CASE STUDY: Koliko su Instagram i TikTok “društveni” za svoje korisnike?

by Lana Matica

Svi smo jako društveni na društvenim mrežama, no jesu li neke od njih društvenije za nas kao njihove korisnike?

Dvije trenutačno najpopularnije platforme su Instagram i TikTok, koje zajedno imaju oko 2.5 milijarde korisnika. Iako je Instagram i dalje vodeći po broju ljudi koji ga koriste, TikTok se velikom brzinom približava postavljenoj ljestvici. Na Marinin upit, sa vama dijelim usporedbu svojeg iskustva korištenja ove dvije društvene mreže u svom biznisu, uz mnoge pozadinske priče i pokoji savjet koji sam pokupila po putu.

Vjerujem kako gotovo nema niti jedne od vas koja veći ili manji dio izgradnje svog brenda, odnosa sa potencijalnim kupcima i prodajne mreže ne razvija na Instagramu. Čini mi se da je Instagram danas baza većini biznisa, nekima čak veća i od weba. Uz standardne formate objave i storya, od dolaska reelsa, postalo je još lakše doseći svoju ciljanu publiku, prvenstveno zbog njihovog viralnog potencijala i duljeg životnog vijeka.

Poslovni Instagram imam više od godinu dana, objavljujem sadržaj oko 2-3 puta tjedno (ne računajući svakodnevne storyje) te se bližim brojci od 500 pratitelja (koja je za mene odlična, s obzirom da sam tek prije pola godine otkrila lice svojoj publici i krenula u niširanje). Iako mi je u početku bio veliko, uzbudljivo i inspirativno igralište, s vremenom je postao jako mali pješčanik koji prelazi u sve dublju i dublju zečju rupu pravila i ograničenja. U posljednje vrijeme, primijetila sam da mi je postalo krajnje opterećujuće pratiti sve stavke kako bi nešto trebalo izgledati na Instagramu, kao i oprećne savjete mnogih social media coacheva i gurua jer gdje sam na kraju tu ja i moj core? 

Instagram (kao i Facebook ili neka druga mreža prije njega) počeo je kao puno opuštenija i razigranija platforma, dok trenutno pati od bezrojnih faceliftinga, a svaki sljedeći može biti onaj nakon kojeg će mu koža napokon popucati pod pritiskom vlastitih nedostižnih standarda. A mi smo se pritom učinili njegovim taocima, koji istodobno pokušavaju pronaći level iznad savršenstva, uz molitvu da Instagram izdrži još jedan od mnogih u nizu tretmana zatezanja.

Ja sam fokus odlučila staviti na ono što je u mojoj moći, a to sam – ja. Otkad instagramam po svom, čitavo iskustvo postalo mi je manje stresnije i udobnije. Kada želim napisati objavu, napišem. Ako želim cijeli dan provesti samo na storyjima, to i napravim. Ako mi je fora neki zvuk, snimim reel. Rezultat slijeđenja intuicije jest da sam posljednjih 100 pratitelja dobila tokom ljeta, čak i unatoč neaktivnosti od skoro tri tjedna tokom godišnjeg odmora. Eppur si muove. Uz to, ponovno mi se javlja i želja za isprobavanjem novih neistraženih polja, daleko izvan dosega svetog algoritma.

TikTok je mnogima još uvijek engima ili ga povezuju isključivo sa novom generacijom Z kao njegovim pretežnim korisnicima. Video i samo video je kralj ove društvene mreže.

Poslovni Tik Tok otvorila sam u lipnju ove godine, nakon jednog testnog privatnog pokušaja prošle godine. Reakcija mi je bila kao i prvi put: Što je ovo luđačko mjesto?

Netko objavi video kako okreće ruku i ima 22k likeova i stotine tisuća pregleda. Zašto? U čemu je poanta? U jednoj posve novoj publici. Koju ne treba impresionirati kristalno savršenim videom, captionima od 200 rečenica ili uvijek obrazovnim videima.

Na TikToku vrijedi pravilo – što opuštenije, to bolje. Automatski je zabavnije, jednostavnije i često iznenađujuće obrazovno! Nakon početnog šoka, počela sam raditi videe sa trending i vlastitim zvukovima i ulovila se da se – actually zabavljam! Počela sam objavljivati svaki dan – ne zato što moram, nego zato što želim i imam hrpu sadržaja koji jedva čekam podijeliti sa svijetom.

Radi konteksta, stavljam dvije velike napomene: 

1. prije 7 mjeseci bila sam osoba koja je uz ogromno nagovaranje jedva stavila profilnu sliku na kojoj joj se vidi lice. Snimanje nije dolazilo u obzir jer – moja privatnost. Jednom kad sam izrodila (doslovno!) prvi reel, polako sam postala sve opuštenija u korištenju i kreiranju svih video formata.

2. ne plešem, ne slijedim trendove koji mi ne odgovaraju i ne radim tranzicije – najčešće pokazujem prstom na beat nekog audia ili otvaram usta u skladu sa rečenim. I to sve radim čak i iz kreveta (toliko mi je postalo ugodno i lagano)!

Rezultat toga je da sam u manje od 2 mjeseca prešla brojku od 1400 pratitelja, što na Instagramu ne mogu zamisliti da se dogodi u današnje doba (čak ni uz visoki doseg reelsa). A sve to u potpunom poravananju sa sobom i uz puno smijeha. Ta živost prelila se i na moju motivaciju za ostale društvene platforme.

TikTok još je relativno nov i ne pati od “peglanja” koje je preprisutno na Instagramu (zasad). Ljudi su više ljudi. Gladni originalnog i opuštenog. Iako nije isključeno da će ga snaći ista sudbina kao i ostale mreže, želim mu da što dulje ostane dijete u duši.

Ono što najbolje govori u prilog tome da doslovno svatko od nas ima TikTok (iako možda nema otovren profi) jest da ono što je na Instagramu danas trend je na TikToku bio prije mjesec dana. Danas skoro sve prvo započinje tamo, a onda se seli na Instagram.

Smatram da bi kreiranje i komunikacija uvijek trebali biti jednostavan, opušten i zabavan proces, a ne prisila. Ključni faktor smo uvijek – mi kao individue. Moć je tu u nama, samo ju moramo naučiti koristiti u skladu sa onim što već znamo.

Za kraj, želim naglasiti da nije svaka društvena mreža za svakog, ali se nadam da vam je ovaj pogled na Instagram i TikTok otvorio neke svježe horizonte, zatvorio vrata postojećim nedoumicama ili vas ohrabrio na neke nove pothvate.

Ako vam se svidio ovaj članak, pročitajte više o besplatnim alatima koji vam pomažu u vođenju vaših društvenih mreža.

You may also like

Leave a Comment

* By using this form you agree with the storage and handling of your data by this website.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More