Kako konstantno razvijati svoj biznis

by Danijela Šečić
kako razvijati svoj biznis

Ljudi ne vole previše promjena – to sigurno svi znamo. Ali u poslovnom svijetu se sve neprestano mijenja jer se industrija neprestano razvija; ponekad na duži period, a ponekad iznenada. Pandemija je čisti primjer momentuma u svijetu koji je u potpunosti promijenio izvornu paradigmu.

Međutim, promjene su također prilika za biznise i pojedince da evoluiraju u nove načine poslovanja. Pandemija nije samo okrenula svijet naglavačke, već su nastali ubrzani trendovi, poput prijelaza na rad na daljinu i kolektivne želje za većom pogodnošću (poput dostave na kućni prag).

Neki poduzetnici ne žele unositi promjene u svoj biznis. To je najčešće zbog straha od nepoznatog ili straha da bi napuštanje njihovog starog poslovnog modela moglo biti pogubno za njihovo daljnje poslovanje. Međutim, dolazimo do kritične točke u kojoj biznisi koji se ne razvijaju mogu stagnirati u odnosu na konkurenciju.

Evolucija je prirodni dio našeg života. Stoga, biznisi nisu iznimka.

3 neovisna dijela razvoja biznisa su:

  • Adaptiranje
  • Promjena
  • Inovacija

Nijedan biznis ili poduzetnik nije primoran da radi na sva tri spomenuta dijela razvoja biznisa. Dovoljno je da radi samo na jednom dijelu i bit će relevantan i u koraku sa vremenom.

Biznis je kontinuirani proces

Bilo da se radi o novom sustavu, novom procesu, fizičkom dizajnu radnog mjesta, pristupu radu ili bilo čemu drugom, sve promjene imaju utjecaj.

Jedna velika ideja s izvrsnom i besprijekornom izvedbom nije dovoljna. Razlog tomu je činjenica da je promjena jedina koja je konstantna. Zato mi kao poduzetnici, ili biznisi bilo koje veličine, moramo uvijek razvijati (evoluirati) uslugu, odnosno, biznis.

Kontinuirani proces podrazumijeva 3 bitne stavke:

1.    Opažanje

Opažanje pospješuje tvoju empatiju. Izgradnja empatije za korisnike i otkrivanje njihovih potreba uvijek će te više približiti rješavanju poslovnih problema nego slijepo poboljšanje tvojeg proizvoda ili usluge. Promatranje korisnika u njihovom svijetu daje ti priliku suosjećati se s njihovim iskustvom, razumjeti njihov kontekst, otkriti skrivene potrebe i čuti njihove iskrene i nesputane povratne informacije. Dok istražuješ njihov svijet, upijaj ono što vidiš bez prosuđivanja.

2.    Sintetiziranje informacija

Dok sintetiziraš nove informacije, pregledaj ono što znaš i ono što ne znaš. Sintetiziraj svoje saznanje kako bi otkrio/la skrivene uvide koje ti mogu pomoći u dolasku do jasnoće i fokusa za sljedeći korak ka razvoju. Još bolje ako imaš tim iza sebe, jer više različitih mišljenja donosi različite perspektive. I ideje.

3.    Kreiranje

Ovdje možeš upasti u zamku “paralize – analize”. Zato je jako bitno ne provoditi puno vremena na jednoj ideji. Nek te vodi znatiželja, a ne perfekcionizam. Nakon što se predaš nekoj ideji, pretvori svoju namjeru u ishod. Ne trebaš znati sve da bi se pokrenuo/la. Osluškuj, uči i ispravljaj dok testiraš svoju ideju. Zapamti: sve je prototip!

Kako konstantno razvijati uslugu i biznis?

Zamisli kao proces razvoja nekog dijela tvog biznisa kao ciklus koji obično traje jedan kvartal (može i pola godine). Započni sa definiranjem onoga na što se želiš fokusirati u tom novom ciklusu:

  • Je li to adaptiranje trenutne usluge?
  • Želiš li razviti novu ponudu?
  • Želiš li promijeniti poslovni proces?
  • Želiš li se proširiti na novu ciljanu publiku?
  • Imaš li neku novu ideju koju želiš testirati sa svojom publikom?

Vrlo je važno imati jasan fokus da bi se postigla bolja efikasnost.

Kad odlučiš na što se želiš fokusirati, potrebno je istražiti dotičnu domenu, istražiti što radi konkurencija, koji su trendovi.

Npr. želiš istražiti novu ciljanu skupinu. Istraživanje će ti pomoći u inspiraciji i dobivanju više konteksta o toj spomenutoj publici.

Ovo te dovodi do sljedećeg koraka, a to je generiranje ideja. Cilj je generirati što više ideja, te izabrati ideju (ili dvije ideje) koja je održiva i najlakše izvedljiva (tehnički i vremenski).

Nakon što si izabrao/la jednu ili dvije ideje, slijedi kreiranje brzog prototipa tih ideja i testiranje istih. To može biti sa tvojom ciljanom grupom kupaca, ili interno, ako testiraš neki novi poslovni proces. Na ovaj način dolaziš do određenih saznanja, podataka i povratnih informacija.

Posljednji korak je evaluacija tih saznanja i povratnih informacija, te donošenje odluke je li taj prototip nešto gdje ćeš uložiti više svojih resursa ili ćeš ga odbaciti.

Zašto su adaptiranje, promjena i/ili inovacija bitni?

Promjena je važna za svakog poduzetnika i biznis bilo koje veličine jer bi bez promjena izgubili konkurentsku prednost i ne bi zadovoljili stalne promjene u potrebama kupaca.

Potrebe kupaca neprestano se razvijaju

“Posljednje najbolje iskustvo koje bilo tko ima bilo gdje, postaje minimalno očekivanje od iskustva koje želi imati svugdje.” – Bridget Van Kralingen

Kako se svijet razvija, potrebe kupaca mijenjaju se i rastu, stvarajući novu potražnju za novim vrstama proizvoda i usluga. Danas ljudi očekuju stalna ažuriranja, te imaju puno manje vremena i strpljenja. U vrijeme kada su potrebe korisnika sve više sinonim za potrebe tržišta, pružanje sjajnih korisničkih rezultata sve je više sinonim za poslovni uspjeh. No, kako potrebe kupaca rastu i razvijaju se, oni očekuju da će i tvoja ponuda rasti i evoluirati. Više nije dovoljno kreirati savršenu ponudu za tvoje kupce. Svaki aspekt rada, bilo tebe kao pojedinca ili tima unutar biznisa – od podataka koje mjeriš do načina komunikacije koju koristiš – mora biti usmjeren na kupca.

Promjena znači mogućnost za rast

Ovo znači rast u poslovnom smislu, ali i rast u učenju novih vještina. Promjena u poslovnom okruženju omogućuje ti da naučiš nove vještine, istražuješ nove mogućnosti i vježbaš svoju kreativnost na načine koji u konačnici donose korist tvom biznisu kroz nove ideje i povećanu predanost.

Razvijanje empatije prema kupcu

Autentični fokus na kupce započinje jednostavnim priznanjem: ja nisam moj kupac. Razumijevanje onoga što je ljudima zaista važno zahtijeva od tebe i tvog tima da uklonite pristranost, odvojite osobne preferencije i vidite svijet onakvim kakvim ga kupci vide. To zahtijeva empatiju.

Kada se potrudiš istinski suosjećati s kupcima, razumjet ćeš da su tvoji kupci stvarna ljudska bića s vrijednostima, ponašanjem, potrebama i strahovima tako složenim kao i svi mi sami. Svaka od ovih karakteristika utječe na način na koji tvoji kupci komuniciraju sa sustavima koje gradiš.

Razumijevanje kupca nije samo stvaranje izvrsnih persona niti izrada točnih predviđanja ponašanja kupaca. Riječ je o tome da ih se prvo upozna kao ljude, a zatim kao “kupce”.

Kad je riječ o konstantnoj reinevnciji, zapravo se radi o tome da se uvijek sjetiš da se svijet neprestano mijenja, tako da ono što si mislio/la da je dobra ideja ili što je možda čak bila dobra ideja, uvijek se može poboljšati, bilo u načinu rada, ili u tome koje alate moraš koristiti.

Dakle, radi se o tome da uvijek budeš otvoren/a za uklanjanje ili poboljšanje svojih ideja, poslovnih procesa ili usluga.

You may also like

Leave a Comment

* By using this form you agree with the storage and handling of your data by this website.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More