Olakšajte vođenje društvenih mreža uz ove besplatne alate

by Andrea Perković
698 views
olakšajte vođenje društvenih mreža

Od kako se aktivno bavim društvenim mrežama nailazim na veliki broj ljudi kojima su društvene mreže veliki izazov i teško im je bakčati se s njima.

Najčešće su to osobe koje društvene mreže imaju zbog svojeg poslovanja, njihove mreže ne dobivaju zasluženu pozornost, a oni sami smatraju da se nemaju vremena baviti njima. S druge strane, ne žele niti nekog angažirati da to vodi umjesto njih, ili pak, očekuju da ukoliko angažiraju nekog da ih ta osoba ne “gnjavi” s mnogobrojnim pitanjima o njihovom poslovanju.

Ukoliko ste ovi prvi i želite samostalno voditi svoje društvene mreže, ali istovremeno smatrate kako vam to oduzima previše vremena, ili jednostavno niste sigurni u kojem smjeru krenuti s njima, nastavite čitati dalje. 😉

Donosim vam nekoliko alata koji će vam olakšati vođenje društvenih mreža i koji su naravno potpuno besplatni.

  1. Imate ideja, ali ne znate kako dizajnirati objave?

Kako biste imali lijep dizajn vaših objava na fejsu ili instagramu ne morate biti grafički dizajner. Canva je stranica putem koje možete na vrlo jednostavan način napraviti željeni dizajn objave ili storyja. Dovoljno je odabrati vrstu dizajna kojeg želite, ubaciti fotografije, tekst i to je to.

Naravno, postoji i premium verzija Canve koja se plaća, ali za neke osnovne potrebe besplatna varijanta bit će sasvim zadovoljavajuća.

Ono što bih ovdje naglasila je da kod korištenja fotografija koje niste vi napravili već ih skidate online, koristite isključivo stranice gdje fotografije možete koristiti besplatno, kako se ne bi iznenadili kada vas fotograf čija je fotografija tuži.

Unfold je idealan za izradu i dizajn storyja, ali i planiranje feeda na Instagramu. Kao i kod Canve dio dizajnova u mobilnoj aplikaciji je besplatno, dok postoji naravno i premium verzija koja se plaća.

Aplikacija je dostupna za Android i iOS uređaje, a osobno mi puno pomaže kod planiranja feeda, a nekako je najčešće koristim za dizajn storyja.

  1. Ne da vam se svakodnevno sjediti za računalom i smišljati objave?

Creator Studio alat je koji preporučujem svima i smatram da svi koji vode ili žele voditi svoje društvene mreže trebaju koristiti upravo Creator Studio, a ne aplikacije trećih strana.

Najvažniji razlog je što je Creator napravio upravo Facebook i kontinuirano vas potiče na njegovo korištenje, a osim toga objave je moguće pripremati i do 2 mjeseca unaprijed (ovo ne preporučujem, ali je moguće).

Ovo znači da ne morate svakodnevno sjediti pred računalom kako biste smišljali, a potom i u određeno vrijeme pustili objavu, već da si možete uzeti jedan dan u tjednu, ili jedan dan u dva tjedna (kako vam draže), pripremiti objave, odrediti kada će se koja pustiti i to je to.

Također, jedna od novosti je da možete planirati čak i storyje, te odrediti kada će se i oni objavljivati, što vam daje dodatnu slobodu na društvenim mrežama i omogućava da se posvetite onome što vam je važno.

  1. Fali vam ideja?

Vjerujte da nam se svima prije ili kasnije dogodi da ostanemo bez inspiracije i to je potpuno normalno. Međutim, ukoliko ostanete bez inspiracije i ideja za objave, to nipošto ne znači da bi ih trebali nabacavati bez glave i repa, stoga ću vam navesti nekoliko ideja koja možete izvući iz rukava kad inspiracija zašteka. 😉

Tips & Tricks

Već i vrapci na grani znaju kako na društvenim mrežama ne bi trebali govoriti samo o sebi i svom autu, ali je definitivno poželjno davati male savjete i trikove vezane uz vaš posao, proizvode ili usluge.

To naravno ne znači da ćete pratiteljima otkrivati apsolutno sve, ali primjerice ukoliko se bavite proizvodnjom nakita, možete im dati savjete i nekakve trikove kako taj nakit održavati da bi im što duže trajao ili dati prijedloge odjevnih kombinacije koje idu uz isti.

BTS (Behind the Scene)

BTS zapravo postaje sve popularniji format objava. Iako svi mi naravno volimo na društvenim mrežama imati svoje savršene fotografije koje plijene pozornost, svakako ne treba zanemariti BTS materijale.

Na društvenim mrežama jako se cijeni autentičnost i pratitelji će vas za nju nagraditi. Pokažite im kako izgleda jedan vaš radni dan, uvedite ih u svoj način rada, proizvodnju proizvoda, nezgode koje se mogu dogoditi u procesu i kako ste ih riješili. Ljudi se vole poistovjećivati s drugim ljudima.

Sjetite se samo kada ste vi lutali po društvenim mrežama, je li vam više pozornost privukao profil gdje su apsolutno sve fotografije “savršene” ili ste više vremena proveli na profilu koji uz lijepe fotografije također ima i nekakve BTS trenutke ili pak povremeno podijeli nekakve trenutke iz života?

Q & A

Pripremite najčešća pitanja koja dobivate i odgovorite na njih vašim pratiteljima. Čak ih možete postaviti i na Story Highlitse, ne moraju nužno biti u obliku objave.

Na taj način, pratiteljima će odgovori na najčešća pitanja biti na dohvat ruke, te vam neće zatrpavati poruke jednim te istim pitanjima.

Napravite izazov

Izazovi su odličan način da aktivirate vaše pratitelje i na neki način ih pozovete da sudjeluju u sadržaju koji stvarate.

Primjerice, ukoliko se bavite slasticama, možete napraviti izazov gdje ćete pripremiti recept, nekakav BTS video i pozvati pratitelje da se i oni okušaju, te da se pohvale svojom kreacijom. Možete čak najbolje i nagraditi, ali nekakav krajnji cilj je dodatno aktivirati pratitelje, te naravno da se svi skupa i zabavite u tom procesu.

Ili iz vlastitog primjera mogu navesti za Lens koji također vodim dok je bio period lockdowna odlučila sam napraviti tjedni izazov za ljubitelje fotografije. Cilj je bio da se svi skupa zabavimo, ali i da nađemo nešto za raditi obzirom da su većini nas tijekom tih mjeseci fotoaparati krasili police. Osim pratitelja, ujedno je to i meni bio izazov jer sam se željela osjećati korisnom, te iako je lockdown ipak ciljano nešto fotkati.

Napravite kviz

Postavite pokoje pitanje pratiteljima. To mogu pitanja vezana uz vaš posao, proizvode ili nekakve zanimljivosti iz vašeg života.

Njima će to biti zanimljivo kako bi provjeriti svoje znanje, a također će i vama puno toga reći – jesu li zaista upoznati s vašim radom, ili biste na tome još trebali poraditi.

Sviđa vam se što ste naučili oko vođenje društvenih mreža? Pročitajte i Andrein tekst o besplatnim servisima za stock fotografije!

Možda ti se svidi i....

1 comment

CASE STUDY: Koliko su Instagram i TikTok "društveni" za svoje korisnike? - Be your own boss September 26, 2022 - 6:55 am

[…] Ako vam se svidio ovaj članak, pročitajte više o besplatnim alatima koji vam pomažu u vođenju vaših društvenih mreža. […]

Comments are closed.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More