Virtualna asistentica Ivana Dedić: Bolje je probati pa i pogriješiti nego na kraju života žaliti što nisi probala

by Danijela
888 views

Ivana, možeš li nam se za početak predstaviti i reći nam više o svom putu od magistrice ekonomije do vlasnice obrta IVANA-VA?
EFST sam završila 2002.g. Na fakultetu sam se prvi put susrela s marketingom i bila je to ljubav na prvi pogled. Od prakse, stručnih predmeta, diplomskog i natjecanja iz marketinga sve sam ‘rasturila’ i jedva sam čekala po završetku fakulteta naći posao u marketingu.

No moji snovi su se raspršili kada sam shvatila da je u Splitu gotovo nemoguće naći posao u marketingu jer je 99% marketing agencija bilo u Zagrebu. Zapravo tih kriznih godina bila sam sretna naći bilo kakav posao.Prije otvaranja svog obrta radila sam za druge preko 14 godina u 5 firmi. Zahvaljujući multitaskingu u tim firmama stekla sam bogato radno iskustvo koje mi je stvorilo dobru podlogu za bavljenje virtualnom asistencijom.

Što te motiviralo da započneš svoj posao?
Kao što sam već rekla, prije otvaranja svog obrta promijenila sam 5 firmi. Uvijek sam težila ka boljem i nisam pristajala na mobing, neisplate plaće, podcjenjivanje, nefleksibilno radno vrijeme ili fiksni godišnji odmor. Dolazak korone je označio prekretnicu u mom životu. Zbog obiteljskih i osobnih razloga tražila sam posao koji bih mogla obavljati kod kuće i u fleksibilnom radnom vremenu. U tom periodu majka mi se teško razboljela a potom i umrla.

Nakon toga sve sam više razmišljala o smislu života i pitala se radim li ono za što sam stvorena. Idealist u meni je uvijek sanjao da postoji savršeno mjesto za mene. Ulazak u BYOB zajednicu mi je otvorio oči i shvatila sam da jedino radeći za sebe ću ispuniti svoju svrhu i biti sretna jer ću imati slobodu odlučivanja kada, koliko i s kim radim.

Nakon više od 14 godina rada za druge, odlučila si postati virtualnom asistenticom. Koji su bili ključni trenuci ili razlozi koji su te potaknuli na taj korak?
U proljeće 2022. godine uključila sam se u BYOB grupu i to se pokazalo velikom prekretnicom u mom životu. Nisam do tada razmišljala uopće o poduzetništvu. Doista mislila sam da za to treba novaca, hrabrosti, sreće i dobre pozadine. Međutim čitajući inspirativne priče bossica dobila sam hrabrost da se odvažnim na taj važan korak i postanem sama svoja šefica.
Nakon što sam u jednom darivanju u grupi osvojila program Martine Žgombe “Postani virtualni asistent” shvatila sam da je to stvoreno za mene i da je došlo vrijeme iliti ‘sad ili nikad’.

Tvoja specijalnost su marketing i administracija. Koje su najčešće usluge koje traže tvoji klijenti?
Od marketinga najčešće obavljam pisanje blog postova, objava za društvene mreže, izradu vizuala u Canvi,  istraživanje tržišta, optimizaciju LinkedIn profila, ažuriranje sadržaja WordPress stranica. Administrativne usluge su dosta šarolike: transkripcije, izrade prezentacija, kontaktiranje klijentovih kupaca, izrade Google formulara, implementacije alata, pomoć u best buy nabavi itd.

Planiraš se uskoro i specijalizirati u oglašavanju. Kako vidiš ovu specijalizaciju kao korak naprijed za svoj posao i klijente?
Kada sam otvorila obrt krenula sam sa širokom ponudom koja je bila spoj administracije u kojoj sam imala najviše iskustva, marketinga kojeg sam voljela i iz kojeg sam imala najviše edukacija te osobne asistencije jer sam oduvijek voljela pomagati ljudima.

Željela sam iskušati tržište kako bih ocijenila što je najviše traženo a što ja volim raditi prije nego suzim ponudu i specijaliziram se. Radeći na društvenim mrežama uvjerila sam se da organski rast je jako spor i da sve mreže teže korištenju Ads-a ako želite postići rast profila. Vlasnika malih biznisa koji se moraju istaknuti od konkurencije je mnogo a posao oglašavanja ipak zahtjeva stručnu pomoć Tu sam vidjela priliku za svoj rast i specijalizaciju.

Kako pronalaziš ravnotežu između različitih aspekata posla virtualnog asistenta?
Budući da sam u prošlim firmama dosta radila multitasking navikla sam ˝hendlati˝ više poslova istovremeno. Inače ne volim monotoniju i godi mi obavljati različite zadatke za više klijenata. Svoj radni dan planiram s Google Calendarom jer mi se on pokazao kao najbolja opcija. Dobra organizacija je ključna u mom poslu.

Možeš li podijeliti neke primjere uspješnih projekata koje si izvela kao virtualna asistentica i kako su doprinijeli poslovanju tvojih klijenata?
Najponosnija sam na doprinos rastu stranice moje klijentice Susanne Raguž – www.djetelina.hr . Za nju sam počela raditi u Internshipu puneći sadržajima njenu web stranicu koja se bavi aktivnostima za djecu. Stranica je postala prepoznata od strane roditelja i sada bilježi 10000 mjesečnih pregleda. Postala sam njena desna ruka te mi je Susanne povjerila i vođenje njene  Ig i FB stranice.

Svi ostali poslovi, manji ili veći za ishod su imali uštedu vremena mojim klijentima što je itekako utjecalo na njihovu produktivnost i rast poslovanja.

Kako planiraš pratiti promjene u digitalnom marketingu i oglašavanju te osigurati da ostaneš konkurenta?
Marketing se mijenja iz dana u dan i potrebno je stalno biti u tijeku. Mislim da je zato odgovor na ovo pitanje edukacije i samo edukacije. Upravo s tom educiranošću planiram održati kvalitetu ponude i ostati konkurentna na tržištu.

Što bi bila tvoja poruka ili savjet za druge žene koje možda razmišljaju o prelasku u poduzetništvo, posebice u svijet virtualne asistencije?
Što se tiče virtualne asistencije, znam da je svakim danom sve više novih VA jer je postalo popularno zanimanje. Prije pokretanja posla treba se upitati što mogu ponuditi tržištu, koja znanja i vještine imam, jesam li komunikativna, spremna na učenje. Pošto je početak najteži dobro je pripremiti se s unaprijed dogovorenim suradnjama ili imati financijski podršku poput potpore za samozapošljavanje. Ipak nije sve u razumu, nekada moramo slušati i što nam srce kaže.

Za kraj reći ću vam da sam poslušala moju baku koja mi je uvijek govorila da je u životu bolje probati pa taman i pogriješiti već na kraju života žaliti što nisi probala. Zato budite hrabre i usudite se probati!


I za kraj, gdje te mogu pronaći čitateljice zainteresirane za tvoje usluge?
Web www.ivana-va.hr ; Facebook: https://www.facebook.com/virtualniasistent.ivanadedic ; LinkedIn:https://www.linkedin.com/in/ivana-dedic Instagram:https://instagram.com/ivana_dedic_va?igshid=MzMyNGUyNmU2YQ==

You may also like

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More