Ispovijest zahtjevnog klijenta

by Nela Kačmarčik-Maduna
835 views

Priznajem.
Ja sam ta.
Zahtjevna klijentica koja uvijek misli da može bolje.

Najzahtjevnija sam prema sebi, ali ne štedim ni druge. 

Ako me može spasiti ovo priznanje, javno molim oprost.

Photo by Sigmund on Unsplash

Griješila sam – iako uvijek u najboljoj namjeri. 

Idemo redom:

  • Ne želim najjeftinije. Želim da znam šta nudiš, koliko možeš, a šta ne radiš. Želim da ispuniš obećanje. Hoću kvalitetu koju smo dogovorili.  Ako se dogovorimo da je isporuka tog dana, ili da je u isporuku uključeno xy, očekujem iskrenost. Jasno mi je da se život desi, da uvijek možemo očekivati neočekivane probleme, ali moram dobiti kompletnu informaciju i znati na vrijeme. Obično i ja ispunjavam svoja obećanja svojim klijentima i poslodavcima, oslanjajući se na iskrenost i ispunjavanje obećanja drugih. Griješila sam svaki put kad sam odgovarala “Ma, u redu je!” i zato tražim oprost. Nije u redu da zaviruješi u moj novčanik i nudiš manju cijenu (misleći da ja želim platiti manje nego što vrijedi) ako će to uzrokovati neispunjena obećanja.
  • Ne zanima me višak informacija ako one nemaju veze s onim što tražim i kupujem. Forsirani i neiskreni testimonijali, kupljeni lajkovi, naručene recenzije, ne djeluju na mene. Ne želim znati koliko dugo radite, ako ne znam šta se sve bitno promijenilo u međuvremenu. Vrijeđa me kad pretpostaviš da sam naivna, kao i netražena ponuda da mi pomogneš riješiti problem kojeg nemam (ili ne zovem istim imenom!). Ne vjerujem da je kod vas sve savršeno. Iritira me ponavljanje slogana i izlaganje logoa i gdje treba i gdje ne treba. Jednostavno, ne želim gubiti vrijeme odbijajući  loše ciljane reklamne poruke.
  • Igranje s mojim emocijama dovodi nas sve na tanak led. Više cijenim ljudskost i nesavršenost, humor i iskrenost nego sterilne pokušaje dodvoravanja. Ipak, ako si divna osoba, možemo se družiti mimo posla. Kad radimo, tražimo rezultate jer to je ono što nam se plaća.
  • Rado odgovaram na pitanja ako procijenim da tako komuniciramo. Ako pak procijenim da su pitanja postavljena samo zato da mi se još nešto proda, bježim glavom bez obzira.

Tražim poštovanje: mojih stavova, želja, emocija i vrijednosti.

Istovremeno, razumijem da smo možda različiti, i poštujem to.

Iskreno želim podržati mlade, posebno žene i trudim se ojačati njihovo samopouzdanje. To ne znači da sam glupa ili naivna. Ipak želm uzajamno poštovanje i tražim da se držimo dogovora. Žeim dogovoreni rezultat. To najbolje ojačava samopouzdanje. To je najjača preporuka i testimonial.

Priznajem. Ja sam zahjevan klijent, ali pošteno plaćam i poštujem one s kojima radim. Znam šta želim kupiti, ali želim znati i šta mi se naplaćuje.

Srela sam u životu mnogo mladih žena koje strahuju od zahtjevnih klijenata. One ponekad slušaju pogrešne ili nepotpune savjete, i to ih samo udaljava od novih kupaca i poslova.

Kako se nositi sa zahtjevnim klijentima?

Zapravo, kad ojačaš svoje “soft skills” – što podrazumijeva komunikacijske vještine, pregovaračke sposobnosti i snalaženje u nepoznatim situacijama – lakše pronalaziš i zadržavaš idealne klijente (čaki kad smo zahtjevni).

Upravo zato sam svoje dugogodišnje iskustvo zahtjevnog klijenta povezala sa profesionalnim i akademskim znanjem o ekonomiji, menadžmentu i komunikacijama: želeći da “mlađoj sebi” pomognem snalaženje na početku karijere. 

Dio toga sam ponudila u besplatnom priručniku “Šta ZAPRAVO treba znati na prvom poslu”, a detaljnije to radim s klijentima (uglavnom ženama) u Akademiji za prvi posao i Mentorskom programu VIDLJIVA.

Priznajem. Jesam zahtjevan klijent. Ono što me možda spasi je da sam možda istovremeno i – tvoj idealni klijent. 

You may also like

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More