O čemu voditi računa prilikom širenja poslovanja

by Tamara Perušić
517 views

Imali ste poslovnu ideju kojom ste htjeli riješiti neki problem klijentu ili mu dodati vrijednost, osnovali ste firmu i počeli ostvarivati profit. U početnom razdoblju vjerojatno se dogodio linearan rast i prihod je naglo rastao. Ovaj period uobičajeno traje tri do četiri godine. U tom periodu potrebno je postaviti solidne temelje koji podrazumijevaju uspostavljanje temeljnih vrijednosti firme i identitet svog brenda. Također u tom periodu razvijamo i korisničko iskustvo koje želimo pružati i stvaramo poslovni model.

Donosim vam savjete o čemu sve trebate voditi računa prilikom širenja poslovanja i kako oblikovati održivu strategiju za rast u skladu sa našom poslovnom vizijom.

1. Prepoznajte i komunicirajte svrhu svog biznisa

Zašto ste krenuli u ovaj biznis?

Poznavanje svoje svrhe i entuzijastično prenošenje svog zašto na zaposlenike firme stvorit će lojalne zaposlenike. Zaposlenici će biti lojalni firmi kada je svrha i vrijednosti biznisa usklađena sa njihovom, jer tada će osjećati da njihova karijera ima višu svrhu. Takvi lojalni zaposlenici će stvarati oduševljene obožavatelje naših proizvoda i usluga i na taj način stvarati lojalne kupce, a time i potaknuti rast na organski način.

2. Usavršavajte svoj proizvod ili uslugu

Mnogi poduzetnici fokusiraju se na rast biznisa i pritom zanemare unaprjeđenje proizvoda i usluga. Misle da će to popraviti nakon što prošire poslovanje. Problem je ako se ne riješe nedostaci i greške, one će se samo pogoršavati kada nam se počne širiti poslovanje. Početci u biznisu je vrijeme kada trebamo slušati povratne informacije, pronaći probleme i poboljšati svoju ponudu tako da ispunjava očekivanja naših kupaca. Kada nam je fokus na izvrsnoj kvaliteti proizvoda ili usluge, mnogi problemi koji bi mogli nastati sa rastom će se izbjeći. Također, rad na problemima u početcima našeg biznisa pomoći će da preuzmemo veću kontrolu kada proširimo svoje poslovanje. Imat ćemo puno bolje razumijevanje onoga što naši klijenti žele i trebaju od naših proizvoda ili usluga.

3. Optimizirajte svoje procese

Trebamo osigurati da nam procesi i aktivnosti u biznisu funkcioniraju besprijekorno. Ne želimo izgubiti klijente za koje smo se toliko trudili pridobiti, zato što neki dijelovi u našoj infrastrukturi nisu dovoljno dobri. Trebamo imati na umu da neki sistemi i procesi koji funkcioniraju dok je firma u ranoj fazi svog postojanja, možda neće funkcionirati kada naraste. Ako uspostavimo dobre okvire onoga što funkcionira i podržava nas u neometanom poslovanju u ranim godinama, lakše ćemo poboljšavati i razvijati u kasnijim godinama firme, nego da nismo imali čvrstih okvira.

unaprijeđenje poslovanja

4. Izgradite svoj “pobjednički” tim

Preduvjet za povećanje poslovanja je izgradnja čvrstog tima, koji ne čine nužno samo naši zaposlenici. Kada proširujemo poslovanje, trebamo raditi i na razvoju odnosa sa vanjskim partnerima, dobavljačima i organizacijama koje će biti dio našeg rasta firme. Ono što je najbolje u vođenju malog poduzeća je mogućnost uspostave bliskih odnosa sa svojim kupcima. Motivacija bi nam trebala biti stvaranje oduševljenih obožavatelja, netko tko će biti zagovornik našeg brenda i pomoći nam da proširimo svoje poslovanje tako što će dalje širiti svoje oduševljenje našim brendom. Imati čvrstu mrežu oko sebe je iznimno važno i zato svakako treba odvojiti vrijeme na izgradnju tima koji će pomoći u širenju našeg poslovanja.

5. Naučite delegirati

Ako smo izgradili jak tim, tada bi trebali imati dovoljno povjerenja u njih da im delegiramo i važne zadatke kako bismo se mogli posvetiti radu NA biznisu, umjesto radu U biznisu. U ulozi vlasnika firme, to će nam se činiti teško, jer najčešće želimo biti uključeni u svaki aspekt svog biznisa i teško ćemo palicu predati nekome drugome. Međutim da bismo imali kapacitet proširiti poslovanje, morat ćemo delegirati. A kako pustiti kontrolu? Tako da se riješimo ograničavajućih uvjerenja poput „nitko to ne zna napraviti poput mene“, „ako želim da bude ispravno, onda moram sama“ i slično. Uspostavljanjem navike delegiranja, omogućuje nam da posjedujemo svoje vrijeme.

6. Gradite svoj brend i povežite se sa kupcima

Kod širenja poslovanja važno je da razumijemo zašto nešto radimo, tko smo kao poduzeće i što nudimo svojim kupcima. Trebamo se zapitati kakva nam je usluga u odnosu na našu konkurenciju? Što mi to imamo ili radimo drugačije od ostalih? Radi čega smo uspješni. Također moramo biti svjesni koje su naše slabosti. Možda ovaj trenutak nemamo odgovore na sva ova pitanja, ali barem možemo započeti sa nekim okvirom i onda dalje razrađivati.  Brend koji gradimo će postaviti standarde za način na koji zapošljavamo ljude i kakav odnos uspostavljamo sa klijentima. Utjecat će na aktivnosti marketinga, prodaje i dizajna proizvoda ili usluga.

Prilikom širenja poslovanja trebamo i stvarati oduševljene obožavatelje naših proizvoda i usluga jer jedino to će nam pomoći u moru stalno promjenjivih preferencija potrošača. Da bi to postigli moramo u svaki aspekt našeg poslovanja ugraditi prakse usmjerene na klijente. Kao što sam već spominjala trebamo imati lojalne zaposlenike, koji će graditi odnose sa našim klijentima, a koji će onda pridonijeti prodaji našeg proizvoda i usluge.

7. Razvijajte vještine i umrežavajte se

Za poduzetnike koji razvijaju svoj posao izuzetno je važno umrežavati se sa drugim poduzetnicima, poslovnim trenerima i mentorima, svima onima koji nam mogu pomoći u rastu našeg biznisa. Iz tog razloga trebamo što više ići na događanja poslovnih umrežavanja, pridružiti se skupinama iz naše industrije preko koje ćemo se moći kontinuirano obrazovati i imati doticaja sa drugim stručnjacima. Trebamo uključiti i osobne i poslovne coacheve i savjetnike koji imaju više iskustva u određenim aspektima poslovanja i mogu postati naši mentori. Širenje posla nije usamljeni posao. Što više ljudi imamo na svojoj strani to ćemo biti uspješniji.

You may also like

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More