Društvene mreže i zamke nagradnih igara

by Natalija Štos
778 views

Uvijek su me proganjale te famozne nagradne igre na društvenim mrežama. Vidjela bih jednu i dok ne kažeš keks, pojavi se druga, pa treća. I to ne mislim samo kao osobnog korisnika društvenih mreža već i kao vlasnicu malog obrta. Znam, znam sve je do algoritma i praćenja što i gdje se klika no i dalje me fascinira njihova pojava.

Otkako sam otvorila obrt, nekako sam naivno i romantično krenula u prodaju preko društvenih mreža. Mislila sam ‘pa radit ću što i drugi; stavljat svoje proizvode online i kupci će samo kupovati’. Eh da mi je netko samo spomenuo sve tips and tricks za korištenje društvenih mreža prije otvaranja obrta, koje da se razumijemo i dalje učim iz dana u dan, krenula bih opreznije i s malo više stručne pomoći.

Vidjevši druge kolegice/ge kako’ skupljaju’ pratitelje, kako se hvale na objavama količinom prodaje; pomislila sam pa okej, mogu i ja tako. O ne, ne možeš tako Natalija. Kao prvo, ono što i druge bossice stalno spominju, potrebno je odrediti svojeg idealnog kupca. Što to zapravo znači? Imala sam otprilike ideju, onako kroz neku maglu, ali stvarnog i idealnog kupca nisam vizualizirala. E sad, zašto to spominjem? Pa, jer je to temelj svih daljnjih akcija u prodaji. Moraš znati kome prodaješ svoj proizvod odnosno uslugu!

No, vratimo se sada na nagradne igre i kako mislimo da nam one pomažu u poslovanju.

Zamke nagradnih igara

U veljači sam imala prilike malo eksperimentirati s nagradnim igrama. Nešto na svojoj stranici, nešto na stranicama specijaliziranim samo za nagradne igre. Cilj mi je bio podići broj pratitelja i prezentirati svoje proizvode ljudima pa makar kroz nagradu kako bi me upoznali. Htjela sam se malo proširiti i ubrzati neke procese. Ono što sam previdjela jest da svaka stranica, osim broja pratitelja traži njihov angažman kroz lajkanje i komentiranje (to je onaj grozni algoritam koji svatko spominje u povezanosti s društvenim mrežama). Nanizala sam igre i skoro svaki tjedan imala bar jednu aktivnu. Zašto? Odgovor leži u onome naivnom i romantičnom aspektu ulaska u poslovanje uz nepoznavanje funkcioniranja društvenih mreža. 😉 U samom početku poslovanja, gdje se broji svaka kuna, to nije bio idealan trenutak za takvo što. Prva dva tjedna nisu pokazivala rezultate kakve sam očekivala pa sam pristala i na darivanje putem Facebook grupa za nagradne igre. Logično, zar ne? (samo ću pustiti da osjetite sarkazam mojih riječi) To je ono famozno, lajkaj, tegaj i šeraj. Zanimljivo iskustvo. Rezultat? Dobila sam jednu vjernu pratiteljicu koja je angažirana na mojoj stranici i dalje, ali nešto više od toga, u smislu dugoročnog benefita i narudžbi, ne.

Nakon uloženog truda oko kreiranja objava, besplatnih dostava i poklonjenih proizvoda, ostala sam s previše glavobolja, financijskog troška i izgubljenog vremena. O da, dobila sam preko 200-injak novih neaktivnih pratitelja stranice no realno bez njih sam i dalje mogla. Ostalo je jedno veliko iskustvo iz kojeg sam naučila da se nagradne igre na društvenim mrežama ne isplate. Barem ne u kontekstu lajkanja, šeranja i taganja i ne na samom početku poslovanja.

Također, valja napomenuti da Facebook nagradne igre imaju svoja pravila. Šeranje, taganje i lajkanje u načelu nije dozvoljeno. I za to Facebook kažnjava čak i brisanjem stranica. Uz poštivanje Facebook smjernica potrebno je i poštivati hrvatske zakone, odnosno Pravilnik o priređivanju nagradnih igara.

Ono što zaključujem i što bih poručila novim poduzetnicama jest da slijede Facebook pravila zajedno s hrvatskim zakonima te da se maštovito ulazi u svako kreiranje promocija. Nagradne igre kroz šeranje, taganje i lajkanje nisu isplative no promocije uz malo mašte za svoje najvrijednije pratitelje mogu biti odličan način produbljivanja odnosa.

I za kraj samo da nadodam, društvene mreže su kao zagrebačka špica u subotu u 10 sati ujutro. Želiš biti viđen,  želiš najnoviji sočni trač, uhvatiti pokojeg selebritija i zauzeti najbolje mjesto za kavu. Iskoristite to!

Ako ste na samom početku poduzetništva i prolazite teške trenutke pročitajte članak naše Ines STRES NA PODUZETNIČKOM POČETKU – NISI SAMA! i znajte da niste same 😉

You may also like

Leave a Comment

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More