Društvene mreže i zamke nagradnih igara

by Natalija Štos
zamke nagradnih igara

Uvijek su me proganjale te famozne nagradne igre na društvenim mrežama. Vidjela bih jednu i dok ne kažeš keks, pojavi se druga, pa treća. I to ne mislim samo kao osobnog korisnika društvenih mreža već i kao vlasnicu malog obrta. Znam, znam sve je do algoritma i praćenja što i gdje se klika no i dalje me fascinira njihova pojava.

Otkako sam otvorila obrt, nekako sam naivno i romantično krenula u prodaju preko društvenih mreža. Mislila sam ‘pa radit ću što i drugi; stavljat svoje proizvode online i kupci će samo kupovati’. Eh da mi je netko samo spomenuo sve tips and tricks za korištenje društvenih mreža prije otvaranja obrta, koje da se razumijemo i dalje učim iz dana u dan, krenula bih opreznije i s malo više stručne pomoći.

Vidjevši druge kolegice/ge kako’ skupljaju’ pratitelje, kako se hvale na objavama količinom prodaje; pomislila sam pa okej, mogu i ja tako. O ne, ne možeš tako Natalija. Kao prvo, ono što i druge bossice stalno spominju, potrebno je odrediti svojeg idealnog kupca. Što to zapravo znači? Imala sam otprilike ideju, onako kroz neku maglu, ali stvarnog i idealnog kupca nisam vizualizirala. E sad, zašto to spominjem? Pa, jer je to temelj svih daljnjih akcija u prodaji. Moraš znati kome prodaješ svoj proizvod odnosno uslugu!

No, vratimo se sada na nagradne igre i kako mislimo da nam one pomažu u poslovanju.

Zamke nagradnih igara

U veljači sam imala prilike malo eksperimentirati s nagradnim igrama. Nešto na svojoj stranici, nešto na stranicama specijaliziranim samo za nagradne igre. Cilj mi je bio podići broj pratitelja i prezentirati svoje proizvode ljudima pa makar kroz nagradu kako bi me upoznali. Htjela sam se malo proširiti i ubrzati neke procese. Ono što sam previdjela jest da svaka stranica, osim broja pratitelja traži njihov angažman kroz lajkanje i komentiranje (to je onaj grozni algoritam koji svatko spominje u povezanosti s društvenim mrežama). Nanizala sam igre i skoro svaki tjedan imala bar jednu aktivnu. Zašto? Odgovor leži u onome naivnom i romantičnom aspektu ulaska u poslovanje uz nepoznavanje funkcioniranja društvenih mreža. 😉 U samom početku poslovanja, gdje se broji svaka kuna, to nije bio idealan trenutak za takvo što. Prva dva tjedna nisu pokazivala rezultate kakve sam očekivala pa sam pristala i na darivanje putem Facebook grupa za nagradne igre. Logično, zar ne? (samo ću pustiti da osjetite sarkazam mojih riječi) To je ono famozno, lajkaj, tegaj i šeraj. Zanimljivo iskustvo. Rezultat? Dobila sam jednu vjernu pratiteljicu koja je angažirana na mojoj stranici i dalje, ali nešto više od toga, u smislu dugoročnog benefita i narudžbi, ne.

Nakon uloženog truda oko kreiranja objava, besplatnih dostava i poklonjenih proizvoda, ostala sam s previše glavobolja, financijskog troška i izgubljenog vremena. O da, dobila sam preko 200-injak novih neaktivnih pratitelja stranice no realno bez njih sam i dalje mogla. Ostalo je jedno veliko iskustvo iz kojeg sam naučila da se nagradne igre na društvenim mrežama ne isplate. Barem ne u kontekstu lajkanja, šeranja i taganja i ne na samom početku poslovanja.

Također, valja napomenuti da Facebook nagradne igre imaju svoja pravila. Šeranje, taganje i lajkanje u načelu nije dozvoljeno. I za to Facebook kažnjava čak i brisanjem stranica. Uz poštivanje Facebook smjernica potrebno je i poštivati hrvatske zakone, odnosno Pravilnik o priređivanju nagradnih igara.

Ono što zaključujem i što bih poručila novim poduzetnicama jest da slijede Facebook pravila zajedno s hrvatskim zakonima te da se maštovito ulazi u svako kreiranje promocija. Nagradne igre kroz šeranje, taganje i lajkanje nisu isplative no promocije uz malo mašte za svoje najvrijednije pratitelje mogu biti odličan način produbljivanja odnosa.

I za kraj samo da nadodam, društvene mreže su kao zagrebačka špica u subotu u 10 sati ujutro. Želiš biti viđen,  želiš najnoviji sočni trač, uhvatiti pokojeg selebritija i zauzeti najbolje mjesto za kavu. Iskoristite to!

Ako ste na samom početku poduzetništva i prolazite teške trenutke pročitajte članak naše Ines STRES NA PODUZETNIČKOM POČETKU – NISI SAMA! i znajte da niste same 😉

You may also like

Leave a Comment

* By using this form you agree with the storage and handling of your data by this website.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More