Zašto skrivaš svoj brand?

by Vaše Priče
39 views

Pokrenuti vlastiti posao za mnoge od nas nije samo poslovna odluka, nego osobna prekretnica. To je trenutak kad hrabro izlazimo pred svijet i govorimo: “Ovo sam ja i ovo stvaram.” Ali taj korak, iako pun entuzijazma i ljubavi prema stvaralaštvu, nerijetko dolazi s dozom nesigurnosti. I upravo ta nesigurnost zna biti najveća prepreka da naš brend zaživi onako kako zaslužuje.

Mnoge poduzetnice rade iz srca, one su pokretačice malih osobnih ili obiteljskih biznisa, izrađuju proizvode s ljubavlju, nude usluge s predanošću, ulažu svu svoju energiju u ono što rade. No, kad dođe trenutak da to predstave svijetu nastane muk. Samo se čuje… još nisam spremna, čekam ambalažu, moram prvo napraviti web, logo mi nije ok i lista za odgađanje se nastavlja. U stvarnosti, često ne čekaju na savršene okolnosti, nego na dovoljan osjećaj sigurnosti. Ok, naravno da je nemoguće sve napraviti odjednom koliko god mi to željeli, na lista prioriteta mora postojati i vidljivost je sigurno na vrhu te liste.

Strah od izloženosti i imposter sindromi su kod nas žena izraženiji nego kod muškaraca. Dok oni češće riskiraju i uče putem, žene češće kalkuliraju, preispituju i uspoređuju se s drugima. Čak i kada imamo znanje, iskustvo i kvalitetan proizvod, često pomislimo:
“Još nisam dovoljno dobra.”
“Ne znam jesam li spremna za sljedeći korak.”
“Ipak ne želim biti u prvom planu.”

Sve to dovodi do toga da izvana, brend koji je zapravo vrijedan i ozbiljan, djeluje kao hobi. Nedostatak profesionalnih fotografija, nedosljedne objava na društvenim mrežama, vizuali koji se ne slažu… sve su to mali signali koji šalju krivu poruku. Publika ih nesvjesno doživljava kao brend koji još “traži sebe”, iako ta osoba zapravo točno zna tko je i što radi.

Profesionalno, međutim, ne znači savršeno. Ne znači imati savršen studio, deset zaposlenih i brendirani premium paket. Ja sam osobno uz pomoć ove grupe krenula u poduzetništvo dok nikako nisam bila spremna na sve što poduzetništvo nosi, ali učila sam usput i postepeno gradila svoj posao i ponudu. Zapravo u poduzetništvu stalno učimo i rastemo (ja i dalje stalno učim), ali to ne znači da ne trebamo biti vidljivi i prepoznatljivi. Profesionalnost počinje onog trenutka kada odlučimo da naš rad vrijedi biti predstavljen na način koji mu je dostajan. A to uključuje vizualni identitet, ton komunikacije i fotografije koje stvaraju dojam dosljednosti i povjerenja.

Srećom, danas postoji mnogo alata i rješenja koja ženama poduzetnicama mogu olakšati taj put. Profesionalno fotografiranje više nije rezervirano samo za velike brendove. Postoje pristupačniji načini kako se može stvoriti galerija kvalitetnih fotografija koje prikazuju proizvod i osobu iza njega. Uz to, dizajn i vizualni identitet više nisu luksuz. Kroz pametan odabir boja, tipografije i raspored elemenata moguće je stvoriti prepoznatljiv i harmoničan brend, čak i s ograničenim budžetom. Kad se tome doda dosljedan izgled društvenih mreža, brend počinje djelovati ozbiljnije i privlačnije.

Važna stvar koju često zaboravljamo jest da brend ne mora biti savršen već mora biti usklađen.
Kad vizuali, ton komunikacije i fotografije pričaju istu priču, pratitelji i klijenti osjete jasnoću. A iza svake jasnoće stoji samopouzdanje. Zato suradnja s jednom osobom ili timom koji razumije više aspekata brendiranja — od fotografije do grafičkog dizajna i prezentacije na mrežama — može napraviti veliku razliku. Takav pristup štedi vrijeme, energiju i novac jer sve što se stvara ima isti cilj i isti stil.

Na kraju, najvažnije je zapamtiti da profesionalan izgled brenda nije stvar taštine, nego poštovanja prema vlastitom radu. Kada odlučimo prikazati svoj posao na način koji odražava našu predanost i trud, time ne pokazujemo ego, već odgovornost. I upravo tada se događa promjena, više ne djelujemo kao osobe koje “rade nešto svoje”, nego kao poduzetnice koje grade ozbiljan i samopouzdan brend.

Profesionalan vizual, promišljen dizajn i kvalitetna fotografija nisu samo alati, nego most između onoga što osjećamo i onoga što drugi vide. A kada se to dvoje uskladi, brend postaje prepoznatljiv  i vjerodostojan.

Ja sam Ana, fotografkinja i dizajnerica posvećena ženama koje grade svoje brendove iz srca.
Kroz fotografije, dizajn i savjetovanje pomažem im da svoj posao predstave s jasnoćom, dosljednošću i samopouzdanjem. Moj je cilj da svaka poduzetnica vidi i osjeti snagu svog brenda jer profesionalnost nije stvar veličine, već uvjerenja.  

Instagram: https://www.instagram.com/workapicstudio/ Facebook: https://web.facebook.com/WorkapicStudio/ Linkedin: https://www.linkedin.com/in/ana-vorkapic/ Web: https://workapic.studio/

You may also like

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More