prihode i izaći u Londonu u Outsourcing časopisu među top 25 najbrže rastućih agencija. Sada ću okupiti tim iskusnijih leadera pa ćemo zajedno ići na ozbiljnije globalno širenje naše firme.

Koji savjet bi dala nekome tko želi započeti vlastiti posao kao virtualni asistent?

Rekla bi da je najvažnije biti uporan, proaktivan i organiziran te dobro iskomunicirati zadatke i očekivanja kada suradnja kreće. Okružiti se ljudima koji su vam podrška i vjetar u leđa. Obavezno uzeti vremena za odmor da bi napunili baterije i da bi svaki tjedan iznova mogli davati sve od sebe. I puno sreće.

Hvala ti Barbara na divnom intervjuu! Ako želite pročitate još ovakvih priča, pozivamo vas da pogledate i ostale intervjue s poduzetnicama.

You may also like

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More